مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان:

باید گیلان را به کارگاه تولید فرش تبدیل کنیم

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: با توجه به ظرفیت بالای فرش دست‌بافت در حوزه اشتغال، باید کل نقاط استان را با سیاست‌های اصولی و مدون به یک کارگاه فرش تبدیل کنیم.

باید گیلان را به کارگاه تولید فرش تبدیل کنیم

به گزارش ۸دی، فرهاد دلق‌پوش عصر شنبه در دومین همایش فرش دستبافت گیلان که در سالن اجتماعات بانک ملی رشت برگزار شد با بیان اینکه در مسیرهای موفقیت، همیشه مشکلاتی وجود داشته است اما همه باید تلاش کنند تا این مشکلات رفع شود، اظهار داشت: گیلان ظرفیت‌های فراوانی در حوزه منابع و نیروی انسانی دارد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای بازار فرش در ایجاد اشتغال افزود: با توجه به ظرفیت بالای فرش دست‌بافت در حوزه اشتغال، باید کل نقاط استان را با سیاست‌های اصولی و مدون به یک کارگاه فرش تبدیل کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های گیلان در همه زمینه‌های صنعت و تجارت به‌خوبی استفاده شود، گفت: گیلان دروازه ورود به اروپا است و با همه بازارهای آسیا، اروپا توسط دریا و در آینده ریلی ارتباط دارد و با وجود این فرصت، باید صنعت فرش استان از حالت فعلی خارج شود.

وی با بیان اینکه در تولید فرش دستبافت باید صنعت و فرهنگ مورد توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: باید محصولاتی که ریشه در تاریخ و اقتصاد دارند همیشه مورد توجه قرار بگیرد و جایگاه خود را از دست ندهد.

دلق‌پوش با اعلام اینکه ایران ۷ درصد ثروت دنیا را دارد اما سهم ما از اقتصاد حدود ۶ درصد است، خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد نتوانسته‌ایم ثروت ملی را در اقتصاد بگنجانیم و مشکلات مردم را حل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در بخش‌های اقتصادی و صنعتی باید سعی شود تا سیاست‌های همگون و ظرفیت‌سازی در نظر گرفته شود، افزود: فرش دستبافت می‌تواند به‌عنوان یک صنعت و هنر پویا هم هویت فرهنگی را حفظ و هم اقتصاد کشور و مردم را رونق ببخشد.

دلق‌پوش با اعلام اینکه دنیا فرش را با ایران می‌شناسد، گفت: باید با پرداختن و اعمال سیاست‌های حمایتی از فرش دست‌بافت، هویت فرهنگی و جایگاه ملی فرش را حفظ کنیم.

وی افزود: گیلان با اینکه در حوزه فرش از استان‌های جوان محسوب می‌شود اما به لحاظ تاریخی بسیار کهن است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان از وضعیت صنعت ابریشم نیز گلایه کرد و گفت: با توجه به اینکه گیلان در صنعت ابریشم از قدمت بالایی برخوردار است اما هنوز جایگاه خود را در فرش دست‌بافت ابریشمی نیافته است.

وی با بیان اینکه با پرداختن به صنعت فرش دستبافت ابریشمی می‌توان نوغانداری و صنعت ابریشم را نیز رونق بخشید، خاطرنشان کرد: در برنامه ۵ ساله ششم توسعه و قانون بودجه کشور، سیاست‌گذاری‌ها در فرش دیده‌شده که لازم است فرش دست‌بافت ابریشمی در گیلان ویژه دیده شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
ابریشم بافی که در گیلان قدمت طولانی دارد را احیا کنید
در حاشیه