در خطبه‌های نماز جمعه؛

ائمه جمعه گیلان اقدام ترامپ درباره قدس شریف را محکوم کردند

ائمه جمعه گیلان در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرهای استان، اقدام اخیر ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

ائمه جمعه گیلان اقدام ترامپ درباره قدس شریف را محکوم کردند

به گزارش ۸دی، ائمه جمعه گیلان در خطبه های امروز نماز جمعه شهرهای استان ضمن تبریک هفته وحدت اقدام اخیر ترامپ رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. مشروح خطبه های نماز جمعه شهرهای مختلف استان به شرح زیر است:

امام جمعه موقت رشت:

باید بر ذلت و خواری آمریکا هر روز افزوده شود

امام جمعه موقت رشت گفت:  با چند قدم راهپیمایی هم که شده باید اقدام شنیع رئیس‌جمهوری آمریکا محکوم شود و روزبه‌روز بر ذلت و خواری آن‌ها افزوده شود.

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل پور رضا امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه رشت با بیان اینکه ایران و یمن برای امت اسلام است اظهار داشت: امت اسلام باید خون گریه کند از اینکه ۱۱ میلیون مسلمان در یمن و سایر کشورها تحت شکنجه هستند.

وی با اشاره به انتقال دستور رئیس‌جمهور آمریکا پایتخت از تل‌آویو به قدس گفت: استکبار جهانی پس از ۷۰ سال کشتار فلسطینیان و حمله و جنگ در کشورهای منطقه اکنون با تحمیل قدرت در تلاش هستند تا قدس را پایتخت رژیم منحوس صهیونیستی کنند.

امام‌جمعه موقت رشت با اشاره به جان‌فشانی‌های مدافعان حرم گفت: رژیم صهیونیستی با تمام قوا در مقابل امت اسلام در منطقه قرار گرفت اما با نثار خون شهدای مدافع حرم این توطئه خنثی شد.

وی با محکومیت اقدامات ترامپ گفت: با چند قدم راهپیمایی هم که شده باید اقدام شنیع رئیس‌جمهوری آمریکا محکوم شود و روزبه‌روز بر ذلت و خواری آن‌ها افزوده شود.

پوررضا با بیان اینکه ایران سنگر امت اسلام است، گفت: اگر سنگرنشینان ایران اسلامی از شجاعت و قوای بالایی برخوردار باشند می‌توانند در مقابل دشمن قرا بگیرند.

وی با تأکید بر پرداختن به اقتصاد مقاومتی و تقویت بنیه اقتصاد مردم گفت: از قوه قضائیه تشکر می‌کنیم که در راستای مبارز با فساد تلاش می‌کند و باید این مبارزات با شدت بیشتر ادامه پیدا کند.

امام‌جمعه موقت رشت همچنین به وجود نفوذ در کشور اشاره کرد و گفت: نفوذ گران فکر نکنند که کسی آن‌ها را نمی‌بیند بلکه جمهوری اسلامی ایران به آن‌ها فرصت می‌دهد تا به خودشان بیایند.

پور رضا افزود: فقط نباید قوه قضائیه در راستای نفوذ تلاش داشته باشند بلکه دولت نیز باید اقداماتی را در مبارزه و مقابله با جریان نفوذ در کشور که دلشان با جمهوری اسلامی نیست داشته باشد.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه جوانان باید نماز جمعه را از آن خود بدانند اظهار کرد: ستاد نمازهای جمعه در استان به‌ویژه شهر رشت زحمات زیادی کشیده‌اند اما باید مقدمات حضور جوانان را در نماز جمعه بیشتر فراهم کنند.

وی نماز جمعه را دانشگاه هفتگی توصیف کرد و افزود: در نماز جمعه شرکت‌کنندگان به دنبال پست و مقام و نان‌وآب نیستند بلکه ما در نماز جمعه تمرین می‌کنیم تا قلوب انسان‌ها به یکدیگر نزدیک‌تر شود.

امام‌جمعه موقت رشت با تأکید بر اینکه تنها در صورت داشتن قدرت می‌توان دشمن را زمین‌گیر کرد، گفت: علت اینکه امام زمان پس از ظهور همه جهان را به تواضع وا می‌دارد به دلیل حاضر شدن با قدرت درصحنه هست که باید تمرین کنیم تا باقوت بیشتری حضور پیدا کنیم.

پور رضا با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید در نماز جمعه به گفتمان تبدیل شود، گفت: تنها با داشتن برنامه در قبل و بعد از نماز جمعه و دعوت از مسئولان و مطالبه گری می‌توان اقتصاد کشور را درست کرد.

وی با اشاره به زندگی سخت مردم زلزله‌زده کرمانشاه خاطرنشان کرد: مسئولین باید بیشتر تلاش کنند تا مشکلات مردم رفع شود و بیش‌ازپیش جامعه اسلامی را اندوهناک نکنند.

امام‌جمعه موقت رشت با اشاره به روز دانشجو با بیان اینکه دانشگاه بیمار وارد کشور شد، گفت: نباید فقط به علم در کشور پرداخت بلکه باید سیره پیامبر و هویت دینی نیز در دانشگاه‌ها پرداخته شود.

پور رضا به تلاش بیشتر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد و گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید نگاه بیش‌ازپیش نسبت به مسائل کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه آگاهی مردم از عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی کم است، گفت: کدام‌یک از مدیران در کشور هستند که برنامه مهندسی فرهنگی بر روی میزش وجود دارد و چرا بستری در کشور فراهم می‌شود که دیگران برای ما نسخه می‌پیچند.

پوررضا همچنین با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: رعایت حلال و حرام تنها عاملی هست که انسان را می‌تواند در مسیر پیامبر (ص) قرار دهد.

وی با بیان اینکه انسان باید مداوم خداوند را ناظر بر اعمال خود بداند، افزود: هرکسی بتواند خود را در مقابل خدا حاضر بداند مورد رحمت خدا قرار خواهد گرفت.

امام‌جمعه موقت رشت با تأکید بر اینکه اگر انسان ترک خدا کند یاد خدا را به‌جای آورده، گفت: اگر یاد خدا داشته باشیم و در کنار آن حرمت‌شکنی‌ها، غیبت‌ها، چک امضاء کرده‌ها و یا نگاه به نامحرم کردن‌ها را نیز انجام دادیم نشان می‌دهد که تقوای ما ضعیف است.

پوررضا با اشاره به اینکه ایمان در جان‌ها قرار می‌گیرد و مستحکم می‌شود اما انسان مؤمن نیز در معرض لغزش است، خاطرنشان کرد: تنها عاملی که موجب می‌شود انسان نلغزد و در مسیر درست در حرکت باشد رعایت تقوای الهی است.

وی با تأکید بر اینکه انسان باید دائماً در حال ذکر معبود باشد، بیان کرد: ابتدای تقوا در فکرها و عقیده انسان شکل می‌گیرد و به فرموده امام علی (ع) قبل از اینکه انسان را به داخل قبر کنند باید قلب خود را از این دنیا برهاند.

امام‌جمعه موقت رشت با بیان اینکه خداوند برای انسان اهداف بالایی برشمرد و گفت: نباید انسان خود را دست‌کم بگیرد بلکه باید به رشد، تعالی و کرامت و عزت خود توجه کند.

پوررضا با اشاره به گمراهی آشکار غرب ازجمله آمریکا گفت: آمریکا ادعا می‌کند دوسوم پدران علوم دنیا را داراست اما چون تفکر منطقی و ایمانی ندارند همچنان در حال برهم زدن دنیا و جنگ‌افروزی‌ها هستند.

وی با بیا ن اینکه که حیات طیبه حیاطی هست که در آن انسان زندگی می‌کند و به حیات ابدی آماده می‌شود، افزود: متأسفانه بسیاری از انسان‌ها در کره خاکی زندگی نمی‌کنند بلکه تنها به زندگی روزمره دل‌خوش و زنده هستند.

امام‌جمعه موقت رشت با بیان اینکه پیامبر از سه چیز احساس ترس کرده، گفت: پیامبر اکرم از گمراهی بعد از معرفت، فتنه‌های بعد از هدایت و همچنین زیاده‌روی در خوردن را احساس ترس کرده است.

پور رضا بر اصل مطالبه گری تأکید کرد و گفت: اگر همه خواستارند تا جامعه‌ای پویا داشته باشیم باید مطالبه گر باشیم و معرفت جاندار و تربیتی سیره پیامبر را مدنظر قرار دهیم.

….

امام جمعه ماسال:

اگر جامعه اسلامی وحدت داشت ترامپ جرأت جسارت به مسلمانان را نداشت

امام جمعه ماسال گفت: البته اگر در بین جامعه اسلامی وحدت بود کجا ترامپ جرات می‌کرد قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل معرفی کند؟

 

به گزارش هشت دی به نقل ماسال نیوز؛ حجت‌الاسلام سید هادی موسوی امام جمعه ماسال در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به لزوم وحدت در امت اسلامی گفت: وحدت باید در راستای تحکیم حاکمیت الهی باشد.

امام جمعه ماسال تألیف قلوب را از اثرات مهم اسلام و وجود مقدس پیامبر اکرم (ص) در جامعه‌ی آن زمان دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب هم اخیراً در دیدارشان با میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی فرمود محبت اهل بیت بهترین عامل وحدت است. کلمات بزرگان اهل تسنن درباره ارادت و محبت به اهل بیت پیامبر بهترین نشانه این موضوع است.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به درگذشت چندین جوان در شهرستان ماسال در هفته‌های اخیر گفت: یکی از این عزیزان مرحوم عیسی پور بود که از بدنش به نحو احسن برای جامعه اسلامی استفاده کرد. چقدر قشنگ این فرهنگ در جامعه ما در حال رواج است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر گیلان با اشاره به سالروز اعلام عراق به‌عنوان آغازگر جنگ عنوان کرد: تنها عراق نبود بلکه کشورهای بسیاری در برابر ایران بودند. آن‌ها می‌ترسیدند که این نهال جمهوری اسلامی قدرت بگیرد و جلوی دست استکبار را برای چپاول کردن منابع جهان اسلام بگیرد.

وی افزود: خروجی این جنگ با همه خرابی‌ها و مشکلات، عزت برای ملت ایران و حقارت برای صدام و حامیانش بود.

امام جمعه ماسال با اشاره به روز جهانی حقوق بشر اظهار داشت: آیا آمریکا و اسرائیل و غرب حقوق بشر را رعایت می‌کند؟ این چه حقوق بشری است که رئیس‌جمهور یک کشوری می‌آید قدس را به‌عنوان پایتخت رسمی یک رژیم جعلی عنوان می‌کند؟

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: البته اگر در بین جامعه اسلامی وحدت بود کجا ترامپ جرأت می‌کرد قدس را به‌عنوان پایتخت اسرائیل معرفی کند؟

خطیب نماز جمعه ماسال ضمن تحسین سردار سلیمانی گفت: ایشان حتی نامه رئیس سازمان جاسوسی آمریکا را نمی‌خواند. این اقتدار از انقلاب حاصل شد. این همان آمریکایی بود که قبل از انقلاب از ما حق توحش می‌گرفت و ایران را حیاط‌خلوت خودش کرده بود.

امام جمعه املش:

اقدام جدید ترامپ برای به استیصال کشاندن مخالفان داخلی صورت گرفت

امام جمعه املش با اشاره به اقدام اخیر ترامپ درباره قدس شریف گفت: ترامپ با این بازی می‌خواهد شورش‌هایی که در کشورش به وجود آمده با لابی قوی صهیونیستی به استیصال بکشاند.

http://8deynews.com/wp-content/uploads/2017/12/امام-جمعه-خشکبیجار1-550x330.jpg

به گزارش هشت دی به نقل از املش ما، حجت‌الاسلام صفری قاسم‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه امروز املش پس از دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: شاید برخی ترامپ را دیوانه فرض می‌کنند ولی این تصمیمش نشان داد با این بازی می‌خواهد شورش‌هایی که در کشورش به وجود آمده با لابی قوی صهیونیستی به استیصال بکشاند.

وی ادامه داد: شاید اعتراض‌هایی به این اقدام ترامپ در سطح جهان از کره شمالی تا اروپا و کشورهای مسلمان منطقه به وجود آمده باشد ولی کافی نیست و باید بیشتر شود.

امام جمعه املش با اشاره به فرمایش روز گذشته رهبر انقلاب گفت: این‌ها نشانه ضعف و شکست آمریکاست که پس از دست دادن سنگرهایش یکی پس از دیگری این‌گونه رفتار را از خود نشان می‌دهد و ما از استکبارستیزی‌مان کوتاه نخواهیم آمد تا دست آمریکا و اسرائیل را از منطقه خودمان کوتاه کنیم و مطمئناً کوتاه خواهیم کرد.

….

امام جمعه رودسر:

هیچ‌کس نباید در برابر تصمیم جدید آمریکا خاموش باشد

امام جمعه رودسر گفت: و با این تصمیمی که رئیس‌جمهور احمق امریکا گرفت و با آنکه تمام دنیا با وی مخالفت کردند اما تصمیم خطرناکی است همه باید فریاد بزنند و هیچ‌کسی نباید خاموش بنشیند.

به گزارش ۸دی به نقل از رودسری‌ها، حجت‌الاسلام تقی روحانی امام جمعه رودسر با دعوت همگان به تقوای الهی و پرهیز از محرمات اظهار داشت: امروز روز ناراحتی مسلمانان جهان است، دشمن دوباره دل اسلام و مسلمانان را به خون کرده و با این تصمیمی که رئیس‌جمهور احمق امریکا گرفت و با آنکه تمام دنیا با وی مخالفت کردند اما تصمیم خطرناکی است همه باید فریاد بزنند و هیچ‌کسی نباید خاموش بنشیند.

وی ادامه داد: مطمئناً این تصمیم یک‌باره نبوده و برنامه‌ریزی‌هایی پشت آن است، این تصمیم ترامپ اعلام جنگ با مسلمانان است ما نباید خاموش بنشینیم و این صدای ما باید به گوش امریکا و ترامپ برسد

امام جمعه رودسر ابراز امیدواری کرد: به‌زودی شاهد محو شدن رژیم غاصب صهیونیستی از صفحه روزگار خواهیم بود و نماز جمعه را به امامت ولی امر مسلمین در آنجا اقامه خواهیم کرد.

امام جمعه موقت انزلی:

آمریکا با اقدام جدید در قدس شریف به دنبال تنش در منطقه است

امام جمعه موقت انزلی گفت: وضعیت خاصی که امروز در منطقه غرب آسیا و جهان اسلام می‌بینید به این معنی است که دشمنان به دنبال تنش در این منطقه هستند.

 

به گزارش هشت دی به نقل از افق انزلی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادق ایرانعقیده در نماز جمعه این هفته بندرانزلی اظهار کرد: وضعیت خاصی که امروز در منطقه غرب آسیا و جهان اسلام می‌بینید به این معنی است که دشمنان به دنبال تنش در این منطقه هستند.

 

امام جمعه موقت انزلی افزود: طرح دشمن در خصوص داعش شکست خورد و امروز هیچ‌یک از شهرهای عراق و سوریه تحت حکومت داعش نیست و نظام اسلامی توانست این‌ها را از منطقه بیرون کند و این‌یک شکست بزرگ برای غرب بود.

 

وی تصریح کرد: هدف استکبار جهانی در طراحی و جنگ و درگیری در منطقه برای تأمین امنیت اسرائیل در منطقه است. آن‌ها می‌خواهند با اختلاف‌افکنی بین مسلمانان به مقاصد خود برسند.

 

ایرانعقیده با تأکید بر اینکه سیاست‌های آمریکا و اسرائیل به هم گره خورده است، گفت: امروز کمپانی‌های بزرگ صهیونیستی تزریق کننده منابع مالی به آمریکا هستند و به همین جهت سیاست‌های کلان این کشور را آن‌ها طراحی می‌کنند.

 

امام جمعه موقت انزلی با اشاره به سیاست‌های دشمن در بین کشورهای اسلامی اذعان داشت: راهبردی دشمن در ایجاد جنگ و درگیری مذهبی این است که مقاومت را بشکند و مسلمانان را به انزوا دچار کند.

 

وی افزود: در خصوص مسأله فلسطین نباید بی‌تفاوت بود. مسئله فلسطین بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب اولین و مهم‌ترین مسئله جهان اسلام است. دشمنان امروز با اصل اسلام مشکل دارند.

 

ایرانعقیده تصریح کرد: یقین داشته باشید آمریکا و اسرائیل امروز قدرتی در منطقه ندارند تنها قدرت آن‌ها در اختلاف‌افکنی در میان ما ملت‌های مسلمان است. فلذا حاکمان کشورهای منطقه نباید به استکبار اجازه نفس کشیدند بدهند.

 

امام جمعه موقت انزلی گفت: امروز راهبرد آمریکا از عمل زشت رئیس‌جمهور خود، مبنی بر قرار دادن قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل این است که می‌خواهند مقاومت مردم فلسطین را بشکنند و آن‌ها را از آینده روشن ناامید کنند.

امام جمعه سیاهکل ضمن محکوم کردن اقدامت ترامپ:

مسئولان کشورهای اسلامی سفرای آمریکا را فراخوان کنند

امام جمعه سیاهکل گفت: سردمداران کشورهای اسلامی شاهد شاهد اقدام وقیح ترامپ هستند و تنها با یک محکوم کردن سطحی می‌گویند با این کار مخالف هستند و هیچ اقدام عملی نمی‌کنند، آن‌ها حداقل می‌توانند سفیر آمریکا را به کشور خودشان فراخوانی کنند و عدم این کار آن‌ها نشان می‌دهد که دست در دست دشمنان دارند.

به گزارش ۸دی به نقل از درسیاهکل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا شکسته‌دل در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر، با اشاره به سفر استاندار گیلان به سیاهکل، اظهار کرد: از نزدیک شاهد هستم که فرماندار تمامی تلاش خود را انجام می‌دهد تا سیاهکل یک تکانی به خود بخورد.

وی گفت: پیشاپیش به استاندار تبریک ورود می‌گویم و از اینکه وقت گذاشته‌اید تشکر می‌کنم و از شما می‌خواهم نگاه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشید، زیرا مدت‌هاست که این شهرستان به آن جایگاه خود نرسیده است.

امام جمعه سیاهکل گفت: از استاندار تشکر می‌کنم که یک روز و نیم وقت خود را می‌گذارد و تنها به چند ساعت حضور در این شهرستان کفایت نمی‌کند و امیدوارم خروجی خوبی داشته باشد و بهترین خروجی اقتصاد مقاومتی است.

شکسته‌دل گفت: از استاندار می‌خواهم نگاه ویژه‌ای به شهرستان مظلوم سیاهکل و از بسیاری از مواحب محروم داشته باشد تا بعدازاین سفر بگوییم برنامه‌های خوبی با این سفر پیگیری شده و امید خوبی برای مردم و جوانان ما در این شهرستان به وجود بیاید.

وی ضمن تبریک ۱۶ آذر روز دانشجو، با بیان اینکه امام فرمود ملاک اسلامی شدن دانشگاه‌ها خروجی آن‌ها است، خطاب به مسئولین گفت: خروجی دانشگاه‌های ما چیست، آیا دانشجویان ما بعد از بیرون آمدن از دانشگاه اسلامی‌تر می‌شوند و یا اینکه تغییر می‌کنند، بسیاری از این جوان‌های ما اهل جهاد و خون دادن در برابر خدا و ایستادگی در برابر دشمنان هستند و باید این تفکر در تمامی دانشجویان نهادینه شود و خروجی آن ایستادگی در برابر مستکبران و دشمنان اسلام باشد.

امام جمعه سیاهکل با مهم خواندن توجه به اقتصاد مقاومتی، تأکید کرد: راحت شدن از شر آمریکا ایستادن در برابر اقتصاد مقاومتی است نه برجام ها.

شکسته‌دل با اشاره به امضا ترامپ برای استقرار سفارت ایالات متحده در بیت‌المقدس، گفت: رئیس‌جمهور کشوری که ادعای سردمداری جهان را دارد پای نامه عجیب‌وغریب و دیوانه‌واری مانند خودش را امضا می‌کند که در آن نوشته شده پایتخت آن کشور به بیت‌المقدس برود.

وی با بیان اینکه با این امضا پایتخت رژیم نامشروع صهیونیستی در بیت‌المقدسی که برای تمامی ادیان آسمانی مهم است، از سوی آمریکا به رسمیت شناخته می‌شود، گفت: ترامپ و همراهانش نمی‌فهمند که اگر این کار را کنند تورات و انجیل و تمامی ادیان الهی نیز زیر سؤال می‌رود.

امام جمعه سیاهکل افزود: جهان اسلام و سردمداران کشورهای اسلامی شاهد این وقاحت هستند و تنها با یک محکوم کردن سطحی می‌گویند با این کار مخالف هستند و هیچ اقدام عملی نمی‌کنند، آن‌ها حداقل می‌توانند سفیر آمریکا را به کشور خودشان فراخوانی کنند و عدم این کار آن‌ها نشان می‌دهد که دست در دست دشمنان دارند.

شکسته‌دل با بیان اینکه همواره خداوند دین اسلام را به‌وسیله یک انسان فاسد ترویج می‌کند، گفت: ما این اقدام رئیس‌جمهور آمریکا را محکوم می‌کنیم و در برابر ننگی که در قبال این نماد اسلامی و قبله اول مسلمین انجام می‌شود ساکت نمی‌نشینیم.

وی گفت: جهان اسلام کاری که می‌تواند بکند این است که در اولین فرصت کمیته‌ای در برابر این امضای ننگین تشکیل دهد و از هرکاری که از دستش بر می‌آید کوتاهی نکند تا نشان بدهیم که جهان اسلام زنده است، زیرا اگر این کار را نکنیم یعنی جهان اسلام زنده نیست.

امام جمعه سیاهکل گفت: راه شهدای دفاع مقدس ادامه دارد و شهدای مدافع حرم راه خودشان را از آن‌ها گرفته‌اند.

شکسته‌دل، سالروز شهادت احمد کشوری، عبدالحسین دستغیب به‌عنوان سومین شهید محراب به دست منافقین را نیز گرامی داشت.

 

….

امام جمعه رودبار:

تصمیم دیوانه‌وار رئیس‌جمهور آمریکا اسرائیل را نابود می‌کند

امام جمعه رودبار، با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: تصمیمات دیوانه‌وار است و خود و اسرائیل را نابود می‌کند.


به گزارش ۸دی به نقل زیتون خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود داودی در خطبه‌های عبادی و سیاسی جمعه شهر رودبار که با حضور مردم ولایی این شهر در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد انقلابی در مباحث فکری و فرهنگی در دانشگاه‌ها ضروری است.

وی با بیان این مطلب گفت: برخی از دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه نماز می‌خواندند و محجبه بودند اما بعد از بدو ورود به دانشگاه نماز و حجاب را کنار گذاشتند بیانگر این است که اسلامی کردن دانشگاه‌ها را محقق نکرده‌ایم.

خطیب جمعه رودبار با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا، بیان داشت: تصمیمات دیوانه‌وار است و خود و اسرائیل را نابود می‌کند.

حجت‌الاسلام داودی، خواستار واکنش و قیام کشورهای مسلمان منطقه نسبت به مسئله قدس و فلسطین شد و گفت: اگر کشورهای اسلامی غیرت داشته باشند و فلکه‌های نفت و گاز را بروی آمریکا و اسرائیل ببندند همه قلدری زورگویی‌ها فروکش می‌کند.

وی، با تأکید بر اینکه مقابله با این توطئه بازهم قیام، فریاد و انگیزه می‌خواهد، گفت: امت اسلامی ایران با رهبران شکم‌گنده عرب کار ندارد با رهبری امام خامنه‌ای قیام خواهد کرد.

امام جمعه شهرستان رودبار با اشاره به روز حقوق بشر، اظهار داشت: هزاران نفر از مردم یمن و سایر کشورها مظلومانه کشته می‌شود اما صدایی از حقوق بشر در نمی‌آید.

 

امام جمعه تالش:

بیکاری گریبان گیر مردم تالش شده است

امام جمعه تالش با بیان اینکه استاندار گیلان باید بگوید که چقدر از اشتغال ایجادشده در کشور سهم تالش شده است گفت: امروز بیکاری گریبان گیر مردم تالش شده است.

به گزارش ۸دی به نقل از مریان خبر، حجت‌الاسلام نقدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تالش ضمن تبریک هفته وحدت اظهار داشت: در تالش برادران اهل سنت و شیعه با همدلی کنار هم زندگی می‌کنند و ما باید از این نعمت سپاسگزار باشیم.

وی افزود: از مردم و مسئولان برای برگزاری مراسمات هفته وحدت تقدیر و تشکر می‌کنم. مردم همیشه در این مراسمات سربلند هستند.

امام جمعه تالش خطاب به مسئولان گفت: مسئولان محترم مثل مردم همدل باشید و برای مردم کار کنید.

نقدی با اشاره ضمنی به‌احتمال تغییر مدیران شهرستانی و استانی در گیلان اظهار کرد: استانداران همه ادوار بعضی مدیران ارشد را جابه‌جا می‌کنند. از استاندار و نماینده می‌خواهیم مدیرانی انتخاب کنند که به فکر خدمت به مردم باشند و دنیا و آخرت و خدا را در نظر بگیرند. تخصص و تعهد داشته باشند، اهل کار باشند و خود را مدیون شهدا بدانند.

وی تأکید کرد: همه تلاش دشمنان این است که مردم را مأیوس کنند و از مسئولین می‌خواهیم مردم را امیدوار کنند.

امام جمعه تالش با بیان اینکه رئیس‌جمهور در گزارش عملکرد صدروزه دولت ادعا کردند سالانه بیش از ۶۰۰ هزار شغل ایجاد شده است گفت: از استاندار و مسئولان شهرستان می‌خواهیم جواب بدهند از این ۶۰۰ هزار شغل ایجاد شده سهم تالش به‌عنوان دومین شهرستان بزرگ گیلان چقدر بوده؟

وی افزود: ما شرکت نزدیک ۱۰۰ درصدی مردم تالش در انتخابات را داشته‌ایم ولی بیکاری گربیان گیر مردم تالش شده است.

نقدی درباره اقدام سخیف رئیس‌جمهور آمریکا در اعلام قدس شریف به‌عنوان پایتخت اسرائیل گفت: این اقدام ترامپ حکایت از عجز آمریکا دارد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه