خبرنگار: ابوالفضل شکری
مدیرکل مسکن کمیته امداد کشور در گفتگو با 8دی تشریح کرد؛

تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی کمیته امداد برای خانواده‌های فاقد مسکن / ساخت ۳۰ هزار واحد مسکن محرومین در سال ۹۶

مدیرکل مسکن کمیته امداد کشور گفت: برای اولین بار در شهرها خانواده‌های فاقد مسکن ۲۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه و ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض برای ساخت مسکن دریافت خواهند کرد.

تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی کمیته امداد برای خانواده‌های فاقد مسکن / ساخت ۳۰ هزار واحد مسکن محرومین در سال ۹۶

ابراهیم بازیان شامگاه دوشنبه در گفتگو با ۸دی با بیان اینکه کمیته امداد مسکن را به‌عنوان یکی از خدمات مکمل اشتغال در جهت توانمندی خانواده‌ها می‌داند اظهار داشت: اعتقاد ما این است که اگر ما بتوانیم مسکن افراد فاقد مسکن را تأمین کنیم بخش عمده مشکلات آن‌ها حل خواهد شد.

وی افزود: ما اعتقاد داریم توانمندسازی پایدار خانواده با تأمین مسکن مکمل اشتغال امکان‌پذیر است؛ در واقع اشتغال درآمدزایی دارد و مسکن موجب کاهش هزینه می‌شود.

مدیرکل مسکن کمیته امداد گفت: متوسط خانواده‌های ایرانی ۳۰ تا ۵۰ درصد درآمد خانواده را در بخش مسکن هزینه می‌کنند بنابراین سکه رایج توانمندسازی اگر یک روی آن اشتغال باشد روی دیگر مسکن است.

بازیان اظهار کرد: کمیته امداد در سال‌های اخیر موضوع تأمین مسکن خانواده‌ها را در دستور کار خود قرار داده است و امسال ۷۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار را برای ۷۵۰۰۰ عنوان خدمت مسکن در بودجه ۹۶ امداد تعریف کرده‌ایم که با مشارکت دولت، مددجویان، خیرین، صدقات و زکات مردم تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: در برنامه سال ۹۶ حدود ۴۵۰۰۰ مورد تعمیرات در سطح شهرها و روستاها و ساخت ۳۰ هزار واحد مسکن برای افراد فاقد مسکن را داریم که اعتبار مورد نیاز ۲۰ هزار واحد را از محل کمک‌های بلاعوض و مشارکت‌های مردمی تأمین می شود.

مدیرکل مسکن کمیته امداد درباره مسکن افراد فاقد اولویت کمیته امداد نیز گفت: امسال برای اولین بار در شهرها یک خط اعتباری ایجاد کرده‌ایم که خانواده‌هایی که در اولویت ما نبودند ۲۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه و ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض برای ساخت مسکن دریافت خواهند کرد که امیدواریم مردم از این طرح استقبال کنند.

وی با بیان اینکه یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد داریم که ۱۰ درصد آن‌ها فاقد مسکن هستند گفت: ۱۰ درصد خانواده‌های فاقد مسکن را در سه مرحله و اولویت مسکن دار خواهند شد که اولویت اول با خانواده‌های پرعائله خواهد بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه