پرواز بمب افکن ها استراتژیک آمریکا در اوج تنش با کره شمالی + عکس

خبرگزاری دولتی کره جنوبی از پرواز بمب‌افکن‌های «بی-۱بی لنسر» آمریکا بر فراز شبه جزیره کره خبر داد.

پرواز بمب افکن ها استراتژیک آمریکا در اوج تنش با کره شمالی + عکس

به گزارش ۸دی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: خبرگزاری دولتی کره جنوبی از پرواز بمب‌افکن‌های «بی-۱بی لنسر» آمریکا بر فراز شبه جزیره کره خبر داد.

یونهاپ خبرگزاری دولتی کره جنوبی به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد بمب‌افکن‌های «بی-۱بی لنسر» آمریکا روز چهارشنبه در چارچوب رزمایش هوایی مشترک این دو کشور بر فراز شبه جزیره کره پرواز کردند. بمب‌افکن‌ها در حالی به پرواز درآمدند که تنش‌ها در شبه جزیره کره بالا گرفته است و «جفری فلتمن»، رئیس امور سیاسی سازمان ملل متحد در اقدامی کم‌نظیر به کره شمالی سفر می‌کند.

کره شمالی هشدار داده است که رزمایش‌های مذکور ممکن است شبه جزیره کره را تا آستانه جنگ هسته‌ای پیش ببرد. تحلیلگران امیدوارند که سفر فلتمن به کره شمالی تنش‌ها و حساسیت‌ها را درمورد برنامه‌های موشکی و هسته‌ای پیونگ‌یانگ کاهش دهد. رسانه ملی کره شمالی روز سه‌شنبه ورود فلتمن و همراهانش را بدون ارائه جزئیات بیشتر تایید کرد.

فلتمن که یک دیپلمات ارشد آمریکایی در وزارت خارجه این کشور بوده، عالی‌رتبه ترین مقام سازمان ملل متحد است که از سال ۲۰۱۲ تاکنون به کره شمالی سفر کرده است. وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد فلتمن حامل هیچ پیامی از سوی واشنگتن برای پیونگ یانگ نیست.

رزمایش‌ مشترک آمریکا وکره جنوبی در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی که هفته گذشته انجام شد از روز دوشنبه آغاز شدند و تا جمعه ادامه دارند. کره شمالی پیشرفته ترین موشک بالستیک بین‌قاره‌ای خود را آزمایش کرد و توانایی هدف قرار دادن هر نقطه ای از آمریکا را به دست آورد.

یکی از مقامات دفاعی کره جنوبی نتوانست پرواز بی-۱بی لنسر بر فراز شبه جزیره کره را تایید کند. مقامات اعلام کردند برگزاری رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا که «Vigilant Ace» نام دارد برای افزایش آمادگی و عملکرد نیروها و تضمین امنیت و صلح در شبه جزیره کره برگزار می‌شوند. حدود ۱۲ هزار نیروی آمریکایی در این رزمایش‌ها به نیروهای کره جنوبی ملحق می‌شوند.

کره شمالی چندین بار از این رزمایش‌ها انتقاد و اعلام کرد کره جنوبی و آمریکا با این اقدام فرایند «خود تخریبی‌شان» را تسریع می‌کنند. چین و روسیه پیشنهاد دادند آمریکا و کره جنوبی رزمایش‌هایشان را در ازای توقف برنامه‌های تسلیحاتی کره شمالی متوقف کنند. پکن این پیشنهاد را «تعلیق دوگانه» نامیده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه