نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در جلسه با استاندار گیلان:

بیمارستان غدیر سیاهکل ۲ بار افتتاح شده اما هنوز ناتمام است/ آب سیاهکل قابل شرب نیست/ ظرفیت جایگاه زباله تموشل به پایان رسید

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل گفت: بیمارستان غدیر سیاهکل ۲ بار افتتاح‌شده، اما تکمیل نبودن تجهیزات، نبود پزشک اورژانش و برخی از متخصصین در آن ازجمله مشکلات این بیمارستان می‌باشد، البته وزیر دستور داده، اما پیگیری‌ها تاکنون به نتیجه نرسیده است.

بیمارستان غدیر سیاهکل ۲ بار افتتاح شده اما هنوز ناتمام است/ آب سیاهکل قابل شرب نیست/ ظرفیت جایگاه زباله تموشل به پایان رسید

به گزارش۸دی؛ به نقل از در سیاهکل  ذبیح‌الله نیکفر در جلسه رفع موانع تولید سیاهکل که در سالن شهید آوینی فرمانداری این شهرستان برگزار شد، بابیان اینکه درسیاهکل و دیلمان از تاریخ و طبیعتی برخورداریم که ایران و جهان اسلام به نام آن‌ها به خود می‌بالند، اظهار کرد: می‌بایست زیرساختی فراهم شود تا مکان‌های تاریخی و طبیعی به سمت جذب گردشگر بروند.

وی در رابطه با کمربندی خیام شهر سیاهکل، گفت: استاندار سابق و مدیران استانی گیلان بازدیدی از این کمربندی انجام دادند و قول دادند این کمربندی تا کانال به اتمام برسد، اما ما این درخواست راداریم تا این جاده ازیک‌طرف به ازبرم و از طرف دیگر به جاده سیاهکل به سراوان وصل شود تا خودروها از خارج محدوده شهری تردد کنند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در رابطه با محور سیاهکل به سراوان تصریح کرد: سه کیلومتر از اراضی این محور از قسمت سراوان نیاز به تملک است که نیاز به پرداخت هزینه و پیگیری استانداری است.

نیکفر در رابطه با محور سیاهکل به بازکیاگوراب، خاطرنشان کرد: این محور بااعتبار ۸۵۰ میلیون ریال توسط ماده ۵۶، برای اولین بار در کشور انجام می‌شود که با پیگیری استاندار اجاری شدن آن جلوتر نیز انجام می‌شود.

وی خواستار تعریض راه سیاهکل، چوشل، ازبرم، لاهیجان شد و گفت: در این محور دو شهرک صنعتی وجود دارد که با فعالیت بیشتر آن‌ها این جاده جوابگوی منطقه نیست.

این نماینده مجلس دهم بابیان اینکه محور سیاهکل به دیلمان نیاز اصلاح نقاط حادثه‌خیز است، ابراز کرد: به دلیل مه‌آلود بودن و برف‌گیر بودن منطقه کوهستانی دیلمان؛ این محور نیازمند روشنایی می‌باشد.

نیکفر در رابطه با حوزه سلامت شهرستان سیاهکل خاطرنشان کرد: بیمارستان غدیر سیاهکل ۲ بار افتتاح‌شده، اما تکمیل نبودن تجهیزات، نبود پزشک اورژانش و برخی از متخصصین در آن ازجمله مشکلات این بیمارستان می‌باشد، البته وزیر دستور داده، اما پیگیری‌ها تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی در رابطه با درمان بستر دیلمان نیز گفت: بارها در رابطه با این درمان بستر و آماده نبودن آن حرف زده‌ایم که نیازمند پیگیری است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در حوزه صنعت، معدن و تجارت نیز بیان کرد: از اقدامات کارخانه سیمان دیلمان قدردانی می‌کنم، اما کارهای انجام‌شده مسئولیت شرکت ایمیدرو و کارخانه سیمان را کم نمی‌کند.

نیکفر افزود: می‌بایست زیرساخت‌های معدن جدیدی که در حال برنامه‌ریزی برای آن هستند فراهم شود تا مشکلی مانند کارخانه سیمان به وجود نیاید.

وی بابیان اینکه  آب شرب سیاهکل مخزن ندارد، گفت: متأسفانه آب سیاهکل قابل شرب نیست، هرچند ازنظر آزمایشگاهی عدم این موضوع بیان شود، زیرا شبکه‌های آب شرب سیاهکل فرسوده است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: زباله‌های دو شهرستان لاهیجان و سیاهکل به روستای تموشل حمل می‌شود که ظرفیت آن به پایان رسیده و این مشکلی برای لاهیجان و سیاهکل و روستاهای اطراف است، البته یک دستگاه زباله‌سوز در استان وجود دارد که می‌تواند مشکلات زباله دیلمان را برطرف کند.

نیکفر با تشکر از مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: برای راه‌اندازی استخر شنای سیاهکل بودجه خوبی اختصاص‌یافته است و وزیر ورزش و جوانان نیز دستور ساخت چمن مصنوعی سیاهکل را داده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم زمین‌هایی را با سند در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار داده‌اند و ما نیز از دولت می‌خواهیم در هر دهستان و یا در روستاهای بزرگ امکانات مختلف برای جوانان فراهم کند.

این نماینده مجلس دهم بابیان اینکه مطالبات چای‌کاران دغدغه کشاورزان است، گفت: به رئیس سازمان چای گفتیم قراردادی ببندد که پول چای‌کار نقد باشد و چای‌کاران چای را با تعهد دولت به کارخانه‌دار بدهند.

نیکفر بیان کرد: متأسفانه سازمان چای می‌گوید که کارخانه‌دار پول را نمی‌دهد، پس سازمان چای در اینجا چه‌کاره است، برخی برای نان شب خود مانده‌اند.

وی بابیان اینکه صنعت چوب در استان ما مغفول مانده است، گفت: باید این شرکت‌های چوب‌خوار را به چوب‌ساز تبدیل کنید تا در بهبود معیشت مردم نقش داشته باشند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با اشاره به تسطیح اراضی روستای چوشل، تصریح کرد: در سردهنه این طرح با مشکل مواجه شده‌اند که باید رفع شود.

نیکفر در رابطه با سد دیلمان بیان کرد: از لطفی می‌خواهم که لطف کند و مطالعات را اعلام کند تا عملیات اجرایی این سد انجام شود.

وی با اشاره به عدم پوشش مناسب شبکه‌های تلویزیونی در مناطق کوهستانی دیلمان، گفت: می‌بایست تمهیدات لازم جهت پخش برنامه‌های صداوسیما در دیلمان فراهم شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس خاطرنشان کرد: جایی که گردشگر در آن ورود می‌کند می‌بایست آنتن دهی تلفن همراه و فیبر نوری برای اینترنت داشته باشد که دیلمان از این امکانات بی‌بهره است.

نیکفر، وجود ادارات استیجاری، نبود گاز در برخی از روستاها، عدم بازگشت عوارض روستاییان به روستاها، خاکی بودن بسیاری از کوچه‌ها، روکش آسفالت راه‌ها، معدن شن شهرداری سیاهکل و مشکلات شهرداری دیلمان را ازجمله مشکلات شهرستان سیاهکل عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه