نماینده مردم لنگروددر مجلس:

دولت به‌جای حرکت به‌نفع دلالان فکر جدی برای کشاورزان شالیکار شمالی کند

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به‌جای حمایت از برنج‌کاران شمالی، مشکلات و موانع سد راه دلالان را هموار می‌کند.

دولت به‌جای حرکت به‌نفع دلالان فکر جدی برای کشاورزان شالیکار شمالی کند

به گزارش۸دی؛ به نقل از خبرگزاری تسنیم از رشت، مهرداد لاهوتی ظهر امروز در نشست خبری در رشت اظهار داشت: وضعیت کشاورزان هر روز بغرنج‌تر می‌شود و انتظار از دولتی که در رأس پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است این است که به‌جای حرکت به‌نفع دلالان و افراد خاص، فکری جدی برای کشاورزان شالیکار شمالی کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: من واقعاً متاسف و متعجب هستم که گاهی از گوشه و کنار و از برخی از افراد مسئول این حوزه سخنان و مطالبی می‌شنوم که می‌گویند نمی‌توانند کاری برای واردات بی‌رویه برنج به کشور که کمر کشاورزان را شکسته است، بکنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس گفت: در ۷ماهه امسال چیزی در حدود یک‌میلیون و ۶۰هزار تن برنج از مبادی قانونی وارد کشور شده و طبق آمارهای غیررسمی نیز ۴۰۰ الی ۵۰۰هزار تن از راه غیرقانونی و قاچاق به کشور وارد شده یعنی کلاً یک‌میلیون و ۵۰۰هزار تن برنج وارد کشور شده است.

نماینده لنگرود در مجلس نیاز سالانه کشور را برشمرد و عنوان کرد: بر اساس سرانه ۳۶ کیلوگرم میزان نیاز سالانه کشور به واردات حداکثر ۲میلیون و ۸۰۰هزار تن است که اگر تولید داخلی را از این مقدار کسر کنیم می‌بینیم نیاز سالانه کشور برای واردات برنج، تنها چیزی حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰هزار تن است.

وی ابراز داشت: به‌تازگی از آقای حجتی وزیر جهاد کشاورزی مطلبی را شنیدم که بسیار قابل تأمل بود و بنده در کمیسیون کشاورزی از ایشان سؤالی در مورد واردات بی‌رویه برنج داشتم و ایشان گفتند مقرر شده بود که تا پایان امسال مجدداً مقداری برنج به کشور وارد شود.

لاهوتی همچنین گفت: من از پاسخ وزیر قانع نشدم و به همین خاطر این سؤال به صحن علنی مجلس ارجاع داده شده است اما وی مطلبی در مورد تحت فشار بودن وزارت تحت امر خود توسط کسانی مطرح کرد که برای من بسیار قابل تأمل بود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید افزود: وزیر جهاد کشاورزی تمام مواردی را که مطرح کردم قبول داشت اما از تحت فشار بودن خود توسط آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور سخن گفت همان‌طور که سال گذشته نیز پس از طرح این سؤال، ایشان از فشار افرادی مانند آقای شریعتمداری سخن گفته بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ابراز داشت: بنده از صحبت‌های وزیر جهاد کشاورزی چیزی متوجه نشدم زیرا برایم سخت بود که باور کنم فردی مانند معاون اول رئیس جمهور که خود باید در رأس اقتصاد مقاومتی باشد و با همه تأکیداتی که مقام معظم رهبری در این مورد داشته‌اند این‌گونه عمل کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به‌خاطر اعمال همین سیاست‌های غلط و رمزآلود است که برنج با افت شدید قیمت مواجه شده و شالیکاران شمالی نتوانسته‌اند محصولی را که حاصل کار و تلاش شب و روزشان است با قیمت مناسب بفروشند و متحمل ضررهای هنگفتی شده‌اند.

وی با دعوت از دولت و وزارت جهاد کشاورزی برای تغییر این رویه غلط گفت: برنج شمال با همین سیاست‌های اشتباه در حال نابودی است و پیام نمایندگان مجلس به دولت این است که به‌جای برنامه‌ریزی برای واردات و حرکت کردن به‌نفع برخی افراد خاص و ذی‌نفع، برای خودکفایی در تولید برنج تلاش کند.

انتهای پیام/*

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه