سالروز شهادت میرزا گذشت، در مشهد میرزا آب از آب تکان نخورد / گرامیداشت میرزا از گرامیداشت هفته های حاکمیتی مهم‌تر است

در حالی که شهرستان ماسال محل شهادت میرزاست، در سالروز شهادت این رهبر بزرگ انقلابی، هیچ خبری از برنامه های گرامیداشت و یا تبلیغات محیطی نبود.

سالروز شهادت میرزا گذشت، در مشهد میرزا آب از آب تکان نخورد / گرامیداشت میرزا از گرامیداشت هفته های حاکمیتی مهم‌تر است

به گزارش۸دی؛ به نقل از ماسال نیوز؛ سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی مبارز بزرگ و انقلابی استان گیلان در روزهای اخیر گذشت.

درحالی‌که مجموعه‌های حاکمیتی و شبه حاکمیتی در مناسبت‌های مختلف همچون هفته بسیج، هفته تعاون، هفته جهاد کشاورزی، هفته … مجموعه‌ای گسترده و برنامه‌ریزی‌شده از پارچه نوشته و بنر را با مضامین گرامیداشت این ایام منتشر و برنامه‌های گرامیداشت مرتبط با ایام برگزار می‌کنند، در سالروز شهادت میرزا که ازقضا در محدوده همین شهرستان به شهادت رسیده است، هیچ خبری از تبلیغات مجازی، حقیقی و یا برنامه‌های گوناگون نیست.

در شهرستانی که برای برگزاری جشنواره‌هایی همچون گشه بری و نی نوازان تالشی جلساتی در سطح فرمانداری و فرماندهی سپاه برگزار می‌شود، جز یکی دو برنامه مردمی دریکی از مساجد شهرستان، خبری از گرامیداشت این روز بزرگ نبود.

به‌راستی مسئولین شهرستان ماسال، هنوز به این درک نرسیده‌اند که بزرگداشت مصادیق مشخص و واضحی همچون میرزا کوچک بسیار کارآمدتر و ضروری‌تر است از بزرگداشت کلی و انتزاعی مفاهیمی مهمی همچون بسیج، تعاون، جهاد کشاورزی، وقف و …؟

میرزا خود به‌تنهایی مجموعه‌ای از این مفاهیم بزرگ را به عینیت بخشیده بود و به‌واسطه مبارزات و شهادتش در این استان و شهرستان، حق آب و گلی بیش از این بر گردن مردم شهرستان دارد.

هرچند مشابه چنین وضعیتی را در سطح استان هم شاهدیم اما در شهرستانی که به هر بهانه تقدیرهایی جالب‌توجه از سوی مسئولین صورت می‌گیرد، برنامه‌ای ساده، تبلیغاتی مجازی، مصاحبه‌ای کوتاه و یا حتی بنری ساده (هرچند فرهنگ بنر و پارچه نوشته درمجموع پسندیده نباشد) انتظار زیادی از دستگاه‌های حاکمیتی نبود.

البته انتظار از مجموعه های مردمی هم در مناسبت های این چنینی بیش از این هاست. مجموعه هایی همچون مساجد، هیئات، پایگاه های بسیج و … نباید با این حجم از بی توجهی از کنار موضوعات مهمی همچون میرزا رد شوند.

 

انتهای پیام /

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه