واکنش فوری و جالب ظریف به «شو موشکی» نیکی هیلی + عکس

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با مقایسه کنفرانس خبری روز پنجشنبه «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با سخنرانی مشهور و سراسر دروغ «کالین پاول» وزیر امور خارجه اسبق این کشور، نوشت: این نمایش و نتایج آن را قبلا در سازمان ملل دیده بودم.

واکنش فوری و جالب ظریف به «شو موشکی» نیکی هیلی + عکس
به گزارش ۸دی به نقل از ایرنا: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با مقایسه کنفرانس خبری روز پنجشنبه «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با سخنرانی مشهور و سراسر دروغ «کالین پاول» وزیر امور خارجه اسبق این کشور، نوشت: این نمایش و نتایج آن را قبلا در سازمان ملل دیده بودم.

 

 

هیلی در کنفرانس خبری خود در کنار لاشه موشکی حاضر شد که مدعی بود از ایران به یمن ارسال و از آنجا به عربستان سعودی شلیک شده است.

این در شرایطی است که ایران بارها چنین اتهامی را رد کرده است.

در همین رابطه «غلامعلی خوشرو» نماینده ایران در سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای اعلام کرد: شواهد و مدارک ادعائی که به نمایش گذاشته شد، مثل مدارک جعلی و ساختگی است که آمریکا در گذشته در مناسبت های دیگر نیز ارائه کرده است.

وی ادامه داد: ایران ضمن تأکید بر حق مردم یمن در دفاع مشروع خود علیه تجاوز، مجدداً اعلام می نماید که بحران یمن به هیچ وجه راه حل نظامی ندارد.

اظهارات روز پنجشنبه هیلی، واکنش‌های بسیاری را در فضای مجازی به همراه داشت و برخی رسانه ها آن را با سخنرانی مشهور کالین پاول مقایسه کردند.

وی در سال ۲۰۰۳ با حضور در شورای امنیت سازمان ملل متحد، اطلاعاتی گمراه‌ کننده از وجود تسلیحات ممنوعه در عراق ارائه داده و نظر دیگر قدرت‌ها برای حمله به این کشور را جلب کرده بود؛ اقدامی که نتیجه آن، بی ثباتی عراق و زمینه سازی ظهور گروه های تروریستی بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه