ائمه جمعه گیلان تأکید کردند؛

جهان اسلام به آمریکا پاسخ دندان‌شکن خواهد داد / تنظیم بودجه ۹۷ بر مبنای جامعه سرمایه‌داری صورت گرفته است

ائمه جمعه شهرهای مختلف گیلان در خطبه‌های امروز نماز جمعه تأکید کردند جهان اسلام در برابر اقدامات خودسرانه آمریکا در فلسطین سکوت نخواهد کرد. 

جهان اسلام به آمریکا پاسخ دندان‌شکن خواهد داد / تنظیم بودجه ۹۷ بر مبنای جامعه سرمایه‌داری صورت گرفته است

به گزارش ۸دی، ائمه جمعه شهرهای مختلف گیلان در خطبه‌های امروز نماز جمعه تأکید کردند جهان اسلام در برابر اقدامات خودسرانه آمریکا در فلسطین سکوت نخواهد کرد. متن خطبه‌های نماز جمعه شهرهای استان به شرح زیر است:

امام جمعه ماسال:
برجام هم چرخ سانتریفیوژ ها را قفل کرد هم چرخ معیشت مردم را
امام جمعه ماسال گفت: آنهایی که تا دیروز می گفتند برجام را اجرا کنیم تا معیشیت مردم خوب شود کجا هستند؟ آنها که تا تکان می‌خوردیم برجام را بر سر ما می کوبیدند کجا هستند؟برجام هم چرخ سانتریفیوژ ها را قفل کرد هم چرخ زندگی مردم را.

به گزارش ۸دی به نقل از  ماسال نیوز؛ حجت الاسلام سید هادی موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته ماسال با اشاره به خشونت طلبی گروه های تکفیری به نام اسلام گفت: اینها از سوی دشمنان مسلمین تجهیز شدند تا چهره ای خشن و افراطی از اسلام در جهان به نمایش بگذارند.امام جمعه ماسال با اشاره به تصمیم رئیس جمهور آمریکا در خصوص قدس شریف اظهار کرد: این تصمیم وحدت بی نظیری را در میان مسلمین ایجاد کرد. در حالی که دشمن به دنبال فراموشی مساله اول مسلمین یعنی فلسطین بود این تصمیم غلط همه حتی کشورهای اروپایی را در برابر آمریکایی ها قرار داد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به پیام سردار سلیمانی در خصوص آمادگی برای پشتیبانی از گروه های مقاومت در فلسطین گف: این کار عمل به دستور پیامبر خداست که فرمود اگر مسلمانی صدای کمک خواهی مسلمی را بشنود اما بی تفاوتی کند مسلمان نیست.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به تسلیم لایحه بودجه سال ۹۷ به مجلس بیان کرد: از تسلیم به موقع لایحه بودجه تقدیر می کنیم اما اشکالاتی در این لایحه وجود دارد که نمی تواند مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور را حل کند. در این لایحه بحث رکود و بیکاری راه حلی ندارد. یکی از اشکالات این بودجه جالی خالی مصوبات برنامه توسعه ششم و مصوبات برنامه اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: چند برابر نیاز کشور برنج وارد شده است. یک از نماینده گفته وقتی در برابر این موضوع اعتراض کردیم وزیر می‌گوید از ناحیه معاون اول رئیس جمهور در فشار هستم! این آقای معاون اول خودش رئیس ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی کشور است بعد فشار بیاورد به وزیر که برنج وارد کنید؟ یک عده مافیا پشت این واردات هستند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به کسری بودجه ۴۰ هزار میلیارد تومانی در بودجه کشور عنوان کرد: این وضعیت بخاطر بدهی های سرسام آوری است که دولت به بیمه ها و بیمارستان ها دارد. مشکلاتی که در بیمارستان ها هست از جمله ماسال یک قسمتش بخاطر این است که طرح تحول نظام سلامت بودجه اش تامین نشد و بدهی ها همینطور باقی مانده است.

 

خطیب نماز جمعه ماسال گرانی بنزین، حامل های انرژی و برخی اقلام دیگر از سوی دولت را ناگزیر دانست و گفت: اما دولتمردان باید بپذیرند که این هزینه های سنگین را همه مردم نباید بپذیرند. وقتی خواستیم حامل های انرژی را گران کنیم قرار شد درآمدش را با یارانه به شما بدهیم. شما الان یارانه را قطع می‌کنید بعد حامل ها هم را زیاد می‌کنید، خب دولت هم مقداری به خودش فشار بیاورد.

وی افزود: یکی از مشکلات لایحه بودجه ۹۷ این است  که منابع هزینه های عمرانی کاهش یافته اما هزینه های جاری افزایش یافته است. این پیامش این است که ریخت و پاش ها در دولت دارد افزایش می یابد.

حجت الاسلام موسوی خاطر نشان کرد: باید جلوی اختلاس ها و دزدی ها گرفته شود. مدیری داریم که ۱۷ میلیون حقوق ماهیانه می‌گیرد یارانه خودش را هم می گیرد. ما برای این انقلاب کردیم؟ آن وقت بسیاری از خانواده های که با سیلی صورتشان را سرخ می‌کنند از همین یارانه محرومند.

امام جمعه ماسال با تاکید بر حمایت همه جانبه از دولت جمهوری اسلامی اظهار داشت: ما قصد زیر سوال بردن نداریم اما آنهایی که تا دیروز می گفتند برجام را اجرا کنیم تا معیشیت مردم خوب شود کجا هستند؟ آنها که تا تکان می‌خوردیم برجام را بر سر ما می کوبیدند کجا هستند؟ برجام نه چرخ سانتریفیوژ را به حرکت وا داشت و نه معیشیت مردم. برجام هم چرخ سانتریفیوژ ها را قفل کرد هم چرخ زندگی مردم را.

 

وی انگلستان را از دشمنان دیرینه ملت ایران دانست و تاکید کرد: سفر وزیر امور خارجه انگلیس به ایران در ظاهر برای توسعه مناسبات اقتصادی بود اما در واقع پوششی بود برای اینکه دو جاسوس سیاسی که در ایران دستگیر شده اند را آزاد کنند. آقا و خانم ایرانی الاصلی که تابعیت انگلیس دارند وطن فروشی کرده اند بعد اینه انتظار دارند نظام در برابر اینها بی تفاوت باشدو آنان را آزاد کند؟

 

امام جمعه موقت رشت:

سپاه، بسیج و شورای نگهبان عامل مانایی نظام جمهوری اسلامی هستند

امام جمعه موقت رشت گفت: نقش تاثیرگذار بسیج، سپاه، شورای نگهبان بی‌بدیل بوده و موجب تقویت و مانایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.

به گزارش خبرنگار هشت دی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا شفیعی‌زاده در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نهادهای تأثیرگذار زیادی در خود جای داده است اظهار داشت: نقش تأثیرگذار بسیج، سپاه، شورای نگهبان بی‌بدیل بوده و موجب تقویت و مانایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.

وی با بیان اینکه قانون نماز جمعه نیز یک قانون تاثیرگذار و مهم در جمهوری اسلامی ایران است افزود: دشمن روی این مسئله متمرکز شده و در صدد است تا جایگاه کلیدی نماز جمعه را آسیب زند.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه نماز جمعه به ایجاد بصیرت نمازگزاران و مردم نقش مهمی داشته است گفت: نماز جمعه موجب تقویت مبانی دینی و آموزه‌های انسان‌ساز شده و بعد معنوی فردی نمازگزاران را افزایش می‌دهد.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه دشمن خواهان حضور کمرنگ مردم در نماز جمعه است به کار ویژه‌های نماز جمعه اشاره کرد و افزود: خنثی کردن توطئه دشمن در مسائل جنگ نرم، نفوذ و توطئه‌های مختلف دشمنان از تریبون نماز جمعه صورت گرفته است.

امام جمعه انزلی:

تنظیم بودجه ۹۷ بر مبنای جامعه سرمایه‌داری صورت گرفته است

امام جمعه انزلی گفت: نوع تنظیم بودجه ۹۷ بر مبنا لیبرالیسم و جامعه‌ی سرمایه‌داری است.

امام جمعه بندرانزلی در نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان با اشاره به بودجه امسال خاطرنشان کرد: این بودجه مسائل فراوانی دارد، این بودجه بر اساس اسلام و اصل اقتصاد مقاومتی نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس‌الدین با بیان اینکه افزایش چشمگیر هزینه‌های جاری دولت و کاهش هزینه‌های عمرانی بیانگر یک خسارات برای کشور است افزود: حذف یارانه ۳۰ میلیون نفر، افزایش قیمت حامل‌های انرژی، عدم توجه و حمایت کافی به شرکت‌های دانش بیان و تولیدات داخلی و افزایش خام فروشی‌ها و صادرات غیرنفتی همه مصداق این خسارت است.

وی به افزایش مالیات‌ها در بودجه ۹۷ نیز اشاره و اظهار کرد: دولت نمی‌خواهد کسری خود در برجام را با جیب مردم جبران کند لذا اگر تولیدی نیز در سالیان اخیر انجام شده است با این برنامه‌ریزی نابود خواهد شد.

خطیب جمعه بندرانزلی همچنین خطاب به دولت‌مردان و مسئولان گفت: همه‌چیز را گران کردید و وام ازدواج هیچ تکانی نخورد، عوض این کارها بروید حق مردم را استیفا کرده و پول‌های بلوکه‌شده را پس بگیرید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس‌الدین افزود: گفتید می‌رویم حق مردم را از حلقوم آمریکا بیرون می‌کشید، این حق نه‌تنها بیرون نیامد بلکه پایین‌تر هم رفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فشار به اقشار ضعیف جامعه نه صحیح و نه انسانی است، گردن‌کلفت‌ها که به شما مالیات نمی‌دهند، اگر می‌دانند ۸ هزار میلیارد و ۳ هزار میلیارد درنمی‌آمد.

امام جمعه صومعه سرا: بودجه سال آینده ای که دولت در نظر گرفته است چیزی جز فشار بر اقشار کم در آمد ندارد

صدیقی با درخواست از بهارستان گفت: نمانیدکان محترم در بررسی بودجه افزایش چشمگیر قیمت حامله های انرژی و همچنین کاهش چشمگیر یارانه بگیران را در نظر بگیرند.

امام جمعه صومعه سرا در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان با اشاره به بودجه سال ۹۷ گفت: بودجه سال آینده ای که دولت در نظر گرفته است چیزی جز فشار بر اقشار کم در آمد ندارد.

وی در ادامه با درخواست از بهارستان گفت: نمانیدکان محترم در بررسی بودجه افزایش چشمگیر قیمت حامله های انرژی و همچنین کاهش چشمگیر یارانه بگیران را در نظر بگیرند.

صدیقی در ادامه با گرامیداشت هفته وحد حوزه و دانشگاه گفت: دانشگاهیان و حوزویان باید ارتباط معناداری داشته باشند تا اهداف نظام مقدس محقق شود.

 

 

امام جمعه موقت کلاچای:

وحدت امت اسلامی توطئه دشمنان را ناکام خواهد گذاشت

امام جمعه موقت کلاچای با اشاره به اقدام دولت آمریکا در شناسایی، انتقال و به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر فلسطین گفت: این اقدام، نابخردانه و در راستای هویت بخشی بیشتر رژیم صهیونیستی بود که انتقادات و اعتراض‌های بین‌المللی را برانگیخته است.

به گزارش ۸دی به نقل از امید رودسر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین یوسف برزگر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار داشت:  مطمئناً واکنش‌های مختلف ملت‌های اسلامی نقشه شوم صهیونیستی -آمریکایی را نقش بر آب خواهد ساخت اما تحقق این امر مستلزم آن است که امت اسلامی بر وحدت و انسجام خود بیفزایند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سفر وزیر جهاد کشاورزی به گیلان و بازدید از طرح‌های کشاورزی در شهرستان رودسر و نوید ایشان در زمینه عدم واردات مرکبات به کشور با توجه به افزایش تولید مرکبات در سال جاری ابراز امیدواری کرد این حمایت‌ها استمرار یابد.

امام جمعه موقت کلاچای همچنین بر ضرورت استقلال برخی اداره‌ها در این شهر تأکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی اظهار نظرها در فضای مجازی که ممکن است نگرانی‌ها و تشویش خاطر برخی از مردم را به دنبال داشته باشد تصریح کرد: در خصوص اعضای شورای اسلامی شهر کلاچای آن‌ها وظایفی بر دوش دارند که باید به آن عمل کنند.

وی ادامه داد: در شورای شهر کلاچای شخصیت‌های بزرگی حضور دارند و معتقدم هر کس به وظیفه خود برابر قانون عمل کند با مشکل مواجه نخواهد شد.

وی شهردار کلاچای را شخصیتی دوست داشتنی، انقلابی و بسیجی معرفی و گفت: گاهی اوقات سرو صحبت‌های ما بین شورا و شهرداری می‌شود که چنین وضعیتی در مجلس شورای اسلامی رخ می‌دهد و کاملاً طبیعی است اما بزرگنمایی مشکلات که طبعاً دشمن را شاد می‌سازد صحیح نیست لذا آنچه مهم و برجسته به نظر می‌رسد این است که در راستای منافع و مصالح مردم گام برداریم.

….

امام جمعه منجیل:

جهان اسلام به آمریکا پاسخ دندان‌شکن خواهد داد

امام جمعه منجیل، گفت: امروز آزادگان جهان اسلام به پا خواسته‌اند تا پاسخی دندان‌شکن به آمریکا بدهند.

به گزارش هشت دی به نقل از زیتون خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اعلا خضری در خطبه‌های عبادی و سیاسی جمعه منجیل که با حضور نمازگزاران ولایی این شهر در مسجد طاهریه برگزار شد، اظهار کرد: دشمن به دنبال آن است بین حوزه و دانشگاه تفرقه ایجاد کند.

وی ضمن گرامیداشت شهید مفتح، ادامه داد: حوزه و دانشگاه محل نخبگان، علما و هادیان راه امت است؛ لذا مبارزه با استکبار با وحدت باید مورد توجه قرار گیرد.

خطیب جمعه منجیل، گفت: آمریکا به‌عنوان قلدر در حالدافراطی گری و خون‌آشامی در منطقه است.

حجت‌الاسلام خضری، ادامه داد: این همه اسلحه آمریکا و انگلیس و متحدانش به آل سعود می‌دهد تا مظلومین عالم را بکشند همه سکوت می‌کنند اما تا ایران از مظلومین دفاع می‌کند همه به زبان می‌آیند.

وی تحمیل جنگ هشت‌ساله، حمایت مستقیم در کودتای ۲۸ مرداد، تشکیل داعش را از توطئه‌های آمریکا دانست و افزود: تشکیل نیروهای بسیج مردمی در عراق و سوریه، یمن و حزب‌الله آمریکا را رسوا کرده‌اند.

امام جمعه منجیل گفت: امروز آزادگان به پا خواسته‌اند تا پاسخی دندان‌شکن به آمریکا بدهند.

این خبر تکمیل می شود …

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه