۳ میلیارد تومان زکات توسط مردم گیلان پرداخت شد

رئیس اداره زکات کمیته امداد گیلان گفت: امسال مردم گیلان سه میلیارد تومان زکات مستحبی برای کمک به نیازمندان پرداخت کردند.

۳ میلیارد تومان زکات توسط مردم گیلان پرداخت شد

به گزارش ۸دی نیوز، حجت الاسلام حامد آزمایش در گفت‌وگو با تسنیم ، با بیان اینکه امسال سه میلیارد تومان زکات مستحبی و۸۰۰ میلیون تومان فطریه پرداخت شد، اظهارکرد: درصد رشد زکات استان گیلان در کشور، از همه استان‌ها بیشتر است و گیلان در این زمینه رتبه نخست را دارد.

وی زکات را نوعی از انفاق و احسان به مستمندان خواند و افزود: در هر شهرستان ۱۶روحانی به ترویج وترغیب مردم به امر زکات می‌پردازند و این روحانیان، پل ارتباطی ما با مردم هستند و به صورت چهره به چهره وظیفه خود را انجام می‌دهند.

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان با بیان اینکه ستاد زکات  در استان، شهرستان‌ها و روستاها مستقر هستند، گفت: در روستاها، ستاد زکات از سه تا چهار نفر از معتمدین محل، امام جماعت مسجد و دهیار تشکیل می‌شود.

آزمایش به برگزاری دو همایش زکات  در استان گیلان اشاره کرد و افزود: در همایشی که در شهریور ماه امسال برگزار شد، ۷۰۰روحانی و۱۰۰۰ نفر از خیرین حضور داشتند.

وی شرکت و گفت‌وگو در برنامه ویژه خبری صداو سیمای مرکز گیلان، نصب تابلودر ورودی‌های هر روستا و شهرستان درباره زکات و تبلیغ در مورد زکات توسط روحانیان مساجد، به ویژه درایام محرم و صفر را از برنامه های اداره زکات استات برشمرد و خاطرنشان کرد: ما مصرف زکات در پروژه های عمرانی نداریم و بیشتر مصرف زکات برای فقرا و مستمندان طبق احکام شرعی است.

مشاور مدیر کل کمیته امداد گیلان، با اشاره به نزدیکی سال نو، گفت: ازهمه کسانی که کار تولیدی انجام می‌دهند، می‌واهیم مقداری از تولیدات خود را برای امر زکات اختصاص دهند تا همه مستمندان نیز، این ایام را با خوشحالی سپری کنند.

آزمایش با تاکید بر اینکه در روستاها،‌ تولیدکنندگان محصولات کشاورزی می‌توانند بخش کوچکی از محصول خود را به محتاجان بدهند، افزود: نیازمندان خویشاوند و اهالی محل  برای این امر، در اولویت قرار دارند.

وی با بیان اینکه در ایام فاطمیه، در ورودی‌ شهرها احادیثی از حضرت زهرا(س) درمورد زکات  نصب می‌شود، گفت: ۱۳۲ آیه قرآن در مورد زکات وجود دارد و در همه جای قرآن، زکات با نماز آمده است.

رئیس اداره زکات کمیته امداد گیلان با بیان اینکه اگر همه زکات بپردازند، تصریح کرد: زکات دهنده، می‌تواند مستقیما زکات را به نیازمندان بدهد اما درخمس، با اجازه مرجع تقلید این کار انجام  می شود.

آزمایش با اشاره به سخنان مام صادق (ع) «مالی  در زمین و  دریا تلف نمی‌شود مگر اینکه زکات مال را نپرداخته باشند»، گفت: هزار و ۵۰۰ کارخانه برنجکوبی در استان در امر زکات با ما همکاری می‌کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه