استاندار گیلان درسیاهکل:

نمی‌توانیم کارخانه سیمان دیلمان را تعطیل کنیم/ مدیران کل سفر روزانه خود به شهرستان‌ها را افزایش دهند

استاندار گیلان در رابطه با کارخانه سیمان گیلان سبز دیلمان گفت: اگر می‌خواستیم امروز تصمیم بگیر فرق داشت تا اینکه بخواهیم در رابه با کار انجام‌شده‌ای حرف بزنیم، اگر خوب است که بسیار عالی و اگر مشکلی دارد نیز نمی‌توانیم آن را تعطیل کنیم.

نمی‌توانیم کارخانه سیمان دیلمان را تعطیل کنیم/ مدیران کل سفر روزانه خود به شهرستان‌ها را افزایش دهند

به گزارش ۸دی به نقل از درسیاهکل، دقایقی قبل، مصطفی سالاری در جلسه رفع موانع تولید سیاهکل که در سالن شهید آوینی فرمانداری این شهرستان برگزار شد، خطاب به مدیران کل استان گیلان، گفت: سفر روزانه خود را به شهرستان‌ها افزایش بدهید، برای این کار با فرماندار هماهنگ شوید و در یک روز از صبح تا غروب به شهرستان‌ها بروید و با مردم دیدار کنید تا مشکلات پیگیری و رفع شود.

وی در رابطه با کارخانه سیمان گیلان سبز دیلمان گفت: اگر می‌خواستیم امروز تصمیم بگیر فرق داشت تا اینکه بخواهیم در رابطه با کار انجام شده‌ای حرف بزنیم، اگر خوب است که بسیار عالی و اگر مشکلی دارد نیز نمی‌توانیم آن را تعطیل کنیم.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: یکی از خوبی‌های کارخانه سیمان این است که مردم منطقه در آن مشغول هستند و یکی از بدی‌های آن نیز ایجاد مشکلات توسط ماشین‌های سنگین حمل سیمان است که باید رفع شود.

سالاری افزود: البته کارخانه سیمان باید خدماتی نیز به مردم بدهد که می‌گویند داده‌ایم، اما در آمارها تناقض وجود دارد که می‌بایست در بهداشت، ورزش و … به مردم منطقه خدمات‌رسانی کنند.

وی در رابطه با مطالبات چای‌کاران گفت: دولت سهم خود را در هفته گذشته به‌صورت کامل پرداخت کرده، اما باید پیگیر مطالبات از طریق کارخانه‌داران بود که از مردم همین منطقه هستند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان در رابطه با مشکل زباله استان گیلان، ابراز کرد: تنها راهی که بخواهیم مشکل را حل کنیم این است که در سه نقطه از استان زباله‌سوز راه‌اندازی کنیم تا مشکل برطرف شود.

سالاری در رابطه با مدارس بدون استفاده گفت: می‌بایست این واحدها را در اختیار واحدهای گردشگری داد تا بتوان از این طریق در منطقه اشتغال‌زایی انجام شود.

وی با اشاره به مشکلات موجود درسیاهکل که توسط دهیاران و مسئولین این شهرستان بیان شد، بیان کرد: باید با اولویت‌بندی مشکلات شهرستان سیاهکل برطرف شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه نظر مردم برای ما بسیار مهم است، گفت: با انجام سفرهای شهرستانی و جویا شدن مشکلات مردم؛ توزیع اعتبارات در استان را انجام می‌دهیم.

سالاری با بیان اینکه مشکل مردم اشتغال‌زایی است، تصریح کرد: مشکل مردم در حال حاضر همین است و از دهیاران و شوراها م می‌خواهم تا علاوه بر مباحث عمرانی در این موضوع نیز ورود کنند.

وی ابراز کرد: درسیاهکل دو ظرفیت گردشگری و کشاورزی وجود دارد که می‌توانند در این شهرستان به یکدیگر کمک کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه اولویت اول ما در استان و به‌ویژه سیاهکل گردشگری است، گفت: ما آمادگی داریم سرپوشه‌ای که بازاریابی و هماهنگی‌های لازم را برای واحدهای بوم گردی و هتل داری انجام دهد را جوانان و یا شرکت‌های ثبت شده به شهرستان بدهیم.

سالاری با اشاره به استفاده از تسهیلات دولتی به اشتغال آفرین‌های روستایی تصریح کرد: اگر شخصی بخواهد در روستایی یک واحد بوم گردی انجام دهد؛ در طرح هادی از آن‌ها حمایت می‌شود، اما اگر افرادی بخواهند از شهرهای دیگر در اینجا ویلاسازی کنند مورد حمایت ما نیستند.

وی افزود: می‌بایست برای پیشرفت بخش گردشگری؛ آنت دهی تلفن همراه و اینترنت در منطقه تقویت شود.

استاندار گیلان در رابطه با بخش کشاورزی گفت: جهاد کشاورزی می‌بایست طرح، پیشنهاد و حمایت‌های لازم را برای بخش کشاورزی، به‌ویژه مناطق محروم انجام دهد.

سالاری در رابطه با مشکلات آب شرب روستاها، بیان کرد: محلی کردن تأمین آب، مشکلات خودش را دارد و هزینه زیاد و اختلاف سطح موجود موجب می‌شود تا نتوانیم در همه جا به‌صورت مجتمع انجام بدهیم.

وی با بیان اینکه پیگیر اجرایی شدن سد دیلمان هستیم، گفت: برخی از مسئولین شهرستانی از آب منطقه‌ای گلایه‌مند هستند که باید پیگیر آن باشند تا این سد اجرایی شود.

استاندار گیلان تصریح کرد: در بخش گازرسانی سعی می‌کنیم موانع قانونی جهت گازرسانی به روستاها را رفع کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه