مسمومیت ۲۳ دانش آموز دختر زنجانی با مونواکسید کربن

ایرنا – زنجان – رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان زنجان گفت: خوشبختانه با اقدام های پیش بیمارستانی به هنگام حال ۲۳ دانش آموز زنجانی دچار مسمومیت با مونوکسید کربن مناسب گزارش شده است.

مسمومیت ۲۳ دانش آموز دختر زنجانی با مونواکسید کربن

علیرضا زراعتچی روز یکشنه در این ارتباط به خبرنگار ایرنا افزود: در پی تماس با مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ زنجان در روز یکشنبه مبنی بر وضعیت اورژانسی تعدادی از دانش آموزان یک مدرسه در شهرک مهدیه زنجان بلافاصله پرسنل اورژانس از ۶ پایگاه فوریتهای پزشکی مرکزی ، فاتح ، پونک ، ولیعصر(عج) ، صبا و سهند به محل حادثه اعزام شدند.
وی اظهار کرد :در بررسی اولیه تعداد ۲۳ دانش آموز دچار علائم مسمومیت با مونوکسید کربن شامل سردرد ،ضعف و بی حالی، سرگیجه و حالت تهوع بودند که پس از دریافت اقدامات درمانی پیش بیمارستانی توسط اورژانس به مراکز‌ درمانی آیت اله موسوی و ولیعصر (عج) زنجان منتقل شدند.
به گفته این مسئول، اولین کد اورژانس اعزامی در کمتر از پنج دقیقه به محل حادثه رسیده بود.

***حال دانش آموزان مسموم شده دبستان قدس کوی مهدیه مساعد است
روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان، اعلام کرد: بدلیل استفاده از بخاری فن دار در راهروی مدرسه قدس کوی مهدیه تعداد ۲۳ نفر از دانش آموزان این دبستان دچار سرگیجه و مسمومیت شدند.
بر اساس این گزارش بیشتر دانش آموزان این دبستان از بیمارستان مرخص شده و حال عمومی آنان مساعد است.
همچنین تعداد ۷نفر از دانش آموزان نیز هم اکنون تحت مداوا هستند که وضعیت آنان مطلوب گزارش شده و در حال ترخیص از بیمارستان می باشند.
دلیل استفاده از این بخاری بصورت موقت، تعمیر موتورخانه این مدرسه اعلام شده است.
به گزارش ایرنا، علایم مسمومیت با مونوکسید کربن شبیه به علایم سرماخوردگی وآنفولاآنزاست.
سرگبجه، سردرد,خستگی و کرختی،خمیازه بیش از حد و خواب الودگی،و در مواقع شدیدتر حالت تهوع، استفراغ، تاری دید، دوینی، کاهش سطح هوسیاری، تنگی نفس از علایم آن بشمار میرود.
این حادثه در مدرسه ابتدایی دخترانه رخ داده بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه