عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با 8دی:

اتحاد کشورهای عربی با آمریکا، ترامپ را برای انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی تشنه کرده است

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اتحاد کشورهای عربی مثل مصر و عربستان با آمریکا ترامپ را برای انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی تشنه کرده است.

اتحاد کشورهای عربی با آمریکا، ترامپ را برای انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی تشنه کرده است

سید علی آقازاده صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی در رشت، در واکنش به سخنرانی ترامپ در مورد اعلام قدس به‌عنوان پایتخت صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی اظهار داشت: یکی از شعارهای تبلیغاتی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری انتقال سفارت آمریکا به قدس بود.

وی با بیان اینکه برنامه و سیاست ترامپ از قبل طراحی‌شده و همه رؤسای جمهور آمریکا هر شش ماه برنامه انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس را به تأخیر می‌انداختند، افزود: ترامپ برخلاف سایر رؤسای جمهور انتقال سفارت‌خانه آمریکا از تل‌آویو به قدس را در دستور کار خود قرار داده و طبق گفته‌های آن‌ها این اقدام ظرف دو تا سه روز آینده اجرایی خواهد شد.

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رابطه آمریکا با رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع عربی گفت: آمریکا از کشورهایی است که با اسرائیل به‌شدت رابطه مطلوبی دارد و علاوه بر آن شرایط روانی و سیاسی حکام منطقه را نیز به‌خوبی ارزیابی کرده است.

نماینده اسبق مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مواضع آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه انتقال سفارت‌خانه باید در دو دهه گذشته انجام می‌شد، تصریح کرد: به گفته مسئولان آمریکایی کشورهای عربی ۲۰ سال پیش باید با رژیم اشغالگر قدس همراه می‌شدند تا سفارت خود را از تل‌آویو به قدس انتقال دهند.

آقازاده بیان کرد: آمریکا امروز شرایط کشورهای عربی مثل عربستان سعودی، مصر و غیره و اتحادی که در بین کشورهای عربی با آمریکا به وجود آمده را دیده و این موضوع آن‌ها را بیشتر تشنه کرده است تا به فکر انتقال سفارتخانه باشند.

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعاً موضع‌گیری‌هایی ملت‌های مسلمان، محور مقاومت و به‌خصوص ملت فلسطین اثرگذار خواهد بود، خاطرنشان کرد: احتمال تغییرات وجود دارد و ممکن است آن‌ها هر هزینه را که عکس‌العمل ملت‌های فلسطینی را برانگیزد را در دستور کار خود قرار دهند و این کار احمقانه و مفتضحانه را در این مقطع به ثمر بنشانند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه