جفا به هزاران کارگر

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه صنعت زغال‌سنگ کشور متولی ندارد، گفت: در بحث قیمت‌گذاری زغال‌سنگ به هزاران کارگر مظلوم این صنعت جفا می‌شود.

جفا به هزاران کارگر

به گزارش ۸دی، محمدرضا پورابراهیمی شامگاه پنج‌شنبه در شورای معادن استان کرمان با اشاره به وضعیت صنعت زغال‌سنگ اظهار داشت: در مورد وضعیت معادن زغال‌سنگ باید کمکی به این حوزه شود، صنعت زغال‌سنگ در وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی ندارد.

وی بیان کرد: وزارت صنعت و معدن و تجارت در حوزه معادن زغال‌سنگ دچار ضعف است و در حقیقت راهبردی هم برای آن وجود ندارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در شهرستان راور پهنه‌های معدنی زیادی در حوزه زغال داریم اما با وجود مشکلاتی که در این زمینه شاهد هستیم، ظرفیت تولید ما در کرمان به کمترین حد ممکن رسیده است.

وی با گلایه از بحث قیمت‌گذاری زغال‌سنگ در کشور گفت: در بحث قیمت‌گذاری زغال‌سنگ حریف ذوب‌آهن اصفهان نمی‌شویم، چرا قیمت جهانی زغال مبانی محاسبه فروش نیست.

پورابراهیمی بیان کرد: به دلیل وضعیت اسف‌باری که در معادن زغال‌سنگ شاهد هستیم و حقوق کارگران آن سه یا چهار ماه یک‌بار پرداخت می‌شود، باید ساماندهی صورت گیرد.

وی با بیان این سؤال که در حال حاضر چه کسی متولی صنعت زغال در کشور است، گفت: برنامه راهبردی بدهیم و تکلیف صنعت زغال را مشخص کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس اظهار کرد: در مورد صنعت زغال‌سنگ تنها کرمان با مشکل مواجه نیست، بلکه سمنان، شاهرود، طبس و … نیز درگیر هستند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار این است که برنامه جامع در این زمینه داشته باشیم و از صنعت زغال‌سنگ کشور حمایت کنیم، مهم‌ترین تصمیمی که در این صنعت باید گرفته شود، قیمت‌گذاری صحیح است که امروز دارد به هزاران کارگر مظلوم این صنعت جفا می‌شود.

پورابراهیمی اظهار کرد: وضعیت تولید مس در کرمان نسبت به سال‌ ۹۱ باید به دو برابر می‌رسید اما حدود ۳۰ درصد پایین‌تر است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه