«سوخو ۳۵» جنگنده آمریکایی را فراری داد

وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه دیگر دلیلی برای حضور نیروهای آمریکایی در سوریه نیست، از تعقیب و گریز بین جنگنده‌های روسی و آمریکایی برفراز المیادین خبر داد.

«سوخو ۳۵» جنگنده آمریکایی را فراری داد
 به گزارش ۸دی به نقل از دانشجو، وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد که با آغاز خروج نیروهای روس از سوریه، دیگر دلیلی برای حضور نظامیان آمریکایی در این کشور وجود ندارد.

ژنرال «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه طی بیانیه‌ای گفت: «دیگر بهانه یا دلیلی برای حضور نیروهای آمریکا در سوریه نیست. پنتاگون عامدانه جامعه جهانی و حتی رئیس‌جمهور خود نیز را فریب می‌دهد.»

به نوشته خبرگزاری «تاس» کوناشنکوف تاکید کرد: «چیزی که پنتاگون درباره خروج نیروهای روسیه از سوریه می‌گوید، نه تن‌ها نشان‌دهنده نیت بد آن‌ها درباره عدم حضور ما در سوریه است بلکه عدم آگاهی دولت آمریکا از وضعیت واقعی میدانی در این کشور را می‌رساند.»

«اریک پاهون» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیشتر گفته بود آنچه که روسیه درباره خروج نظامیانش از سوریه می‌گوید اصلا به معنی کاهش تعداد نیروهایش نبوده و بر اولویت‌های آمریکا اثری نمی‌گذارد.

کوناشنکوف همچنین از ایجاد مزاحمت یک جنگنده F- ۲۲ آمریکایی برای دو فروند سوخو ۲۵ روسی بر فراز سوریه، که در حال اسکورت یک کاروان کمک‌های بشردوستانه بودند خبر داد.

بر این اساس، دو جنگنده روسی مشغول اسکورت یک کاروان کمک در نزدیکی شهر «المیادین» در سوریه بودند که یک فروند F- ۲۲ با پرتاب «شعله‌های منحرف کننده» (Flare) برای آن‌ها مزاحمت ایجاد کرد. این جنگنده آمریکایی سپس توسط یک سوخو ۳۵ فراری داده شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه