اقتصاد مقاومتی،جهت دهنده اقتصاد ایران در سال‌های آینده است

رییس جمهور گفت: اقتصاد مقاومتی پایه های اقتصاد کشور را آن چنان قوی می‌کند که در شرایط مختلف، کشور بتواند راه خود را ادامه دهد و بدخواهان نتوانند معضل و مشکلی ایجاد کنند.

اقتصاد مقاومتی،جهت دهنده اقتصاد ایران در سال‌های آینده است

اقتصاد مقاومتی پایه های اقتصاد کشور را آن چنان قوی می‌کند که در شرایط مختلف، کشور بتواند راه خود را ادامه دهد و بدخواهان نتوانند معضل و مشکلی ایجاد کنند.
به گزارش به گزارش ۸دی نیوز به نقل از برنا، رییس جمهور دولت تدبیر و امید روز سه شنبه در حاشیه پانزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران بحث اقتصاد مقاومتی را یکی از مباحث مطرح شده در این اجلاس عنوان کردو گفت: در چهارچوب سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی باید حرکت و تلاش جدیدی را آغاز کنیم.

رییس جمهور تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی پایه های اقتصاد کشور را آن چنان قوی می کند که در شرایط مختلف، کشور بتواند راه خود را ادامه دهد و بدخواهان نتوانند معضل و مشکلی ایجاد کنند.

رییس جمهوری با تاکید بر این که دولت در هیچ شرایطی از خط قرمزها عبور نخواهد کرد، گفت: موضوع هسته ای ایران از دیگر محورهای مورد بحث در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری بود.

دکتر روحانی اعلام کرد:در موضوع هسته ای ایران حقوق ملت ما محفوظ می ماند و تأکید می کنم که هیچ گونه نگرانی در کشور در این باره نباید وجود داشته باشد چرا که به هیچ عنوان و شرایطی دولت از خط قرمزها عبور نخواهد کرد.

وی اظهار داشت: حقوق مردم محفوظ باقی می ماند همانطور که در توافق کوتاه مدت ۶ ماهه نیز به صراحت آمده است، طرف مقابل نیز گفته است مثلاً در فردو یا نطنز غنی سازی در این سطح باشد.

وی ادامه داد: روشن است که با این گفته غنی سازی را پذیرفته اند اما بحث در این است که در یک دوره ای، سطح و حد غنی سازی ما به تعبیر آنها به گونه ای باشد که بیشتر اعتماد آفرین باشد.

روحانی همچنین اظهارداشت: در کنار تثبیت حقوق ملت ایران، ظلم هایی که به مردم روا داشته شده و تحریم هایی که به زندگی مردم فشار وارد کرده که همه این تحریم ها ناروا و غلط بوده است، باید برطرف شود.

روحانی یادآور شد: برخی از این تحریم ها از طریق شورای امنیت سازمان ملل، بخش بزرگی از طریق دولت و کنگره آمریکا و بخشی نیز از طریق اتحادیه اروپا اعمال شده است.

رییس دولت تدبیر و امید گفت: تلاش ما بر این است که در قدم نهایی هم تحریم ها برداشته شود و هم حقوق هسته ای ایران محفوظ بماند.

روحانی افزود: یعنی ما به غنی سازی ادامه می دهیم در چهارچوبی که اعتمادآفرین باشد، به این معنا که بهانه ها را از دست دیگران سلب کنیم و آنها نتوانند در سایه آن بهانه ها، افکار عمومی و مجامع عمومی، حقوقی و سیاسی را تحریک کنند و بخواهند علیه ملت ایران اقدامی انجام دهند.

وی تصریح کرد: من به آینده این حرکت امیدوارم البته در مذاکرات سیاسی کسی نمی تواند بگوید پایان آن چه خواهد بود اما ما در قدم اول موفق بودیم، این موفقیت را نه اینکه ما بگوییم بلکه همه دنیا می گویند.

رییس جمهوری افزود: اینکه آمریکایی ها مطالبی می گویند به خاطر فشار افکار عمومی خودشان، تندروها و صهیونیست ها است و البته کشورهایی نیز هستند که در این داستان به ـمریکایی ها فشار می آورند.

روحانی افزود: البته پیدا است که گفته های آمریکایی ها و صهیونیست ها با واقعیات بسیار فاصله دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما نیز باید افکار عمومی دنیا را نگاه کنیم و به نظرهای عمومی همه کشورها بنگریم چرا که غیر از صهیونیست ها و برخی مقامات امریکایی که حرف هایی می زنند که با واقعیت فاصله دارد، سراسر دنیا از جمله اروپا، چین، سایرکشورها، آسیا و افریقا سخن از موفقیت ایران می گویند و معتقدند در این صحنه ایران در برابر فشارهای غلط موفق بود.تاکنون راه حل مذاکره و تفاهم پیروز و موفق بوده است و ادامه آن هم به نظر ما موفق خواهد بود.

روحانی در ادامه افزود: البته قدم بعدی بسیار پیچیده و سخت است، ولی ما به قدرت مذاکره کنندگان ایرانی اطمینان داریم و همه دنیا نیز باید به حسن نیت ایران برای حل مساله اطمینان داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر طرف مقابل ما هم در حل مساله حسن نیت و اراده سیاسی را در عمل نشان دهد، معتقدم در زمان کوتاه حتی ممکن است در ۶ ماه اول بتوانیم به توافق نهایی برسیم.

به گزارش برنا وی گفت: اجلاس مجلس خبرگان رهبری همواره اجلاس مبارکی است که در آن جمعی از علما، بزرگان، فرهیختگان و نمایندگان مختلف کشور از استان‌ها حضور و نظراتی درباره مسایل اجتماعی‌، فرهنگی‌، سیاسی و اقتصادی دارند.

روحانی در پایان تاکید کرد: دولت نیز بر همین اساس این اجلاس را مغتنم می‌شمارد تا نظرات را بشنود و در برخی موارد که باید اصلاحات و تأکیدات صورت بگیرد آن را پیگیری کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه