بازگشت حجاریان به فتنه سال ۸۸: «ایران» آفت زده و مریض است!/ پزشکیان هم حرف دشمن را زد

علی شکوری راد به تازگی در یک میتینگ دانشجویی اعتراف کرد: ما می دانستیم جامعه پذیرای اصلاح طلبان نیست.

بازگشت حجاریان به فتنه سال ۸۸: «ایران» آفت زده و مریض است!/ پزشکیان هم حرف دشمن را زد

به گزارش ۸دی به نقل از مشرق، «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

اعتراف شکوری راد: می‌دانستیم جامعه پذیرای اصلاح طلبان نیست

علی شکوری راد، فعال اصلاح طلب و دبیر کل حزب اتحاد ملت به تازگی طی اظهاراتی به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه ما از اصلاحات به بهبودخواهی عدول کردیم، گفته است:

«ما می‌دانستیم روحانی اصلاح‌طلب نیست؛ ولی از او حمایت کردیم؛ چون می‌دانستیم جامعه پذیرای یک اصلاح‌طلب نیست.»

به گزارش شرق، او همچنین در اشاره به مجلس دهم و فراکسیون امید هم اظهار می کند: فراکسیون امید فراکسیون دوم خرداد مجلس ششم نیست. مجلس ششم تکرارشدنی نیست؛ ولی شما رسایی، زاکانی و قدوسی را بیرون انداخته‌اید![۱]

*حقیقتی که اصلاح طلبان طی انتخابات های سال ۹۲ و ۹۴ و تاکنون به مردم نگفته اند این است که آنها ۱۶ سال آزگار است که در تمام انتخابات های کشور بصورت اکثریتی شکست خورده و نتوانسته اند رأی مردم را به خود جذب کنند.

مثلا درباره انتخابات ۹۲ و دولت اول رئیس جمهور روحانی باید دانست که جریان چپ، در حقیقت در انتخابات ۹۲ کاندیدایی نداشت و از آنجا که می دانست آقای عارف هم رأی نخواهد آورد، وی را با فشار از صحنه به در برد تا پس از فتنه ۸۸ و پس از تحریم انتخابات مجلس نهم، در شرایط «نه جنگ و نه صلح» با نظام سیاسی باشد و از طرفی برای آنکه برچسب دوباره تحریم انتخابات را بر گونه خود نبیند؛ تصمیم به حمایت تلویحی و غیر رسمی و غیر مسئولیت آور از رئیس جمهور روحانی گرفت.

اما چپ ها از صبح فردای انتخابات خود را به رئیس جمهور روحانی الصاق کردند و اینطور گفتند که ما حامیان اصلی و ستادی او بودیم!

این رفتار ابن الوقتی و اعلام پیروزی به هر قیمتی در جریان انتخابات مجلس دهم در سال ۹۴ نیز رخ داد و چپ ها با اینکه اقلیت مجلس شدند و اقلیت هم به معنی باخت انتخاباتی است اما در اینجا و آنجا مارش پیروزی نواختند و حتی شروع به توهین به مردم و اصولگرایان نیز کردند.

اما واقعیت این بود که بازنده انتخابات ۹۴ هم اصلاح طلبان بودند…

حقایقی که اگرچه کمتر کسی درباره آنها سخنی می گوید اما جامعه باید به مرور شاهد تراوش بخش هایی از آن در لسان کسانی مثل علی شکوری راد باشد.

البته اعتراف شکوری راد مبنی بر اینکه جامعه پذیرش اصلاح طلبان را ندارد، پیش از این در کلام دیگرانی از اصلاح طلبان نیز مورد اشاره قرار گرفته بود.

چندی قبل، علیرضا علوی تبار، از فعالان ستادی جریان چپ در یک مصاحبه ویدئویی و در پاسخ به اینکه چرا اصلاح طلبان از سال ۸۰ به این سو در هیچ انتخاباتی پیروز حداکثری نبوده اند از این گفت که درباره نتایج انتخابات ها در ایران بحث دارد![۲]

پیش از او نیز «سعید حجاریان» تئوریسین جریان چپ در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه اعتماد گفته بود: براساس قانون، جبهه دوم خرداد می‌تواند مجلس را بگیرد، شورا را بگیرد، ریاست جمهوری را بگیرد.

او سپس در پاسخ به سؤال خبرنگار اعتماد که پرسید: «ولی بعد از دوران آقای خاتمی، اصلاح‌طلبان دیگر هیچوقت نتوانستند به آن قدرت و جایگاه بازگردند، نه در مجلس، نه در دولت و…» تصریح کرد: «درست است ولی الان بالاخره اوضاع خیلی با قبل تفاوت دارد!»[۳]

***

پزشکیان حرف دشمن را زد؛ «مجلس عزمی برای مبارزه با فساد ندارد»!

جماران گزارش داد: مسعود پزشکیان، وزیر بهداشت دولت اصلاحات و نایب رئیس مجلس دهم شورای اسلامی، طی سخنانی در یکی از مراسم روز دانشجو در پاسخ به سوالی درباره این‌که عزمی در مجلس برای مبارزه با مفاسد وجود دارد؟ هنگامی که با درخواست مجری برنامه مبنی بر این‌که کوتاه پاسخ دهد روبرو شد، در یک کلام گفت: خیر! عزمی وجود ندارد. اگر بخواهید موضوع را شرح می دهم اما اگر پاسخ کوتاه میخواهید باید بگویم خیر![۴]

*لازم به توضیح است که در بحث فساد و اظهار نظر عجیب آقای پزشکیان مبنی بر اینکه عزمی برای مبارزه با فساد وجود ندارد باید اشاره کرد که این حرف غلط است و اتفاقا افتخار نظام اسلامی جمهوری اسلامی ایران این است که عزم جدی برای مبارزه با فساد دارد.

حکما آقای پزشکیان در جریان هستند که مفاسدی مثل بازداشتگاه کهریزک، فساد ۳ هزار میلیاردی، رانت ۶۵۰ میلیون یورویی در دولت آقای روحانی، فساد صندوق ذخیره فرهنگیان، فساد ۱۲۳ میلیاردی در دهه ۷۰ و پرونده رشوه هایی که شهرام جزایری به مهدی کروبی و برخی دیگر داد را تماما نظام اسلامی بود که مورد رصد قرار داد و در مقابل چشم مردم زیر ضربه برد.

از طرفی، همه می دانند که فساد از آنجا که امری نفسانی است یک مقوله ممکن الوقوع در همه زمان ها و حتی در دولت امام معصوم است. به سخن دیگر اینکه گناه اصلی در زمینه فساد عدم برخورد با آن است نه وقوع آن!

مفهومی که متأسفانه آقای پزشکیان به هر دلیلی نه تنها در مقابل دانشجویان به آن اشاره نکرده بلکه تأکید کرده که لااقل قوه مقننه نظام مرتکب همان گناه اصلی است و عزمی برای مبارزه با فساد ندارد…

گفتنیست، مقام معظم رهبری چند سال قبل، طی بیاناتی درباره تأکید نظام اسلامی بر مبارزه با فساد فرمودند:

«ما گفتیم با فساد مبارزه میکنیم – این یک نقطه روشن در نظام است – اما عدّه‌ای میخواهند این را به نقطه تاریک تبدیل کنند و بگویند فساد همه جا را گرفته است. نه آقا! فساد همه جا را نگرفته است. باید با فسادِ کم هم – هر جا بود – مبارزه کرد. ممکن است روزنامه‌ای بردارد یک مورد فساد را درشت کند؛ مگر همه جا فساد هست؟ فساد در گوشه‌هایی وجود دارد. انسانها لغزش دارند و دچار گناه میشوند؛ باید با این گناه مبارزه کرد. ما وقتی گناهکاریم که با فساد – ولو کمِ آن – مبارزه نکنیم؛ چون گسترش پیدا خواهد کرد. مبارزه با فساد لازم است؛ اما ناامید کردن مردم که بگوییم فساد همه جا را گرفته، یک خطای واضح و ناشی از نادانی و فریب‌خوردگیِ کسانی است که آدم میداند خودشان آدمهای مغرضی نیستند؛ مغرضان که جای خود دارند.»[۵]

***

پرونده تلاش های حجاریان برای مبارزه با اشکالات نظام…

بازگشت حجاریان به فتنه سال ۸۸؛ «ایران» آفت زده و مریض است!

سعید حجاریان، فعال اصلاح طلب و از تئوریسین های جریان سیاسی خاص به تازگی طی مطلبی با محتوای بررسی وضعیت اصلاح طلبان، که سایت جماران آنرا بازنشر داد، نوشت: نه کسانی که به‌دنبال قیام‌های خیابانی هستند ره به جایی می‌برند و نه کسانی که به امید ترامپ‌ نشسته‌اند و نه کسانی که به وضع موجود دل خوش کرده‌اند و سرشان را جز به علامت تأیید فرود نمی‌آورند. هیچ‌ یک از این‌ها گرهی از کار فروبسته ما نخواهند گشود.

به گزارش جماران، او می افزاید: «این کشور آفت زده است و اصلاحات تنها نیرویی است که می‌تواند به دفع آفات آن کمک کند، بدون آنکه این مریض زیر تیغ جراحی از بین برود.»[۶]

*قبل از هرچیز باید اشاره کرد که جمله مشهور و البته غلط «جمهوری اسلامی ایران آفت زده است» را نخستین بار حسین مرعشی، از فعالان اصلاح طلب در مقاله ای در فتنه سال ۸۸ نوشت.

اصلاح طلبان دستگیر شده در سال ۸۸ البته بعدها در اعترافات خود از این گفتند که این قبیل انگاره ها صرفا برای ایجاد اغتشاش و مسئله ای به نام «تقلّب» هم رمز آشوب بوده است.

جدای از این بایستی به سعید حجاریان این تأکید را بیان کرد که اتفاقا اصلاح طلبانی مثل آقای حجاریان، طی سال های پسافتنه تاکنون، تلاش موسّعی را به زعم خود برای آفت کُشی از نظام انجام دادند!

چه اینکه مگر شخص آقای حجاریان نبود که در اشاره به تجمعات شکل گرفته به بهانه درگذشت یک خواننده جوان از این گفت که مردم شبیه همین کارها را برای خواسته های اجتماعی خود نیز انجام بدهند و فشار اجتماعی ایجاد کنند![۷]

از طرفی مگر هم او نبود که طی اظهاراتی از این گفت که اساساً حوری و قصر و ملائک، توجیه روحانیت بوده برای «شهادت»! و انسان هیچ‌وقت با محاسبه هزینه و فایده هر عملی(مبارزه)، به نقطه مرگ (شهادت) نمی‌رسد![۸]

همچنین است که او بود که در سال ۹۲ طی مصاحبه ها و مقالاتی در عین اینکه تحریم ها هیچگاه فشاری بیش از ۳۰ درصد بر اقتصاد کلان ایران نداشتند و همواره نیز در اعلی درجه اعمال می‌شده‌اند اما از شدت فشار تحریم‌ها بر گرده مردم سخن گفت و از روشنفکران خواست که در این باره سکوت نکنند!

تا شاید راه برجام، هموار و شاید راه آرزوی دیرینه اصلاح طلبان برای فشار خیابانی باز شود.

البته آنچه گفتیم تنها صحبت های شخص آقای حجاریان است و دوستان ستادی ایشان نیز شذوذاتی اینچنینی بسیار دارند…

آیا اکنون نمی توان گواهی داد که حجاریان سعی تامّ و تمام خود را برای دفع آفت! انجام داده اما نتوانسته…

چرا. می شود چنین شهادتی داد و از طرفی باید به این سوال اندیشید که چه شده است که تئوریسین اصلاح طلبان در ایام کبَر سنی خود و همقطارانش، مجددا ادعای سال ۸۸ چپ ها مبنی بر آفت زده بودن نظام اسلامی را تکرار کرده و در حال تئوریزه کردن این معنی غلط برای نسل های نوی اصلاح طلبان است؟!

***

۱_ http://www.sharghdaily.ir/News/۱۴۷۷۱۶

۲_mshrgh.ir/792122

۳_mshrgh.ir/۸۰۰۶۱۴

۴_https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-۸۰۵۶۹۶

۵_http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=۳۱۳۰

۶_https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-۸۰۶۸۸۹

۷_http://www.farsnews.com/printable.php?nn=۱۳۹۳۱۱۲۷۰۰۱۶۰۴

۸_http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۴۰۷۱۱۰۰۱۷۴۱

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه