دولت از رهنمودهای دلسوزانه نمایندگان خبرگان رهبری استفاده کند

ریاست مجلس خبرگان رهبری بر وحدت و همدلی هر چه بیشتر مسؤولین در دستگاه‌های مختلف و روحانیت تأکید کرد و از دولت خواست با تعامل بیشتر با نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری از رهنمودهای دلسوزانه نمایندگان این مجلس برای پیشبرد بهتر اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده بیشتری نماید.

دولت از رهنمودهای دلسوزانه نمایندگان خبرگان رهبری استفاده کند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، اعضای مجلس خبرگان رهبری شامگاه سه‌شنبه – ۱۳ اسفند ماه – میهمان ضیافت شام “آیت الله مهدوی کنی” ریاست مجلس خبرگان رهبری بودند.

حجت الإسلام‌و‌المسلمین کازرونی نخستین نماینده‌ای بود که به ایراد سخن پرداخت.

وی ضمن ساماندهی نطق‌های پیش از دستور نکاتی را برشمرد و خواهان ترتیب شرایطی شد تا تمامی اعضای مجلس خبرگان در طول دوره، به تناوب مجال سخن داشته باشند.

“آیت‌الله میر محمدی” با ذکر نکاتی، به بررسی روایت مقبوله عمر بن حنظله و تطبیق ولایت فقیه بر آن پرداخت و بر این اساس به اصل پنجم قانون اساسی اشاراتی داشت.

“آیت الله قرشی” نماینده استان آذربایجان غربی با توجه به خطبه ۵۹ نهج البلاغه و شورش خوارج علیه امیر المومنین و نیز خبرهای غیبی حضرت علی(ع) در این خطبه پیرامون سرنوشت این جماعت باغی مطالبی را بیان کرد.

2075341_770

“آیت الله وافی” نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان با اشاره به مسائل اقتصادی از دولت خواست همانگونه که قول داده است درباره نگرانی خبرگان و دلسوزان پیرامون تورم و گرانی در سطح کشور اهتمام ویژه‌ای داشته باشد تا جلوی فشار مضاعف بر مردم گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله فرهنگ و بروز برخی ناهنجاریها در سطح جامعه پرداخت و درباره برگزاری جشنواره‌هایی که حریم احکام اسلامی در آنها رعایت نمی‌شود هشدار داد.

“آیت الله طبرسی” عضو مجلس خبرگان و امام جمعه ساری نیز در تکمیل صحبت‌های حجت‌الإسلام‌و‌المسلمین کازرونی پرداختن به فقه سیاسی و تبیین مسائل پیرامون آن را از سوی خبرگان خواستار شد.

“حجت الإسلام و المسلمین دیرباز” نماینده استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان هم مطالبی را درباره پرداختن مجلس خبرگان به مسائل جاری کشور و پیگیری آنها از سوی ایشان خواستار شد.

وی با اشاره به جایگاه این مجلس از نقش علما و روحانیون شیعه در طول ادوار گذشته تقدیر و وظیفه نمایندگان مجلس خبرگان رهبری را بسیار مهم و خطیر ارزیابی کرد و افزود:«داشتن عکس العمل صرفاً تدافعی نسبت به مسائل کشور مطلوب نخواهد بود.»

“حجت الإسلام و المسلمین علی اسلامی” دیگر عضو مجلس خبرگان نیز در این نشست با اشاره به مبارزه علیه افکار انحرافی در طول تاریخ از عصر پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) تا عصر حاضر استفاده از تجربه گذشتگان برای جلوگیری از ترویج فرهنگ مهاجم غربی و تفکرات منحرف را خواستار شد و افزود:« وظیفه و سهم نمایندگان مجلس خبرگان دراین زمینه دارای اهمیت فوق العاده ای است.»

“آیت الله نورمفیدی” نیز بر معرفی هرچه بیشتر مجلس خبرگان در سطح جامعه برای مردم تأکید کرد و تصریح کرد:« باید آگاهی توده مردم را نسبت به این مجلس مهم و نقش آن در نظام بالا برد؛ چرا که مردم باید بدانند این مجلس از جایگاه والایی برخوردار است که وظیفه تصمیم سازی در سطح کلان نظام را بر عهده دارد.»

“آیت الله نعیم آبادی” هم با اشاره به سخنان آیت الله مهدوی کنی؛ ریاست مجلس خبرگان رهبری در مورد پرهیز از اسراف در نهادها، دوایر دولتی و عموم جامعه این مسأله را مطابق آموزه‌های دینی و دستورات اسلام عزیز دانست و پیشنهاد داد این امر هر چه سریعتر با بهترین شیوه در سطح کشور نهادینه شود.

“حجت الإسلام و المسلمین نمازی” عضو دیگر مجلس خبرگان بود که در جلسه ضیافت شام ریاست مجلس خبرگان نکاتی را بیان کرد.

وی بر ارتباط بیشتر نمایندگان مجلس خبرگان و دولت برای حل برخی مشکلات کشور تأکید نمود.

“حجت الإسلام و المسلمین  عباسعلی سلیمانی” عضو مجلس خبرگان و امام جمعه زاهدان نیز با اشاره به خلق حماسه سیاسی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری از سوی مردم و مسئولین نظام، برکات این حماسه را مدیون منویات رهبر معظم انقلاب دانست و افزود:« حضور پر شعور آحاد مردم از برادران شیعه و اهل سنت در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال از نشانه ها و برکات این حماسه سیاسی می باشد.»

“حجت الإسلام و المسلمین سید احمد خاتمی” دیگر نماینده مجلس خبرگان رهبری نیز مطالبی را پیرامون وظایف مجلس خبرگان رهبری بیان کرد.

“حجت الإسلام و المسلمین سید عبدالهادی حسینی شاهرودی” نیز بر وحدت هر چه بیشتر بین مسؤولین و مردم برای پیشبرد اهداف نظام تأکید نمود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مقوله فرهنگ اشاره و بر رعایت قوانین و اجرای طرح حجاب و عفاف در جامعه و حرکت دولت و تمام دستگاههای دولتی از جمله وزارت ارشاد و آموزش عالی در راستای اجرای این طرح تأکید کرد.

“آیت الله احمد بهشتی” هم درباره برخی تهدیداتی که ممکن است جامعه را تهدید نماید سخنانی ایراد کرد.

وی نسبت به برخی مسائل مربوط به بنیان خانواده ایرانی و خطراتی که آن را تهدید می‌کند هشدار داد.

همچنین بروز برخی ناهنجاریهای فرهنگی در سطح جامعه بویژه در بین جوانان را خطری جدی در مسیر فرهنگ دینی نظام اسلامی ارزیابی کرد.

در پایان این نشست که طبق روال اجلاس گذشته در حاشیه اجلاسیه برگزار می‌شود، “آیت الله مهدوی کنی” ریاست محترم مجلس خبرگان رهبری ، ضمن سخنانی بر وظیفه مجلس خبرگان رهبری تأکید نمود و افزود:« وجود این مجلس در ساختار نظام جمهوری اسلامی و تدبیر حضرت امام(ره) برای تشکیل این مجلس با عظمت در راستای تقویت جایگاه رهبری و پشتوانه قوی رهبری نظام است.»

ریاست مجلس خبرگان همچنین بر وحدت و همدلی هر چه بیشتر مسؤولین در دستگاه‌های مختلف و روحانیت تأکید نموده و از دولت خواست با تعامل بیشتر با نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری از رهنمودهای دلسوزانه نمایندگان این مجلس برای پیشبرد بهتر اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده بیشتری نماید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه