توصیه های امام رضا(ع) برای مراقبت از کلیه ها

امام رضا(ع) می‌فرمایند: هر کس می‌خواهد مثانه‌اش به عارضه‌ای گرفتار نشود، پیشاب ( ادرار) خود را نگه ندارد حتی اگر بر پشت مرکب خویش نشسته باشد.

توصیه های امام رضا(ع) برای مراقبت از کلیه ها

به گزارش ۸دی، یکی از معارفی که در زندگی روزمره ما بسیار ضروری است سبک صحیح زندگی بر اساس برنامه سعادت‌بخش دین اسلام است و بهترین راه برای پی بردن به سبک زندگی اسلامی پیروی از کلام معصومین(ع) در این راستا است.

 

به گزارش بهداشت نیوز، سبک زندگی اسلامی برای تک تک لحظات زندگی بشر قوانین بی‌شماری دارد که رعایت این اصول در زندگی می‌تواند باعث پیشگیری از وقوع بیماری در بدن انسان شود و همچنین نحوه تعامل انسان و رفتارش با بدن می‌تواند عامل مهمی در ابتلا به ناراحتی‌ها و بیماری‌ها باشد.

 

امام رضا(ع) “ثرب” را به همراه کلیه، منشأ سرور و شادمانی دانستند، ثرب گوشت نازک و پوست‌هائی است که روی معده و روده‌ها و عروق و شرائین را می‌پوشاند؛ ابتدایش دهان معده و انتهایش معاء (روده) پنجم است که قولون نامیده می‌شود.

 

و علت اینکه فرح و خوشی از اینجا پیدا می‌شود آن است که بواسطه کثرت عروق و شرائین، خون و رطوبت بدن بسوی کلیه جذب می‌شود و سبب صفا و روشنی خون می‌گردد، خون را رقیق و لطیف ساخته روح را شاد و منبسط می‌سازد

 

ایشان در این زمینه می‌فرمایند: هر کس می‌خواهد مثانه‌اش به عارضه‌ای گرفتار نشود، پیشاب ( ادرار) خود را نگه ندارد حتی اگر بر پشت مرکب خویش نشسته باشد.

 

و همچنین می فرمایند: چون گرسنه شدى بخور، چون تشنه شدى بنوش، چون ادرار بر تو فشار آورد، ادرار کن، … ، که اینها مایه تن درستى است.و در بیانی دیگر عادت داشتن به خوردن قلوه و سیرابی گوسفند را مایه دگرگونی در مثانه دانسته‌اند.

 

کارشناسان  برای بکار انداختن کلیه، داروهای زیادی بدست آورده‌اند ولی علم غذاشناسی امروزه، بهترین معالجه را بوسیله خوردن اقسام میوه‌ها به‌ویژه انگور شناخته است.

 

امام رضا (ع) در حدیثی دیگر می‌فرمایند: داخل شدن به حمام با شکم پر باعث قولنج می‌شود.

 

و در حدیث دیگری امام رضا(ع)حجامت را برای کلیه ها نافع دانسته و می‌فرمایند: حجامت از ساقین در مورد دردهای مزمن که در کلیه و مثانه و … پیدا می‌شود، سودمند است.

 

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه