عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

آزادسازی فروش سهام عدالت آب به آسیاب دلالان ریختن است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: آزادسازی فروش سهام عدالت نه تنها به ضرر مردم بوده بلکه تنها آب به آسیاب دلالان ریختن است.

آزادسازی فروش سهام عدالت آب به آسیاب دلالان ریختن است

به گزارش ۸دی؛ محمود شکری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: آزادسازی فروش سهام‌ عدالت به هیچ وجه به نفع مردم نیست بلکه با این کار، همین سرمایه اندکشان نیز توسط سودجویان منفعت طلب از دستشان بیرون کشیده می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: واگذار کردن سهام شرکت‌های دولتی به دهک‌های پایین و متوسط جامعه در آن زمان بخشی از طرح خصوصی‌سازی بود که طی آن مردم و اقشار ضعیف جامعه نیز علاوه بر دریافت سهام از سود این شرکت‌ها و کارخانجات بهره مند شوند.

نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس ابراز داشت: یکی از دلایل مهم برای اعمال کردن محدودیت فروش سهام عدالت برای دارندگان آن در اوایل واگذاری‌ها، جلوگیری و ممانعت از ارزان فروشی سهام‌ها به علت وجود تنگنا و مشکلات اقتصادی مردم بود.

شکری عملکرد شرکت‌ها را نیز برشمرد و گفت: در این مسیر متاسفانه عملکرد کارخانجات و شرکت‌های مرتبط نیز تاکنون مطلوب نبوده و با عدم ارائه خروجی مناسب و همچنین عدم پرداخت سود به سهامداران خود، مشکلات این طرح را دو چندان کرده‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از دیگر دلایل مخالفت با آزادسازی فروش سهام‌ها وجود و دخالت دلالانی فرصت طلب در جامعه است که یک روز بازار سکه و ارز را مختل می‌کنند و روز دیگر سایه شوم خود را بر سر بازار مسکن می‌اندازند.

نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس اظهار داشت: بنده از جمله نمایندگانی بودم که همواره با آزادسازی فروش سهام عدالت به‌شدت مخالفت کرده‌ام زیرا معتقدم نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه راهی نیز برای چپاول راحت اموال مردم توسط برخی افراد فراهم می‌شود.

وی عملکرد کمیسیون اقتصادی در این مورد را برشمرد و افزود: فعال کردن شرکت‌ها و بالا بردن ضریب سود‌دهی آنان از جمله پیشنهاداتی بود که بنده در کمیسیون اقتصادی مطرح کردم زیرا معتقدم آزادسازی فروش سهام‌ها، فقط و فقط  شانه خالی کردن از مسئولیت‌ها است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بعید می‌دانم جنجال و سر و صدایی که اخیراً برخی برای وضعیت شرکت‌های تولیدی به راه انداخته‌اند از سر دلسوزی بوده باشد بلکه مطمئن هستم بیشتر در پی این هستند سهام را به قیمت ارزان و به نفع خود از چنگ مردم در بیاورند.

نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال خاطرنشان کرد: برخی نیز واقعاً در این مورد دلسوزانه صحبت می‌کنند اما برخی با این بازی جدیدی که به راه انداخته‌اند بیشتر از اینکه بخواهند در فکر تولید، مردم و جامعه باشند در فکر منفعت و سود بردن چند برابر خود هستند.

شکری اصل وجود سهام عدالت را مفید دانست و افزود: فکر اعطای سهام عدالت به اقشار کم درآمد جامعه، به نوبه خود ایده خوبی بوده و در هیچ کجای جهان نیز سابقه نداشته است اما اینکه ما در ادامه کار راضی به متضرر شدن مردم باشیم مسئله دیگری است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه