توزیع یک میلیون اصله نهال رایگان در گیلان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از توزیع یک میلیون اصله نهال رایگان در گیلان بمناسبت هفته‌ی درختکاری خبر داد.

توزیع یک میلیون اصله نهال رایگان در گیلان

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایسنا، مهندس «رحمت‌الله رحمانی» صبح امروز(پنج‌شنبه ۱۵ اسفندماه) در جشن درختکاری استان که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، گفت: بمناسبت هفته‌ی درختکاری، توزیع رایگان یک میلیون اصله نهال بصورت رایگان میان مردم و ادارات گیلان انجام می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد این یک میلیون اصله امروز کاشته شود و در همه‌ی فصول سال از آنها نگهداری شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان ادامه داد: با هماهنگی که با اداره‌کل کمیته‌ی امداد استان انجام شده است به کسانی که در جشن احسان و نیکوکاری شرکت می‌کنند یک اصله درخت رایگان هدیه می‌شود.

رحمانی خاطرنشان کرد: این نهال‌ها از گونه‌های درختان ون، توسکا، صنوبر، کاج نقره‌ای، سرو نقره‌ای و سرو خمره‌ای هستند.

وی با بیان اینکه درختان و در مجموع منابع طبیعی سرمایه‌ی ملی کشور محسوب می‌شوند، افزود: منابع طبیعی ارثی نیست که از گذشتگان به ما رسیده است بلکه امانتی است که باید درست به آیندگان تحویل داده شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به اینکه ما در سال‌های اخیر تلاش کردیم تا بهره‌برداری از جنگل را به پائین‌ترین سطح برسانیم، گفت: گیلان با توسعه‌ی کشت صنوبر هم‌اکنون رتبه‌ی نخست زراعت این گونه را در کشور به خود اختصاص داده است.

رحمانی با بیان اینکه بسیاری از شهرستان‌های گیلان در محدوه‌ی منابع طبیعی هستند، تصریح کرد: طمع خوش‌نشین‌ها به ساخت و ساز در محدوده‌ی منابع طبیعی گیلان و چرای بیش از حد دام‌ها از چالش‌های مهم منابع طبیعی گیلان هستند.

وی با اشاره به اینکه گیلان در بخش توده جنگل نیز مقام نخست کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: توده‌های جنگل نیز محلی بکر برای تولید نهال بشمار می‌روند و یکی از افتخارات ارزشمند ما این است که در گیلان بیش از ۴ میلیون نهال سالانه تولید می‌شود.

به گزارش ایسنا، مهندس «محمدحسین اصغریان» معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان گفت: بر اهمیت و حفظ منابع طبیعی در اسلام بسیار سفارش شده است و حفاظت از این اموال برعهده تک تک هر فرد گیلانی است.

وی افزود: از ۲۷ دستگاه استان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری بیشترین فشار را تحمل می‌کند.

اصغریان خاطرنشان کرد: حفاظت از طبیعت، جلوگیری از زیاده‌خواهان و توجه به توسعه استان بدون صدمه زدن به منابع طبیعی استان از جمله خدماتی است که دست‌اندرکاران منابع طبیعی گیلان آن را بنحو احسن انجام می‌دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه