عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

۲ میلیارد دلار برای رفع مشکل پسماند گیلان در نظر گرفته شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت در لایحه بودجه برای رفع مشکل پسماند استان گیلان ۲ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی تخصیص داده است.

۲ میلیارد دلار برای رفع مشکل پسماند گیلان در نظر گرفته شد

به گزارش۸دی؛ به نقل از خبرگزاری تسنیم از رشت، مهرداد لاهوتی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان گیلان در رشت اظهار داشت: دولت در لایحه بودجه برای رفع مشکل پسماند ۲ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی تخصیص داده است.

نماینده ‌مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه های رفع مشکل پسماند عنوان داشت: سرمایه‌گذاران بسیاری آماده همکاری در جهت تبدیل زباله به انرژی هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به ظرفیت گیلان در حوزه گردشگری ابراز داشت: استان دارای ۳۰۰ کیلومتر ساحل است که آماده کردن آن برای استفاده ساکنان استان و گردشگران خارجی کاری بسیار دشوار است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه راه آهن قزوین به رشت تا پایان امسال افتتاح می‌شود خاطرنشان کرد: مراحل عملیاتی راه آهن رشت به آستارا در حال انجام رسیدگی و انجام است.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از ظرفیت استان گیلان در حوزه کشاورزی اظهار داشت: از مسئولان و دولت می‌خواهیم به‌جای وارد کردن محصولاتی مانند برنج از ظرفیت داخلی استفاده کند.

وی ابراز داشت: به‌تازگی از آقای حجتی وزیر جهاد کشاورزی مطلبی را شنیدم که بسیار قابل تأمل بود و بنده در کمیسیون کشاورزی از ایشان سئوالی در مورد واردات بی‌رویه برنج داشتم و ایشان گفتند مقرر شده بود که تا پایان امسال مجدداً مقداری برنج به کشور وارد شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون ویژه حمایت از تولیدگفت: من از پاسخ وزیر قانع نشدم و به همین خاطر این سؤال به صحن علنی مجلس ارجاع داده شده است اما وی مطلبی در مورد تحت فشار بودن وزارت تحت امر خود توسط کسانی مطرح کرد که برای من بسیار قابل تأمل بود.

لاهوتی افزود: وزیر جهاد کشاورزی تمام مواردی را که مطرح کردم قبول داشت اما از تحت فشار بودن خود توسط آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور سخن گفت همان‌طور که سال گذشته نیز پس از طرح این سؤال، ایشان از فشار افرادی مانند آقای شریعتمداری سخن گفته بود.

وی گفت: بنده از صحبت‌های وزیر جهاد کشاورزی چیزی متوجه نشدم زیرا برایم سخت بود که باور کنم فردی مانند معاون اول رئیس جمهور که خود باید در رأس اقتصاد مقاومتی باشد و با همه تأکیداتی که مقام معظم رهبری در این مورد داشته‌اند این‌گونه عمل کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس افزود: به‌خاطر اعمال همین سیاست‌های غلط و رمزآلود است که برنج با افت شدید قیمت مواجه شده و شالیکاران شمالی نتوانسته‌اند محصولی را که حاصل کار و تلاش شب و روزشان است با قیمت مناسب بفروشند و متحمل ضررهای هنگفتی شده‌اند.

وی با دعوت از دولت و وزارت جهاد کشاورزی برای تغییر این رویه غلط گفت: برنج شمال با همین سیاست‌های اشتباه در حال نابودی است و پیام نمایندگان مجلس به دولت این است که به‌جای برنامه‌ریزی برای واردات و حرکت کردن به‌نفع برخی افراد خاص و ذی‌نفع، برای خودکفایی در تولید برنج تلاش کند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه