این افراد در معرض فشار خون بالا هستند

افرادی که از سرطان دوره کودکی زنده مانده اند بیش از دو برابر جمعیت عمومی در بزرگسالی در معرض فشارخون بالا قرار دارند.

این افراد در معرض فشار خون بالا هستند

 

 

به گزارش ۸دی، بهبود در روند درمان به شکل قابل توجهی موجب افزایش نرخ بقاء کودکان مبتلا به سرطان شده است و ۸۳ درصد کودکان برای مدت طولانی زنده می مانند.با این حال، نرخ بقاء دارای عوارض جانبی بلندمدتی هم هست. فشاخون بالا یک فاکتور پرخطر قابل اصلاحی است که ریسک مشکلات قلبی را افزایش می دهد.

 

تحقیق نشان داده است که فشارخون بالا می تواند تاثیر منفی بر بازماندگان سرطان از دوره کودکی که تحت درمان های کاردیوتوکسیک نظیر انتراسیکلین یا عکس از قفسه سینه بوده اند،را تشدید نماید.

 

برای ارزیابی شیوع فشارخون بالا در بین بازماندگان سرطان دوره کودکی، تیم تحقیق بیمارستان تحقیقات کودکان تنسی، ۳۰۱۶ فرد بزرگسال را بررسی کردند.

 

تحقیقات نشان داد شیوع فشارخون بالا در بازماندگان سرطان از دوره کودکی ۲.۶ برابر بیشتر بود.

 

همچنین به گفته محققان، شیوع فشارخون با افزایش سن بیشتر می شد؛ طوریکه در سن ۳۰ سالگی، ۱۳ درصد مبتلا به فشارخون بودند؛ در ۴۰ سالگی، ۳۷ درصد مبتلا به فشارخون و تا ۵۰ سالگیبیش از ۷۰ درصد بازماندگان مبتلا به فشارخون بودند.

 

مطالعه نشان داد قرارگیری در معرض رادیوتراپی یا شیمی درمانی ارتباط چشمگیری با فشارخون بالا نداشت. از اینرو ارتباط بین بازماندگان سرطان دوره کودکی و فشارخون دوره بارداری منوط به چندین فاکتور است ک هباید در اینده مورد تحقیق قرار گیرد.

 

 

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه