امام جمعه موقت تهران در فومن:

مرحوم شجونی مجاهدی بود که با اشرافیت مقابله می‌کرد

امام جمعه موقت تهران مهم‌ترین خصیصه مرحوم شجونی را مجاهد بودن دانست و گفت: شیخ شجونی مبارزی بود که زبانی همچون ابوذر داشت و مقابله با اشرافیت، تزویر و … از خدمات او به اسلام بود.

مرحوم شجونی مجاهدی بود که با اشرافیت مقابله می‌کرد

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم صدیقی شامگاه پنجشنبه در نخستین سالگرد عالم بصیر شیخ جعفر شجونی در مسجد جامع فومن با اشاره به اینکه مرحوم جعفر شجونی در دفاع از اسلام و انقلاب از مفاخر و مشاهیر بود اظهار داشت: مرحوم شجونی زیر منبر امام تعلیم‌یافته و نابغه‌ای برای دین و انقلاب بود.

وی مهم‌ترین خصیصه مرحوم شجونی را مجاهد بودن دانست و افزود: شیخ شجونی مبارزی بود که زبانی همچون ابوذر داشت و مقابله با اشرافیت، تزویر و درگیری با انسان‌های ضد ولایت از بارزترین خدمات وی به جامعه انقلابی و اسلامی ایران بود.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه شجاعت از صفاتی هست که خدا بسیار به آن علاقه‌مند‌ است، گفت: از خصلت‌هایی که خداوند به انسان‌های خدادوست می‌دهد شجاعت و سخاوت است.

صدیقی با بیان اینکه شیخ جعفر شجونی فردی شجاع و سخاوتمند بود، اظهار کرد: فرد سخاوتمند به خدا نزدیک‌تر است و آتش جهنم او را نمی‌سوزاند و انسان شجاع نیز با بهره‌گیری از سلاح قلم و زبان می‌تواند به خدمت دین دربیاید و برای دین مبارزه کند.

امام‌جمعه موقت تهران بهشت را جایی برای مجاهدان خالص خدا نام برد و ادامه داد: شیخ جعفر شجونی و علمای اسلام اولیا الله و بندگان خاص خدا هستند.

صدیقی با بیان اینکه رزمندگان اسلام پای منبرهای شیخ شجونی‌ها دل شوریده پیدا می‌کردند و به جبهه رهسپار می‌شدند، افزود: تمام شهدا و مدافع حرم ما مدیون امام و ولی‌فقیه زمان هستند که با انفاس خود مردم را هدایت می‌کنند.

وی جهاد فرهنگی را پیشینه جهاد نظامی دانست گفت: مرحوم شجونی در تمام عمر خود مجاهد بود، در زمان شاه از طاغوت و استبداد نمی‌ترسید و پیوسته زبان گویای امام بود و عمامه خود را کفنش قرار می‌داد و بعد هم به زندان رفت و شکنجه شد و چرب و شیرین روزگار را چشید.

امام‌جمعه موقت تهران  بر لزوم تربیت صحیح فرزندان در بنیان خانواده تأکید کرد و اظهار داشت: خانواده‌ها نباید صرفاً فرزندان خود را به تربیت در مدارس رها کنند بلکه باید در کنار معلم و دکتر و مهندس شدن فرزندان تربیت اسلامی را نیز ملاک قرارداد.

وی با اشاره به اینکه خداوند هدف از ارسال پیامبر را تنها به آموزش کتاب و حکمت ندانسته‌اند، افزود: پیامبر برای بشریت درس‌ها و تعلیماتی همچون نماز آورده که با پیشرفت علوم و فنون هیچ‌کس نتوانسته همتای آن را به وجود بیاورد.

امام‌جمعه موقت تهران بابیان اینکه در علوم مثلاً متمدن غرب هیچ پاسخی در هیچ آزمایشگاهی برای برخی از تعلیمات پیامبر همچون نماز وجود ندارد، گفت: با هیچ رصدخانه یا هیچ محاسبات ریاضی‌ای در دنیا نمی‌تواند غرب با همه تعلیمات و علومی که دست‌یافته بفهمد که در شب اول قبر شیخ جعفر شجونی چه گذشته است.

صدیقی با تاکید بر اینکه هیچ‌چیز در دنیا جای دین را نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: عشق واقعی را دین به ما آموخت و تنها دین است که بین انسان و حیوان می‌تواند تمایز و حائلی قائل شود و انسان را به خلیفه‌اللهی برساند.

وی بابیان اینکه نخستین دستور خدا بر پیامبر تاکید بر تعلیم و تربیت بوده گفت: متأسفانه امروزه دولت، آموزش‌وپرورش و دانشگاه ما رسالت تربیتی ندارند و به میزانی که از تمدن و این موارد دم می‌زنند هیچ کاری باحجاب و دین و غیره ندارند.

امام‌جمعه موقت تهران بابیان اینکه اگر انسان همه‌چیزدان باشد خداوند از وی تذکر را خواسته افزود: انسان‌ها خدا، مرگ، عوامل گناه، نعمت‌ها و خوبی‌های یکدیگر را از یاد می‌برند و به همین منظور خدا تاکید کرده که مواردی را نیز به یکدیگر تذکر نیز بدهند.

صدیقی بابیان اینکه خداوند در حوزه هدایت جبهه‌هایی را ذکر کرده گفت: برای هدایت باید ابتدا مخاطب شناس بود وعده‌ای را منطقی وعده‌ای را بادانش موعظه هدایت کرد.

وی بابیان اینکه در هر کوچه‌ای انسان برود که غیر از اهل‌بیت(س) باشد به بن‌بست می‌خورد، افزود: امام زمان(عج) در تشرف یکی از بزرگان اهل تشرف تاکید کردند که اگر انسان به هر دستی غیر از دست ائمه و معصومین چنگ بزند گرفتار خواهد شد.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه