روحانی مطرح کرد؛ ۲ خواسته فوری ایران از عربستان

حسن روحانی گفت : اگر یک کشوری در همسایگی ما است و متأسفانه زیاد حرف می زند و بی منطق هم می گوید، ما با آن کشور هم مشکلی نداریم. عربستان به عنوان کشور همسایه ما بمباران یمن را از فردا قطع کند و از حالت رکوع در برابر اسرائیل خارج شود، مستقیم بایستد و اتکایش بر ملت خودش باشد.

روحانی مطرح کرد؛ ۲ خواسته فوری ایران از عربستان

به گزارش ۸دی به نقل از مهر: حسن روحانی گفت : اگر یک کشوری در همسایگی ما است و متأسفانه زیاد حرف می زند و بی منطق هم می گوید، ما با آن کشور هم مشکلی نداریم. عربستان به عنوان کشور همسایه ما بمباران یمن را از فردا قطع کند و از حالت رکوع در برابر اسرائیل خارج شود، مستقیم بایستد و اتکایش بر ملت خودش باشد.

 

 

روحانی ادامه داد: ما کلاً دو نوع قطع از عربستان می خواهیم، قطع ارتباط با صهیونیست ها و قطع بمباران یمن و ما دیگر با عربستان مشکلی نداریم و می توانیم روابط خوبی با آنها داشته باشیم اما آنها باید آغازگر کار باشند.

رئیس جمهور یادآور شد: ما به دنیا اعلام می کنیم که روابط ما با جهان براساس عهد ما است. ما پیمان شکن نیستیم، ما آمریکا نیستیم که چنین کاری کنیم. ما به سختی پیمان می بندیم، به سختی قراردادی را امضاء می کنیم اما اگر امضاء کردیم پای آن می ایستیم و به عهد خود وفا می کنیم.

وی تأکید کرد: ما مسلمان و ایرانی هستیم و فرهنگ بلند و قدیمی داریم، ما آغازگر نقض برجام نبوده و نخواهیم بود البته اگر روزی آنها بخواهند آن را نقض کنند، غصه ای نداریم چرا که اقدامات لازم را پیش بینی کرده ایم.

روحانی گفت: ما امروز در سایه برجام دو تحول بزرگ را در اقتصاد تجربه می کنیم، یکی از آنها کاهش نرخ سود تسهیلات است، سرمایه گذاری وقتی در کشور ما انجام می شود که سرمایه گران نباشد چرا که اگر بخواهیم با دنیا رقابت کنیم و صادرات غیرنفتی را افزایش دهیم باید سرمایه را ارزان کنیم.

وی با اشاره به اینکه بعد از آنکه توطئه ابرقدرت‌ها برای مسلط کردن تروریست‌ها در منطقه با شکست مواجه شد، گفت: امروز آمریکا با کمک صهیونیسم توطئه جدیدی را آغاز کرده است، توطئه جدید آنها تعرض به قدس شریف است اما در برابر توطئه آمریکا و استکبار جهانی و صهیونیسم، نه ساکت هستیم و نه ساکت خواهیم ماند.

روحانی تاکید کرد: هر قدمی که بتوانیم برای حمایت از ملت فلسطین و جایگاه مقدس بیت‌المقدس – سرزمین مسلمانان که پیامبر از آنجا به آسمان‌ها عروج کرد- برمی‌داریم.

رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: فلسطین آرمان ما بوده و هست و در برابر حراست از حقوق ملت فلسطین در تمام لحظات امروز و آینده بر این آرمان خود خواهیم ماند، آمریکا و رژیم صهیونیستی در این توطئه موفق نخواهند بود و انشاءالله ملت‌های مسلمان روزی قدس را آزاد خواهند کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه