ارتباط وضعیت چهره با وضعیت سلامت بدن چیست؟

مطالعه‌ای در باب وضعیت چهره و ارتباط آن با سلامت بدن صورت گرفته است. نتایج تحقیق نشان از آن دارند که شکل چهره و همچنین قومیت افراد شرکت کننده به طور قابل توجهی با فشار خون در ارتباط است. افزون بر این، یافته‌ها نشان می‌دهند که مردم می‌دانند که کاهش چربی‌های صورت در سالم‌تر به نظر رسیدن افراد نقشی مثبت دارند.

ارتباط وضعیت چهره با وضعیت سلامت بدن چیست؟

به گزارش ۸دی به نقل از بهداشت، مطالعه‌ای در باب وضعیت چهره و ارتباط آن با سلامت بدن صورت گرفته است. نتایج تحقیق نشان از آن دارند که شکل چهره و همچنین قومیت افراد شرکت کننده به طور قابل توجهی با فشار خون در ارتباط است. افزون بر این، یافته‌ها نشان می‌دهند که مردم می‌دانند که کاهش چربی‌های صورت در سالم‌تر به نظر رسیدن افراد نقشی مثبت دارند.

  مطالعه‌ای در باره ارتباط وضعیت چهره با وضعیت سلامت بدن صورت گرفته و ما در این مطلب در نت‌نوشت، به جزئیات آن خواهیم پرداخت.

دکتر یان استیفن از دانشگاه مک‌کواری سیدنی بر طبق یک تحقیق می‌گوید: «نتایج نشان از آن دارند که مغز ما از مکانسیم‌هایی برای استخراج وضعیت سلامت افراد از چهره‌ی آن‌ها برخوردار است. یافته‌های اخیر بر این امر دلالت می‌کنند که وضعیت چهره‌ی افراد نشانه‌ای از وضعیت سلامت آنان است.»

در همین راستا محققان امیدوار اند که یافته‌های اخیر بتوانند در آینده منجر به ساخت ابزاری برای تشخیص وضعیت سلامت بدن بیماران از طریق چهره‌ی آنان شوند.

تحقیق چگونه انجام شد؟

محققان تصاویر ۵۰ فرد چینی مالزیایی، ۵۰ فرد سفیدپوست و ۵۰ فرد سیاه‌پوست را آنالیز کردند. تمامی تصاویر به گونه‌ای گرفته شدند که افراد در حالتی خنثی مستقیماً به دوربین نگاه می‌کردند. سپس BMI، درصد چربی بدن و همچنین فشار خون هر یک از این افراد اندازه‌گیری شد. پس از این چهره‌ی آن‌ها نیز بر اساس اندازه و شکل ارزیابی شد. در مرحله‌ی بعد، ۲۶ سفید پوست ۶۰ تصویر را برای سالم‌تر نشان دادن چهره، دستکاری کردند.

ارتباط وضعیت چهره با وضعیت سلامت بدن

نتایج تحقیق نشان از آن دارند که شکل چهره و همچنین قومیت افراد شرکت کننده به طور قابل توجهی با فشار خون در ارتباط است. افزون بر این، یافته‌ها نشان می‌دهند که مردم می‌دانند که کاهش  چربی‌های صورت در سالم‌تر به نظر رسیدن افراد نقشی مثبت دارند. دکتر استیفن در این باب می‌گوید: «ما دریافتیم که شرکت کنندگان چربی صورت و BMI بدن را در تصاویر تغییر دادند تا سالم‌تر به نظر برسند. این نشان می‌دهد که برخی از ویژگی‌هایی که تعیین کننده‌ی سالم به نظر رسیدن چهره‌ی یک انسان هستند دقیقاً مشابه اند با ویژگی‌هایی که کامپیوتر از آن‌ها برای تعیین سطح BMI، درصد چربی بدن و فشار خون استفاده می‌کند.»

دکتر استیفن افزود: «به طور کلی ما بر آن ایم که از طریق وضعیت چهره می‌توان به وضعیت سلامت افراد پی برد اما در حال حاضر مدل‌های ما در وضعیت اولیه هستند و امیدواریم که در آینده بتوانیم از آن‌ها برای تشخیص وضعیت سلامت بدن استفاده کنیم.»

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه