بدترین مواد غذایی برای نفخ

آیا می‌دانستید که در بسیاری از اوقات، بزرگی شکم‌تان به‌خاطر چربی بدن اضافه نیست و دلیلش نفخ بیش‌ازحد است؟ همه‌ی افراد گاهی اوقات دچار نفخ می‌شوند اما برخلاف باور عموم، نفخ با احتباس آب فرق دارد. در حقیقت نفخ توسط تجمع گاز در شکم ایجاد می‌شود.

بدترین مواد غذایی برای نفخ

 

به گزارش ۸دی، نفخ بسیار ناراحت‌کننده می باشد. اگر می‌خواهید از نفخ جلوگیری کنید، ۳ نوع ماده‌ی غذایی وجود دارند که باید از آنها اجتناب نمایید: لبنیات، هله‌هوله و نوشیدنی‌های گازدار.

 

لبنیات

 

مواد لبنی خوشمزه هستند و بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل می‌باشند. با این حال خوردن لبنیات بیش‌ازحد می‌تواند باعث ایجاد نفخ ناخوشایند و ناراحت‌کننده‌ای شود. درصد قابل‌توجهی از مردم از مشکلی به نام عدم تحمل لاکتوز رنج می‌برند اما از آن بی‌خبرند. این افراد پس از نوشیدن شیر، خوردن پنیر یا بستنی معمولا دچار نفخ می‌شوند. علت نفخ آنها این است که لاکتوز – آنزیمی که در تمام محصولات لبنی وجود دارد – دستگاه گوارش آنها را تحریک کرده و باعث ایجاد گاز می‌شود.

 

اگر بعد از خوردن مواد لبنی دچار نفخ می‌شوید، بمدت ۲ هفته هیچ‌گونه لبنیاتی مصرف نکنید. آن گاه متوجه خواهید شد که بدون نفخ، چقدر سالم‌تر و جمع‌وجورتر می‌شوید.

 

هله‌هوله

 

همه‌ی ما می‌دانیم که نباید هر روز هله‌هوله مصرف کنیم. با این حال بسیاری از مردم با این توجیه که کالری ناشی از این هله‌هوله‌ها، سهم کوچکی از کالری روزانه‌شان را به خود اختصاص می‌دهد، تقریبا هر روز مقدار کمی هله‌هوله می‌خورند.

 

حتی اگر شما هر روز مقدار بسیارکمی هله‌هوله بخورید، بازهم احتمال نفخ شکم‌تان را افزایش می‌دهید. سدیم و قند موجود در هله‌هوله‌ها باعث نفخ می‌شود بنابراین بجای هله‌هوله از میوه‌هایی مانند هندوانه یا آناناس استفاده کنید. این کار، کمک زیادی به باریک شدن دور کمر‌تان می‌کند.

 

نوشیدنی‌های گازدار

 

نوشیدنی‌های گازدار جزء بدترین چیزهایی هستند که می‌تواینم مصرف کنیم و همه‌ی ما می‌دانیم که باید از زندگی‌ها و یخچال‌‌های ما بیرون بروند. یک قوطی نوشابه، چیزی جز کالری پوچ نیست اما با وجود این همچنان میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند.

 

نوشیدنی‌های گازدار علاوه بر سایر خطرات سلامتی که ایجاد می‌کنند، یکی از عوامل اصلی ایجاد نفخ هستند. گازهای موجود در این نوشیدنی‌ها در دستگاه گوارش شما جمع می‌شوند و همان حس ناخوشایند و ناراحت‌کننده‌ای را ایجاد می‌کنند که همه‌ی ما به‌خوبی می‌شناسیم.

 

این مسئله فقط در مورد نوشابه‌های پرکالری صدق نمی‌کند بلکه هر شکلی از نوشیدنی‌های گازدار می‌تواند باعث ایجاد نفخ شود، مانند آب گازدار. بهتر است بجای آنها از آب یا چای سرد استفاده کنید.

 

نفخ برای هرکسی پیش می‌آید اما بسیاری از افراد می‌توانند با پرهیز از چیزهایی که باعث نفخ می‌شوند، از آن پیشگیری کنند. اگر می‌خواهید ظاهر و احساس بهتری در مورد خودتان داشته باشید و دور کمرتان را باریک کنید، لبنیات، هله‌هوله و نوشیدنی‌های گازدار را حذف نمایید. شما از نتایج آن شگفت زده خواهید شد.

 

 

منبع: راستینه

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه