فرماندار شهرستان آستارا:

کنترل سگ‌های ولگرد آستارا به خود مردم واگذار شود

فرماندار شهرستان آستارا با بیان اینکه به‌جای معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد می‌توان کنترل آن‌ها را به خود مردم واگذار کرد، گفت: معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد واکنش‌های اجتماعی و اعتراض فعالان مدنی حامی محیط‌زیست را به همراه دارد.

کنترل سگ‌های ولگرد آستارا به خود مردم واگذار شود

به گزارش۸دی؛ به نقل از خبرگزاری فارس از آستارا، یونس رنجکش کیسمی شامگاه روز سه‌شنبه در نشست شورای بهداشت این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری با اشاره به بحث جمع‌آوری قلیان‌سراها اظهار کرد: جمع‌آوری تدریجی قلیان‌سراها از جمله سیاست‌های وزارت کشور است.

فرماندار شهرستان آستارا نبود فضاهای تفریحی و مباحث اشتغال را از جمله دلایل گرایش نوجوانان و جوانان به قلیان‌سراها دانست و تصریح کرد: در صورت جمع‌آوری قلیان‌سراها جای‌گزینی برای پر کردن اوقات فراغات نوجوانان و جوانان در این شهرستان پیش‌بینی نشده است.

وی با بیان اینکه در سطح کشور، استان و شهرستان هیچ نهادی برای اخذ مجوز راه‌اندازی قلیان‌سراها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: به‌جای جمع‌آوری قلیان‌سراها بهتر است خطرات مصرف آن برای نوجوانان و جوانان بزرگ‌نمایی شود تا از این طریق نوجوانان و جوانان به خودکنترلی روی بیاورند.

رنجکش کیسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را متولی اصلی جمع‌آوری قلیان‌سراها با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط دانست و بیان کرد: طرح «قلیان‌ها را گلدان کنیم» که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارایه شده بود گویا با شکست مواجه شده است.

فرماندار شهرستان آستارا راه‌های رایج برخورد با سگ‌های ولگرد را معدوم‌سازی و عقیم‌سازی دانست و گفت: معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد واکنش‌های اجتماعی و اعتراض فعالان مدنی حامی محیط‌زیست را به همراه داشته و این اقدام به جامعه حس حیوان‌آزاری را القا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه به‌جای معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد می‌توان کنترل آن‌ها را به خود مردم واگذار کرد، افزود: در جمع‌آوری و مراقبت از سگ‌های ولگرد از ظرفیت نهادهای مدنی علاقه‌مند به این کار می‌توان استفاده کرد و فرمانداری این آمادگی را دارد برای نهادهای مدنی علاقه‌مند مجوز فعالیت صادر کند.

انتهای پیام  /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه