این موشک وحشتناکِ پشت سر من ایرانی است!

نیکی هیلی در این سخنرانی گفته است که توافق هسته‌ای ایران کاری برای متعادل کردن رفتار ایران در حوزه‌های دیگر نکرده است.

این موشک وحشتناکِ پشت سر من ایرانی است!
به گزارش ۸دی به نقل از فرارو، نیکی هیلی در این سخنرانی گفته است که توافق هسته‌ای ایران کاری برای متعادل کردن رفتار ایران در حوزه‌های دیگر نکرده است. موشک‌های بالستیک و سلاح‌های پیشرفته ایران در مناطق مختلف منطقه یافت می‌شوند.
این موشک وحشتناکِ پشت سر من ایرانی است!
فرارو- نیکی هیلی سفیر امریکا در سازمان ملل متحد، روز گذشته در یک کنفرانس ویژه خبری در واشنگتن حضور پیدا کرد و ادعا کرد که شواهد غیرقابل انکاری از نقض تعهدات بین المللی از سوی ایران در اختیار دارد که می خواهد آن ها را فاش کند.

نیکی هیلی در این سخنرانی گفته است که توافق هسته‌ای ایران کاری برای متعادل کردن رفتار ایران در حوزه‌های دیگر نکرده است. موشک‌های بالستیک و سلاح‌های پیشرفته ایران در مناطق مختلف منطقه یافت می‌شوند.

وی افزود: ظریف چند روز پیش در یادداشتی گفت که برنامه نظامی ایران با قوانین بین‌المللی سازگارند. اما سازمان ملل گزارشی منتشر کرده که خلاف ادعاهای وزیر خارجه ایران است.

نیکی هیلی در ادامه با نمایش بقایای موشکی که حوثی‌ها به ریاض، پایتخت عربستان سعودی شلیک کردند ایران را به نقض تعهدات بین‌المللی متهم کرد.‌

هیلی همچنین ایران را به بی‌ثبات‌سازی خاورمیانه متهم کرد و گفت آن چه از بررسی بقایای موشک برمی‌آید می‌تواند به عنوان «شواهد انکارناپذیر» نقض تعهدات بین‌المللی ایران و تلاش نافرجام ایران برای لاپوشانی این موارد تلقی شوند.‌

او ادعا کرد که موشک شلیک شده به ریاض نشان گروه صنعتی شهید باقری را داشته است.

هیلی در در یک کنفرانس مطبوعاتی در پایگاهی نظامی با ارجاع به گزارش دبیر کل سازمان ملل درباره توافق هسته‌ای، گفت فعالیت‌های موشکی ایران نقض تعهدات بین ‌المللی این کشور است.‌

این موشک وحشتناکِ پشت سر من ایرانی است!

نیکی هیلی ادعا کرد که دو گواه غیرقابل‌انکار که ایران تامین‌کننده موشک حوثی‌ها از یمن به عربستان بوده: ‌

اثری از ادوات تثبیت‌کننده در بقایای این موشک کوتاه‌برد نیست وبه گفته او تنها موشک کوتاه‌برد جهان که این ادوات را ندارد، موشک قیام ایران است.‌

دوم این‌که نشانی شبیه گروه صنعتی شهید باقری روی بقایا هست.‌

هیلی گفت: همان‌طور که می‌دانید ما اغلب این نوع تجهیزات نظامی که از مناطق درگیری بازیابی شده‌اند را علنی نمی‌کنیم. اما امروز ما با انجام اقدامی فوق‌العاده این تجهیزات را به صورت علنی به نمایش گذاشته‌ایم.نمی‌توان اجازه داد رفتارهای خلاف قانون ایران ادامه پیدا کند.

وی مدعی شد: در انباری، شواهد ملموسی درباره سلاح‌های غیرقانونی ایران وجود دارند که از حملات مستقیم آنها به شریکان ما جمع‌آوری شده‌اند. پشت سر من، یکی از نمونه‌های این حملات دیده می‌شود. اینها قطعات بازیابی‌شده موشک‌هایی هستند که حوثی‌ها از یمن به سمت عربستان سعودی شلیک کرده‌اند.

نیکی هیلی خطاب به خبرنگاران گفت: در چند دقیقه آینده نماینده ما در پنتاگون تجهیزات جمع‌آوری شده در اینجا را به شما نشان خواهند داد، ما از بررسی جامع تجهیزات موجود در اینجا، نه تنها توسط اصحاب رسانه، بلکه توسط جامعه بین‌المللی حمایت می‌کنیم. در روزهای آینده چندین کشور هیئت‌های خود را برای مشاهده تجهیزات موجود در اینجا اعزام خواهند کرد.
این موشک وحشتناکِ پشت سر من ایرانی است!
تمام اعضای کنگره را به مشاهده این تسلیحات دعوت می‌کنیم.

نماینده آمریکا در تکرار ادعایی بی اساس افزود: باید در افشای ایران هم صدا شویم.ایران تهدیدی علیه امنیت و صلح تمام جهان است وما از همه ملت‌ها می‌خواهیم به ما بپیوندند و در برابر این تهدید جهانی، جبهه‌ای متحد تشکیل دهند.

نیکی هیلی با اشاره به موشکی در پشت سرش گفت: این موشک، وحشتناک است. کاملاً وحشتناک است و به همین دلیل است که باید این کار متوقف شود. به خاطر همین است که می‌گوییم مسئله فقط برنامه هسته‌ای ایران نیست.

نماینده امریکا در سازمان ملل افزود: ایران احساس می‌کند که با برجام به رفتارهایش توجهی نمی‌شود اما تمام این رفتارهای بایستی متوقف شوند. امارات و عربستان به ما این قطعات را امانت داده و این یعنی جامعه بین المللی علیه ایران است.

هیلی گفت: رئیس جمهور برجام را تایید نکرد و حالا در انتظار تصمیم کنگره هستیم، ما قبلا گفتیم نباید همه چیز به توافق هسته‌ای بستگی داشته باشد اما این تسلیحات نقض آشکار قطعنامه‌هاستهیچکس هیچ چیزی نمی‌گوید چون جامعه جهانی می‌ترسد ایران ناراحت شود و از توافق هسته‌ای خارج شود. جامعه جهانی حالا ببیند مشکلات دیگری وجود دارد و این موشک می‌توانست به فرودگاه‌های خود آنها اصابت کند

این موشک وحشتناکِ پشت سر من ایرانی است!
نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد: می‌خواهیم ائتلافی برای مقابله با ایران تشکیل دهیم.در شورای امنیت و سازمان ملل هم خو استار همکاری هستیم. باید بنشینیم یک طرحی برای مقابله با ایران بریزیم، قطعنامه ۲۲۳۱ نقض شده است.چون ایران تسلیحات صادر کرده‌ موضوع را به شورای امنیت می بریم‌. ایران در یمن سوریه لبنان و عراق اقدامات بی‌ثبات‌کننده انجام می‌دهد در آینده شواهد بیشتری ارائه خواهیم داد.

واکنش ایران به اتهامات آمریکا
در پی کنفرانس مطبوعاتی امروز نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل که در واشنگتن صورت گرفت و وی طی آن تلاش کرد با ارائه برخی مدارک ساختگی ایران را به ارسال موشک به یمن متهم کند، نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی، این اتهامات را قویاً رد کرد و این اقدام را ادامه سیاست‌های خصومت‌آمیز و مغرضانه دولت آمریکا علیه ایران دانست.

واکنش سخنگوی انصارالله به ادعاهای نیکی هیلی
یکی از سخنگویان انصارالله ضمن رد اتهام‌های آمریکا درباره تامین موشک‌های انصارالله توسط ایران، این اتهام‌زنی‌ها را تلاشی برای انحراف توجهات از شناسایی بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی خواند.
استقبال عربستان از اظهارات ضد ایرانی نیکی هیلی
خبرگزاری حکومتی عربستان سعودی (واس)، ریاض از اظهارت «نیکی هیلی» در کنفرانس خبری که در آن مدعی شد که ایران نیرو‌های انصارالله یمن را مجهز به تسلیحات پیشرفته از جمله موشک‌های بالستیک کرده است، استقبال می‌کند.

عربستان سعودی که بیش از ۲ سال است یمن را از دریا، خشکی و آسمان به شدت محاصره کرده است، هم‌سو با هیلی و اتهام‌های بی‌اساس وی مدعی شد که ایران از نیرو‌های انصارالله در یمن حمایت نظامی می‌کند.

سازمان ملل ادعاهای «هیلی» علیه ایران را تایید نکرد
«فرحان حق» جانشین سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد پنجشنبه شب گفت، مدارک قاطعی دال بر مشخص شدن کشور سازنده موشک های شلیک شده از یمن به عربستان وجود ندارد.

جانشین سخنگوی «آنتونیو گوترش» در کنفرانس مطبوعاتی در مقر این سازمان در نیویورک گفت: گزارش امروز دبیرکل به شورای امنیت سازمان ملل متحد، گزارش شش ماهه ایشان درباره چگونگی اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ درباره برنامه هسته ای ایران بود.

وی در ادامه آورد: این گزارش تحلیلی درباره موشک های شلیک شده از یمن به عربستان ارائه می دهد، اما هیچ مدرک قاطعی در آن وجود ندارد که کشور سازنده این موشک ها را تعیین کرده باشد.

این موشک وحشتناکِ پشت سر من ایرانی است!
ظریف: نمایش هیلی را قبلا دیده بودم

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران با مقایسه کنفرانس خبری روز پنجشنبه «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با سخنرانی مشهور و سراسر دروغ «کالین پاول» وزیر امور خارجه اسبق این کشور، نوشت: این نمایش و نتایج آن را قبلا در سازمان ملل دیده بودم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه