هشدار هواشناسی درباره کولاک در جاده‌ها

کارشناس سازمان هواشناسی ضمن هشدار نسبت به بروز کولاک برف در جاده‌های کوهستانی کشور گفت:شدت بارش‌های امروز در غرب کردستان، کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، لرستان، گیلان و غرب مازندران است که آب گرفتگی را برای دو استان شمالی پیش‌بینی کرده‌ایم.

هشدار هواشناسی درباره کولاک در جاده‌ها

به گزارش ۸دی به نقل از تسنیم، امین حسین نقشینه اظهار کرد: امروز صبح بارش برف شدید در کلیبر، زرینه و هزار کانیان کردستان و بارش شدید باران در ایلام گزارش شده است.

وی تصریح کرد: برای شمال‌غرب، غرب، استان‌های جنوبی ارتفاعات البرز، استان‌های سواحل دریای خزر، مناطقی از مرکز، جنوب و جنوب غرب کشور امروز بارش برف، باران و وزش‌های بادهای شدید پیش‌بینی شده است.

وی افزود:‌ برای مناطق جنوبی تر کاهش بارش‌ها همراه با رعد و برق است. ضمن این‌که بارش برف و وزش باد در مناطق کوهستانی پدیده کولاک برف را به همراه دارد که می‌تواند باعث لغزندگی جاده‌ها و اختلال در تردد جاده‌ای شود.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد:‌ شدت بارش‌های امروز در غرب کردستان، کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، لرستان، گیلان و غرب مازندران است که آب گرفتگی را برای دو استان شمالی پیش‌بینی کرده‌ایم.

نقشینه بیان کرد‌: برای فردا نیز عمده فعالیت این سامانه بارشی در شرق مازندران و غرب گلستان است،‌ همچنین کولاک برف در اتفاعات شرقی مازندان، گلستان و خراسان شمالی روی می‌دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
دردت به جونم
ف
در حاشیه