جوابیه بخشداری احمد سرگوراب در پی انتشار خبر گفتگوی عضو شورای روستای لاسک در پایگاه خبری ۸دی

در پی درج خبری با عنوان “بخشدار مرا از دفترش بیرون کرد/گفتند چون در انتخابات با نماینده نبودی به روستایت شن نمی‌دهیم” بخشداری احمد سرگوراب جوابیه ای را به تحریریه ۸دی ارسال کرد، که در ادامه می خوانید.

جوابیه بخشداری احمد سرگوراب در پی انتشار خبر گفتگوی عضو شورای روستای لاسک در پایگاه خبری ۸دی

به گزارش ۸دی، در پی درج خبری با عنوان “بخشدار مرا از دفترش بیرون کرد/گفتند چون در انتخابات با نماینده نبودی به روستایت شن نمی‌دهیم بخشداری احمد سرگوراب جوابیه ای را به تحریریه ۸دی ارسال کرد، که در ادامه می خوانید.

سردبیر محترم پایگاه خبری بهجت نیوز و ۸دی
با سلام
پیرو طرح پاره ای ازاظهارات شتابزده و غرض ورزانه توسط عضو شورای اسلامی روستای لاسک و درج و تکرار آن در تعدادی از خبرگزایها و فضای مجازی، موارد زیر جهت اطلاع و پاسخ به اظهارات ایشان ارسال می شود.
۱-اولاً به منظور شن ریزی راههای روستایی بخش احمد سرگوراب، مجوز برداشت شن در محدوده روستای لاسک، با تلاش مدیران ادارات شهرستان از جمله صنعت ، معدن و تجارت ، محیط زیست، بخشداری احمدسرگوراب و با زحمات مستمر فرماندار محترم شهرستان بعد از حدود شش ماه پیگیری اخذ شد و به جهت کمبود ماشین آلات اداره راهداری و از آنجائیکه ماشین آلات سنگین آن ادره توان سرویس دهی راههای صعب العبور بخش را نداشتند، با ماشین آلات فراهم شده و با کمک شوراها و دهیاران بخش شن ریزی راههای روستایی در دستور کار قرار گرفت و از وجود آقای حمید احمدزاده رئیس محترم شورای اسلامی روستای شادنشین نیز جهت هماهنگی کمک گرفته شد، که زحمات ایشان شایسته تقدیر دارد.
اما به نظر می آید، حالیه که با کمبود شدید شن در سطح راههای روستایی مواجهه هستیم، دریافت مجوز برداشت در این سطح و شن ریزی راههای روستایی، خوشایند عده ای نبوده فلذا کارشکنی در کار عمومی و خدمات رسانی به عموم، در دستور کار مخالفان قرار گرفته است .
۲- در مدت دو روز کاری حدود ۲۰۰ سرویس شن در سطح روستاهای عموماً صعب العبور بخش توزیع شد. همچنین توسط یک دستگاه بیل زنجیزی و یک دستگاه بیل بکهو قلوه سنگ های معدن لاسک جهت گابیون گذاری حاشیه رودخانه و حفاظت از منازل مسکونی شهروندان همان روستا انجام گرفت.گابیون گذاری حاشیه رودخانه با حضور همین شخص مدعی و ترمیم راه روستایی مورد نظر اهالی انجام شده و در مجموع حدود ۱۷ سرویس شن تحویل شورای روستای لاسک شد. که بخشی از مصالح در حاشیه بازار لاسک دپو بوده و مابقی توسط شخص مدعی به روستای سایننگاه و ملل آب منتقل شده است .
۳- در مدت برداشت و بارگیری مصالح، هیچ تقاضای شفاهی و یا کتبی مبنی بر نیاز به شن در روستای لاسک توسط دهیاری و شورای اسلامی به این جانب به عنوان بخشدار منطقه و مسئول مستقیم شورای لاسک واصل نشده است. ضمنا همین شخص مدعی اظهار داشت: راههای روستایی لاسک نیاز به شن ریزی ندارد و تعدادی از شن تحویل شده به نامبرده به روستای سایننگاه و ملل آب منتقل شده است. البته بدیهی است، در شن ریزی راههای روستایی، همان شرایطی که برای دیگر روستاها فراهم شده برای روستای لاسک هم فراهم بوده و در صورت درخواست شورای اسلامی و دهیار محترم روستا هیچ گونه مشکلی در تحویل شن به روستا وجود نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت . برای نمونه در این خصوص اگر دو عضو دیگر شورای اسلامی و یا دهیار روستا و یا حداقل ۱ نفر از معتمدین روستای لاسک اظهارات ایشان را تایید نمایند، اینجانب برکل اظهارات ناصحیح ایشان صحه خواهم گذاشت .
۴- عضو مد نظر شورای اسلامی در چندین نوبت قبل از شروع به کار، اظهار داشته بود، که ایشان اجازه بهره برداری و برداشت از معدن لاسک را نخواهد داد، که تذکر لازم به ایشان داده شده است. همچنین مسئول اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان، در طول ۷۲ ساعت قبل از اتفاق مد نظر، چندین بار طی تماس تلفنی و پیامک از اینجانب خواسته بود، که آقای اسدالهی مانع از کار برداشت خواهد شد. اطلاعات و بررسی اینجانب نیز حاکی از این است، که نامبرده از اساس قصد جلوگیری و ایجاد تنش داشته است و نه صرف شن ریزی روستای لاسک.
۵-شخص مورد نظر مدعی می باشد، که به جهت اینکه ایشان به نماینده فعلی رای نداده است، اینجانب از تحویل شن به شهروندان محترم روستای لاسک خودداری کرده ام. این در حالی است، که در طول دو روز کاری، اولاً خدمات در حد وسع ، از جمله تحویل ۱۷ سرویس شن ، گابیون بندی و سامان دهی رودخانه، احداث و ترمیم جاده مورد نظر تعدادی از اهالی انجام گرفته است و در روز مورد نظر یک دستگاه زیل در حال شن ریزی روستای لاسک بوده است. از طرفی از زمان ورود اینجانب به بخش احمد سرگوراب تاکنون، و به جهت بلاتکلیفی در اجرا یا عدم اجرای سد لاسک، پروژه های عمرانی لاسک در حد وسع و بسط الید اینجانب پیگیری و انجام گرفته است. برای نمونه با پیگیری و مکاتبه اینجانب و از محل بیست و پنج درصد مازاد بر قرار داد از دیگر پروژه های آسفالت بخش احمدسرگوراب، بازار و بخشی از راه های روستای لاسک، بدون اینکه داری کد اعتباری، تخصیص و یا حتی قرار داد با اداره کل راه و شهرسازی را داشته باشد، آسفالت شده است. آب شرب روستای لاسک هم که به جهت بلاتکلیفی در اجرای سد اجرایی نمی شد، حالیه با پیگیری اینجانب و مساعدت فرماندار محترم و نماینده معزز، به شماره کد۱۵۰۳۰۰۳ در کمیته برنامه ریزی شهرستان تصویب و کد دار شده است و دارای مبلغ ۱۵۰۰ میلیون ریال اعتبار می باشد. مرکز بهداشت و درمانی روستای لاسک که سالها نوسازی نمی شد، با مکاتبات متعدد اینج

انب، در حال نوسازی و تعمیرات اساسی است و یک ساختمان جدید به متراژ یک صد متر مربع در حال احداث می باشد . تقویت برق روستای لاسک با نصب ترانس انجام شده و با پیگیری بعمل آمده، احداث چهار دهنه پل در سطح راه های روستایی لاسک در شرف انجام است، که تعداد دو دهنه آن هم تکمیل شده است . دست بر قضا علاوه بر تخصیص اعتبارات مستمر دهیاری، مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال، با پیگیری و مکاتبه دریافت، مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال از محل تبصره ۲ ماده «و» و مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال نیز از محل اعتبارات ارزش افزوده درخواست شده است،که تخصیص می یابد و سوابق مجموع اینها حالیه موجود می باشد.
حال سوال بنده اینجاست، شخصی که در طول یک سال این حجم برای امور عمرانی یک روستا پیگیری نماید، از تحویل شن به ساکنان آن روستا خود دادری می نماید؟
اینجانب قصد ورود در منازعات انتخاباتی را نداشته و ندارم و تاکنون هم در این وادی وارد نشده ام. منتهی کسانی که حالیه نماینده محترم شهرستان را اینگونه مورد تخریب قرار می دهند، چرا هنگام اجرای این پروژه ها مدعی می شدند، که این کارها توسط فلان شخص محترم پیگیری و اجرا شده است. آیا شخص محترم مد نظر شما در آن دوره در کشور حضور داشت؟ چگونه ممکن است، مسئولین و مدیران ارشد شهرستان از پیگیری امور روستا غافل باشند، و شخص محترمی که در یک دوره خارج از کشور حضور داشتند، این موارد را اجرایی نمایند.حقیقتا اینجانب فرصت و علاقه ای برای منازعات حاشیه ای ندارم ومنتهی این روش مناسبی برای فعالیت سیاسی به نظر نمی رسد. خدا را شکر می کنم که در طول یک ساله خدمت اینجانب در بخش احمدسرگوراب، و علی الرغم اینکه اینجانب در خصوص تنش های سیاسی منطقه اطلاع کافی دارم، تا کنون هیچ گونه تعارضی به آبرو و حیثیت شهروندان محترم، شوراهای اسلامی و دهیاران بخش صورت نگرفته است. البته مدیون محبت و عنایت مجموع شهروندان بخش هستم . منتهی حق دارم نگران این مساله هم باشم، که افرادی که حالیه به بهانه مخالفت با نماینده محترم شهرستان این گونه با حیثبت و آبروی مردم بازی می کنند، اگر شخص مورد نظر آنها به قدرت برسد، این ها با آبروی مردم چه می کنند ؟
۶- شخص مورد نظر بنا به عادت خود در چندین نوبت در محیط کار اینجانب مطالبی را که در شاًن و شخصیت عضو شورای اسلامی روستا نمی باشد، بیان داشته است، که تذکر کتبی لازم هم به ایشان داده شده است. بدیهی است، ایشان به مانند هر شهروندی حق مراجعه و پیگیری امور مربوط به شورا را دارد، ولی اینجانب اکیدا اجازه نخواهم داد، محیط کار یک اداره، تبدیل به پاتوقی برای حاشیه سازی و سیاسی کاری افرادی باشد، که قدر و ارزش آنها در بین مردم مشخص است.
۷- شخص مورد نظر، در قالب مصاحبه در فضای مجازی عنوان داشته است، که برداشت مصالح برای کارهای عمرانی را تعطیل کرده است. با توجه به حسیاسیت و نظارتی که در اعطای مجوز و برداشت مصالح می شود و حضور دستگاههای ادری و ناظر پروژه، اگر تخلفی در کار بوده، با توجه به وجود دستگاه های ناظر، نامبرده می توانست حرف حق خود را ازطریق قانونی به مراجع ذی ربط برساند. اما آنچه در این پروژه کاملا واضح و مبرهن است کارشکنی و مخالفت با اصل کار و خدمات عمومی است که اقدام مقضی در این خصوص در چهارچوب ضوابط و مقررات صورت خواهد گرفت.
۸- اینجانب از زمان ورود خود به بخش احمدسرگوراب بارها گفته ام، که از حاشیه سازی و حاشیه پردازی سیاسی دوری خواهم کرد و تمام تلاش خود را در اجرای اصلاح و بهبود زیر ساخت های منطقه به کار خواهم برد. کارنامه یک ساله اینجانب نیز امیدوارم بتواند موئد این امر باشد. اما جایی نگفته و نخواهم گفت ، که اگر در اجرای وظایف سازمانی و خدمات رسانی به عموم مردم، عده ای قصد کارشکنی و حاشیه سازی داشته باشند، کوتاه بیایم. متاسفانه فردی که به پنداشت خود، فکر می کند، می تواند در دوره های مختلف با هتاکی و توهین به مسئولین هر دوره ای مانع از کارهای عمومی و عمرانی شود و کسی نمی تواند، مانع از اقدامات غیر قانونی ایشان شود، اینجانب به حکم وظیفه ذاتی و قانونی، حاضرم در چهارچوب قوانین پیگیری لازم را جهت تادیب خاطیان به کار برده و هزینه آن را هم بپردازم.
البته اینجانب ضمن استقبال از نقد دوستان اهل رسانه، توصیه ای دارم، مبنی بر اینکه در درج و انتشار اینگونه اخبار و اطلاعات، اولا بررسی و تفحص دقیق تری پیرامون موضوع داشته باشند و از طرفی در خصوص پیشینه و سابقه افراد و روحیات و خلقیات آنها را هم اندک بررسی بعمل بیاورند. و الا اینکه شخصی در تماس تلفنی و یا مراجعه به مسئولین اینگونه سایتها مطالبی را به منظور تخریب چهره فردی انتشار دهند، این انتشار بیش از اینکه باعث تخریب چهره ما شود، تفاوت ما را با این عده مشخص تر می کند.

ارسلان مقیمی
بخشدار احمدسر گوراب

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه