رئیس دانشگاه گیلان در مراسم روز دانشجو:

مطالبه‌گری دانشجویان دانشگاه گیلان واقع‌گرایانه است

رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه مطالبه‌گری دانشجویان این دانشگاه واقع‌گرایانه است گفت: اصل قرار ندادن حاشیه‌ها از ویژگی‌های مطالبات دانشجویان است.

مطالبه‌گری دانشجویان دانشگاه گیلان واقع‌گرایانه است

به گزارش هشت دی، احمد رضی صبح امروز در مراسم روز دانشجو در تالار حکمت این دانشگاه در رشت، ضمن گرامیداشت این روز اظهار داشت: امسال روز دانشجو با میلاد امام جعفر صادق (ع) و رسول اکرم (ص) مقارن شد و این تقارن به موهبات این روز افزوده و آن را پر برکت کرده است.

وی با گرامیداشت یاد شهدای دانشجو به ویژه شهدای ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ افزود: به احترام شهادت این بزرگواران این روز نقطه عطفی در جنبش‌های دانشجویی شد.

رئیس دانشگاه گیلان ۱۶ آذر را مروری بر هویت تاریخی دانشجو دانست و گفت: حضور دانشجویان در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی برای زمینه‌سازی آینده آنها در کشور مؤثر است.

رضی تصریح کرد: امروز دانشجویان در تمام عرصه‌ها به خصوص در عرصه‌های سیاسی حضور دارند و مناسبات جهان و منافع ملی و استکبار را به خوبی شناخته‌اند.

رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه در فعالیت دانشجویان عقلانیت غلبه کرده است ادامه داد: با وجود غلبه عقلانیت در فعالیت‌های دانشجویی هنوز پویایی و نشاط دانشجویان حفظ شده است.

وی از حضور ۴۰ درصد از دانشجویان دانشگاه گیلان در مقطع تحصیلات تکمیلی خبر داد و اظهار  کرد: این مهم باعث شده است فعالیت دانشگاه منطقی‌تر شده است و مطالبات دانشجویان منطقی و عقلانی مطرح می‌شود.

رضی با اشاره بر اینکه مطالبه‌گری دانشجویان دانشگاه گیلان واقع‌گرایانه است خاطرنشان کرد: اصل قرار ندادن حاشیه‌ها از ویژگی‌های مطالبات دانشجویان است.

رئیس دانشگاه گیلان از هم‌زیستی مسالمت‌آمیز تشکل‌ها خبر داد و افزود: گفتگو میان تشکل‌ها نشان از غلبه منطق و عقلانیت در مطالبات است، این نشان از اهداف مشترک دانشجویان دارد.

وی با تشکر از حضور فعال تشکل‌ها در کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه اظهار کرد: دانشجویان و تشکل‌ها با تمام گرایش‌ها به‌طور مشترک زنجیره انسانی در میدان شهرداری تشکیل دادند و به زلزله‌زدگان غرب کشور کمک کردند.

رضی با بیان اینکه فعالیت‌های سیاسی تنها یکی از ابعاد نقش‌آفرینی دانشجویان گیلان است گفت: ۷ شورای صنفی، ۲۰ کانون فرهنگی و نشریه‌های دانشجویی فعالیت‌های مختلفی دارند که نشان از رشد و پویایی تشکل‌ها دارد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه