عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد رشت:

بیشترین انتقادات به برجام را دانشجویان داشته‌اند / دانشجویان نباید مورد استفاده سیاسیون قرار گیرند

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد رشت گفت: دانشگاهیان بیشترین انتقاد را نسبت به برجام و سایر قراردادهای بین‌المللی تاکنون داشته‌اند.

بیشترین انتقادات به برجام را دانشجویان داشته‌اند / دانشجویان نباید مورد استفاده سیاسیون قرار گیرند

به گزارش ۸دی، عمران علیزاده صبح امروز در همایش «در امتداد ظلم» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به اتفاقات روز دانشجوی سال ۱۳۳۲ شمسی در دانشگاه تهران اظهار داشت: سفر نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا به تهران از سوی روحانیت و دانشگاهیان که آیینه تمام نمای تفکر و اندیشه کشور محسوب می‌شوند مورد اعتراض قرار گرفت و جریان ۱۶ آذر را رقم زد.

وی با بیان اینکه واکنش دولت وقت به اعتراض دانشجویان شلیک گلوله بود افزود: ۱۶ آذر ۳۲ دانشگاه تهران و شهدای آن نشان دادند که دانشگاه زنده است چون ملت ایران زنده هستند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد رشت با اشاره به واکنش دانشگاهیان نسبت به ‌قراردادهای بین‌المللی ادامه داد: دانشگاهیان بیشترین اعتراض و انتقاد را نسبت به برجام و سایر قراردادهای بین‌المللی تاکنون داشته‌اند و خواهند داشت.

کارشناس علوم سیاسی و روابط بین‌الملل با اشاره به آغاز فتنه ۷۸ و ۸۸ در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: اتفاقات و فتنه‌های سال‌های ۷۸ و ۸۸ محصول انتخابات ریاست جمهوری بود.

علیزاده با بیان اینکه ماهیت دو فتنه ۷۸ و ۸۸ با یکدیگر تفاوت دارند، گفت: در فتنه ۷۸ فتنه در داخل دانشگاه بود اما در سال ۸۸ فتنه‌ها از بیرون دانشگاه وارد جامعه دانشگاهی شد.

وی کنترل فضای دانشگاهی را مدیون مدیریت صحیح دانشگاه‌ها برشمرد و گفت: وضعیت دانشگاه‌ها در سال ۸۸ به‌قدری بحرانی بود که فضای بیرونی بسیار امن‌تر از دانشگاه بود.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد رشت گفت: دانشجویان با مقایسه فتنه ۷۸ و ۸۸ متوجه شدند که نباید در کنش‌های سیاسی هزینه شوند و برای مقاصد سیاسی مورد استفاده قرار گیرند.

علیزاده با بیان اینکه ایران در مقایسه با کشورهای غرب آسیا و کشورهای اسلامی دارای بهترین دموکراسی هست، گفت: ایجاد انتخابات مردم‌سالار در ایران همیشه موردتوجه دشمنان بود تا از آن به‌صورت یک عامل ضد امنیتی در ایران بکار بگیرند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد رشت افزود: هیچ‌کس نمی‌تواند اعتراض کند که دانشجو نمی‌تواند انتقاد و اعتراض داشته باشد بلکه دانشجو باید آزادانه حرف خود را بزند.

وی با بیان اینکه دولت اصلاحات با دولت مستقر در سال ۸۸ قابل‌ مقایسه نیست، گفت: دولتی که صرفاً تیپ حزب‌اللهی داشته باشد دولت انقلابی نیست و یکی از دلایل آن‌ها اقدام منفعلانه آن‌ها در مقابل سفارت‌هایی همچون انگلیس در کشور بود.

علیزاده با تاکید بر اینکه دانشجویانی فعلی خرج سیاسی برخی سیاسیون نمی‌شوند، گفت: معاون سیاسی وقت وزارت کشور با تحریک دانشجویان فتنه‌ها را خلق کرد و به عقیده من از معاندین نظام هست و امروز دانشجو منافع دانشگاه را فدای منافع سیاسی برخی‌ها نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه منفعت‌طلبانی اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی دانشجویان را تاکنون فدای خود کرده‌اند، گفت: اگر مانتوانیم دانشجویانی با منفعت‌طلبی دانشگاه‌ها و کشور تربیت کنیم، مطمئناً منفعت‌طلبان سیاسی از آن‌ها سوءاستفاده می‌کنند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد رشت با بیان اینکه در مقطعی از اسلام دارای تمدن بسیار عظیمی بودیم، گفت: اساس سیاست‌گذاری آمریکا هژمونی است اما ایران هیچ‌گاه در تلاش نیست با مدیریت هژمونی دانشگاه‌ها را اداره کند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد رشت با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی فضای دانشگاه‌ها بسیار تغییر کرده است، گفت: بعد از انقلاب بسیاری از مستشاران از ایران رفتند و ایران سعی کرد تا اولین اولویت خود به تخصص‌آفرینی در کشور اختصاص دهد.

علیزاده به‌ ضرورت وجود سه اصل در دانشجویان تاکید کرد و افزود: دانشجو باید هویت ایرانی بودن، تعهد همراه تخصص و هویت انقلابی داشته باشد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه