صبح امروز رخ داد؛

گردهمایی ائمه جمعه استان گیلان در آستانه‌اشرفیه برگزار شد

گردهمایی ائمه جمعه‌ی استان گیلان با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار در آستانه اشرفیه برگزار شد.

گردهمایی ائمه جمعه استان گیلان در آستانه‌اشرفیه برگزار شد

به گزارش۸دی؛ نشست فصلی ائمه جمعه گیلان صبح امروز در حسینیه آل محمد حرم مطهر سلطان سید جلال‌الدین اشرف با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار گیلان برگزار شد.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان  بابیان اینکه دشمن با اعلام بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیست می‌خواهد مسلمانان را به جان هم بی اندازد بیان کرد: دشمن می‌خواهد از این راه نتیجه خود را بگیرد.

قربانی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی و نیروهایش فلسطین را از دست رژیم صهیونیستی خارج خواهند کرد افزود: نباید سرگرم خودمان باشیم و یکدیگر را بکوبیم تا در این میان دشمن ضربه‌اش را بزند.

وی بابیان اینکه حرف‌های ائمه جمعه تأثیر زیادی بر مردم خواهد داشت اظهار کرد: باید بر اساس قانون مملکت را نگه داشت، نباید فقط شعار دهیم بلکه با منطق و استدلال جلو رویم.

استاندار گیلان نیز در این همایش با بیان اینکه جایگاه نماز و ائمه جمله جایگاهی بی‌بدیل است اظهار کرد: ائمه جمعه زبان مردم هستند.

مصطفی سالاری بابیان اینکه ائمه جمعه می‌توانند در بحث اشتغال تأثیر مثبت بگذراند گفت: اشتغال و کارآفرینی سرمایه‌گذار می‌خواهد و باید افرادی با سرمایه‌گذاری امکان ایجاد شغل را به استان بدهند.

وی کاهش آسیب‌های اجتماعی را از فواید کارآفرینی دانست و تصریح کرد: باید با حسن نیت اقدام کنیم، بدون تردید هیچ فساد مالی در حوزه کاری بنده پیش نخواهد آمد.

 امام‌جمعه تالش نیز با بیان اینکه باید ائمه جمعه در مدارس نیازسنجی کرده و در گزینش معاونین پرورشی دغدغه داشته باشند گفت: باید از ظرفیت دانش‌آموزی در نمازهای جمعه استفاده کنیم و طبق معیارهای دینی و اسلامی خودمان پیش برویم.

حجت‌الاسلام محمدامین نقدی  با بیان اینکه یکی از انتظاراتی که مردم از حاکمیت دارند معیشت است گفت: اگر معیشت مردم دچار تهدید شود دین مردم نیز دچار آسیب می‌شود، اگر از دری فقر وارد شود نماز از در دیگر خارج می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اراده ملت نقشه‌های دشمن را باطل کرد گفت: عمده مراجعات به ائمه جمعه به دلیل بیکاری است.

 

منبع: مریان خبر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه