مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا خبر داد

عرضه غیربهداشتی ماهی در خیابان‌های آستارا / سگ‌گزیدگی و مصرف ۵۰۰ عدد واکسن هاری در آستارا

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا وضعیت عرضه ماهی در خیابان‌های این شهرستان را غیربهداشتی دانست و گفت: ماهی آلودگی را سریع جذب می‌کند به‌همین‌دلیل قرار دادن ماهی در روی زمین و جایی که بهداشتی نباشد باعث تشدید آلودگی و انتقال بیماری‌ها به انسان می‌شود.

عرضه غیربهداشتی ماهی در خیابان‌های آستارا / سگ‌گزیدگی و مصرف ۵۰۰ عدد واکسن هاری در آستارا

به گزارش۸دی؛ به نقل از خبرگزاری فارس از آستارا، شهرام حسین‌نژادی عصر امروز در نشست شورای بهداشت این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری، بیماری ایدز را با توجه به وجود تکنولوژی‌های جدید قابل درمان دانست و اظهار کرد: آزمایش‌های این بیماری در طبقه دوم درمانگاه شهید محمدزاده رایگان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا با حضور در زندان‌ها و کمپ‌ها افراد مشکوک به بیماری ایدز را مورد آزمایش قرار می‌دهند، تصریح کرد: مشخصات افراد مبتلا به بیماری ایدز کدبندی شده و در قالب یک فایل محرمانه در سیستم ثبت می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا متولی جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از معابر عمومی شهرهای آستارا و لوندویل را شهرداری‌ها دانست و خاطرنشان کرد: امسال، ۵۰۰ عدد واکسن هاری به افرادی که دچار سگ‌گزیدگی شده‌اند مصرف شده که این رقم در مقایسه با سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

حسین‌نژادی نان را قوت اصلی مردم دانست و بیان کرد: بیشتر مردم از کیفیت بد نان‌ و استفاده تعدادی از نانوایی‌ها از موادافزودنی در پخت نان گله‌مند هستند که  نان بی‌کیفیت و دارای موادافزودنی به‌مرور زمان منجر به فساد دندان، پوکی استخوان و بیماری راشیتیسم در شخص مصرف‌کننده می‌شود.

وی وضعیت عرضه ماهی در خیابان‌های شهرستان آستارا را غیربهداشتی دانست و متذکر شد: ماهی آلودگی را سریع جذب می‌کند به‌همین‌دلیل قرار دادن ماهی در روی زمین و جایی که بهداشتی نباشد باعث تشدید آلودگی و انتقال بیماری‌ها به انسان می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا بحث جمع‌آوری قلیان‌سراها را جنجال‌برانگیز و دشوار دانست و گفت: هر یک پک قلیان معادل ۳۰ پک سیگار است که متأسفانه نوجوانان، جوانان و حتی تعداد بسیاری از زنان به‌راحتی در روبه‌روی مدارس و سطح شهر به قلیان دسترسی دارند.

حسین‌نژادی با تأکید براینکه در خصوص ارتقای سلامت و اجرای دقیق احکام قضایی با کسی تعارف نداریم، افزود: برای احکام قضایی مربوط به کشفیات مواد غذایی فاسد و غیرقابل‌مصرف، ۹ ماه انتظار می‌کشیم که این به‌ضرر شبکه بهداشت و درمان بوده و از دستگاه قضا انتظار داریم در این خصوص با ما همکاری کند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه