فرمانده سپاه قدس گیلان در تالش:

محرومیت‌زدایی اولویت نخست سپاه قدس گیلان است/فعالیت قرارگاه سازندگی سپاه قدس گیلان روحانی محور است

فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: منطقه‌ای که محروم باشد برای توانمند کردن آن زمان می‌برد اما با همکاری مسئولان و مردم همه کارهای ناممکن ممکن می‌شود.

محرومیت‌زدایی اولویت نخست سپاه قدس گیلان است/فعالیت قرارگاه سازندگی سپاه قدس گیلان روحانی محور است

به گزارش ۸دی به نقل از فارس، سردار محمد عبدالله پور عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قدس گیلان در بخش حویق شهرستان تالش اظهار داشت: دهستان حویق جمعیتی حدود ۲۰ هزار نفر دارد که قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قدس گیلان با حضور پنج کارگروه در تلاش است تا مشکلات زیرساختی و سایر حوزه‌ها همچون سلامت، آموزش و غیره را مرتفع کند.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های آب‌رسانی در دهستان حویق شهرستان تالش، افزود: یک پروژه آب‌رسانی در روستای شیرآباد حویق،  ۴۰۰ نفر از خانوار را پوشش می‌دهد که با انتقال ۳۵۰۰ متر لوله، بالای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تاکنون ۱۵۰ میلیون تومان برایش هزینه شده که نهایتا تا دو هفته آینده به بهره برداری می‌رسد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به بخش دیگر پروژه آب‌رسانی در بخش حویق گفت: پروژه آب‌رسانی حرم دام زنی بااعتبار ۵۰۰ میلیون تومان با خط انتقال ۷.۵ کیلومتر در دستور قرار دارد که عملاً تا هفته آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

عبدالله پور بابیان اینکه طی چهار سال خدمات سپاه قدس به بخش حویق به اتمام می‌رسد، خاطرنشان کرد: تا اتمام همه عرصه‌ها نظیر زیرساخت، تعلیم و تربیت، تهذیب، اشتغال و سلامت چهار سال کار می‌کنیم که از آغاز پروژه تاکنون یک سال گذشته و در تلاشیم تا دهستان را از حالت محروم به حالت برخوردار تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه تبدیل دهستان‌های محروم به دهستان‌ها برخوردار از دستورات رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل سپاه پاسداران است، تصریح کرد: در کنار پروژه‌های عمرانی بخش حویق، ساخت سه خانه عالم را نیز در دستور کار داریم که پیشرفت آن‌ها از ۲۰ تا ۵۰ درصد تغییر هست.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در اجرای پروژه‌های پیشرفت و آبادانی بیشتر سعی شده از بسیجیان استفاده شود، افزود: تمامی پروژه‌ها حتی اگر در قالب پیمانکاری هم مشغول باشند به حضور بسیجیان خدمت رسانی می‌کنند که از مزایای آن ارزان بودن و مشارکت مردمی در ساخت و ساز ها است.

عبدالله پور همچنین به فعالیت‌های فرهنگی در بخش حویق اشاره کرد و گفت: سه روحانی را در سه مسجد بخش های حویق مستقر کرده‌ایم و تولیت هسته‌های فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی را مدیریت می‌کنند.

وی بابیان اینکه برای نخستین بار در قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور فعالیت قرارگاه روحانی و مسجد محور شروع‌شده، گفت: تاکنون چهار روحانی برای ۱۳ مسجد آماده‌شده‌اند و همه مساجد بخش فعال و فضای بسیار بانشاطی را فراهم کرده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه محرومیت‌زدایی اولویت نخست سپاه قدس گیلان است، گفت: یقیناً منطقه‌ای که محروم باشد برای توانمند کردن آن حتماً زمان می‌برد اما با همکاری که همه مسئولان و مردم آن منطقه دارند یقیناً همه کارهای ناممکن ممکن می‌شود.

عبدالله پور بسیج مردمی را مهم‌ترین عامل در تسریع خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی برشمرد و گفت: بهترین شیوه خدمات‌رسانی بهره‌گیری از توان داخلی و ظرفیت بومی منطقه است و چون همه اقدامات با دست بسیج مردمی انجام می‌شود برای مردم بسیار لذت‌بخش و شیرین است.

به گزارش فارس، فرمانده سپاه قدس گیلان در این سفر با مادر شهید مفقودالاثر ولی‌الله جعفری در منطقه کوهستانی حویق دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه