۶ علامت عجیب که نشان می‌دهند شما در یک رابطه‌ خشونت آمیز به سر می‌برید!

۶ علامت عجیب که نشان می‌دهند شما در یک رابطه‌ خشونت آمیز به سر می‌برید!

۶ علامت عجیب که نشان می‌دهند شما در یک رابطه‌ خشونت آمیز به سر می‌برید!

 

به گزارش ۸دی، در یک رابطه‌ی خشونت آمیز، پارتنر شما به جای آن که شما را بالا آوَرد و برای پیشرفت یاری‌تان کند تخریب‌تان می‌کند. او همواره در حال انتقاد و مسخره کردن شما است. در واقع با این کار درصدد تحقیر شما برمی‌آید. این خود از جمله روشن‌ترین علائم قلدری است. از میان این علائم، ما امروز در نت‌نوشت ۶ علامت را انتخاب کرده‌ایم. ۶ علامتی، که همان‌طور که گفته شد، نشان از آن دارند که یک فرد با فردی قلدر و فحاش رابطه و در یک رابطه‌ خشونت آمیز قرار دارد.

برخی علائم وجود دارند که حکایت‌گر آن هستند که یک فرد با فردی بدزبان و قلدر رابطه دارد. از میان این علائم، ما امروز در نت‌نوشت ۶ علامت را انتخاب کرده‌ایم. ۶ علامتی، که همان‌طور که گفته شد، نشان از آن دارند که یک فرد با فردی قلدر و فحاش رابطه و در یک رابطه‌ خشونت آمیز قرار دارد.

۱- سرزنش کردن:

یکی از علائم هشداردهنده‌ی یک رابطه‌ی خشونت‌آمیز این است که شریک شما خلق و خوهای بد خود را به گردن شما می‌اندازد. او می‌گوید اگر رفتار خوبی ندارد مقصرش شما هستید و این‌گونه شما را بابت مشکلات شخصیتی‌اش و همچنین احساسات منفی‌اش سرزنش می‌کند. در واقع این‌گونه افراد همواره از هر موردی برای سرزنش کردن شما استفاده کرده و این‌سان از خود سلب مسئولیت می‌کنند.

۲- حمایت نکردن:

شریک شما در یک رابطه‌ خشونت آمیز از هر گونه پشتیبانی و حمایت از شما مضایقه می‌کند. اینگونه افراد از هر گونه تعریف، تأیید و قدردانی از شما خودداری می‌کنند.

۳- انتقاد کردنِ زیاد:

در یک رابطه‌ خشونت آمیز، شریک شما به جای آن که شما را بالا آوَرد و برای پیشرفت یاری‌تان کند تخریب‌تان می‌کند. او همواره در حال انتقاد و مسخره کردن شما است. در واقع با این کار درصدد تحقیر شما برمی‌آید. این خود از جمله روشن‌ترین علائم قلدری است.

۴- دلسرد کردن:

شریک زندگی شما در یک رابطه‌ خشونت آمیز در عوض آن که برای انجام کارها تشویق‌تان کند، دلسردتان می‌کند. او به جای موافقت با شما در اکثر مواقع با شما مخالفت می‌کند تا بدین‌سان بر شما عیان سازد که نظریات‌تان اهمیتی ندارند و بی ارزش هستند.

۵- تهدید کردن:

شریک شما در یک رابطه‌ خشونت آمیز ممکن است مدام تهدیدتان کند. او این کار را عموماً برای کنترل رابطه انجام می‌دهد.

۶- کنترل کردن رابطه:

تمامی مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد نشان از آن دارند که شریک‌تان درصدد کنترل رابطه و در کل کنترل شماست. اما گاه این کنترل کردن به واسطه‌ی روش‌هایی واضح‌تر صورت می‌پذیرد. فی‌المثل زمانی که شما در کنار او نیستید او ممکن است مدام با شما تماس بگیرد. همچنین همواره درصدد است که به شما احساس گناه را القا کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه