برد تک گله پرسپولیسی‌ها در رشت؛

سپیدرود ۰ پرسپولیس ۱؛ برانکو ۲۰۰ امتیازی شد

پرسپولیس توانست در روز درخشش بیرانوند با تک گل علی علیپور ۳ امتیاز ارزشمند را در دیداری خارج از خانه به دست بیاورد.

سپیدرود ۰ پرسپولیس ۱؛ برانکو ۲۰۰ امتیازی شد

به گزارش۸دی؛ تیم فوتبال پرسپولیس که در بازی های خارج از خانه خود نمایشی فوق العاده داشت توانست در یک دیدار حساس سپیدرود را هم با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. با اینکه گل علی علیپور ۳ امتیاز را برای پرسپولیس به همراه داشت؛ اما علیرضا بیرانوند توانست با واکنش های پی در پی دروازه تیم برانکو را بسته نگه دارد. این برد پرسپولیس را در صدر نگه داشت و سایر نتایج برای آنها دیگر اهمیت چندانی نخواهد داشت.

هفته پانزدهم لیگ برتر؛ ساعت: ۱۵ ؛ تاریخ:۹۶/۰۹/۱۵
استادیوم: سردار جنگل
داوران: بیژن حیدری – سعید قاسمی – علیرضا ایلدروم – محمدحسین ترابیان – ناظر: حسین عسکری.
اخطار: حسین کعبی (۸۱) از سپیدرود و محسن ربیع خواه (۸۴) از پرسپولیس

سپیدرود رشت

سیدمحمدحسینی- سیدهادی موسوی- احمد آهی(۷ جواد آقایی پور)- امید سام کن- حسین کعبی- حمید ملکی- میثم تهیدست- میثم فردوسی- میعاد یزدانی (۷۲ علی دهقان)- پویا نزهتی- حسین ابراهیمی(۷۷ میلاد قربانزاده)
سرمربی: علی نظرمحمدی

پرسپولیس تهران

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، محمد انصاری(۵۷ صادق محرمی)، حسین ماهینی، محسن ربیع خواه، کمال کامیابی نیا، محسن مسلمان(۹۰ شایان مصلح)، وحید امیری، گادوین منشا(۷۴ فرشاد احمدزاده) و علی علیپور.
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

 

شرح بازی:

با تغییر مدیریتی که در سپیدرود به وجود آمده بود و با تزریق مالی که انجام شد این تیم انگیزه و تلاش زیادی داشت. از طرف دیگر پرسپولیس تیم همیشه هجومی هم با توجه به پیروزی پارس جم به ۳ امتیاز بازی نیاز داشت. دو تیم حملات پی در پی روی دروازه هم داشتند و بازی سرعت بسیار بالایی داشت. با اینکه دو تیم روی دروازه هم بودند و دو تیم بازی هجومی داشتند؛ اما بازی تنها یک گل داشت. از یک سو بی دقتی مهاجمان سپید رود و از طرفی دیگر درخشش بیرانوند مانع از ورود توپ به دروازه این تیم می شد. حسینی هم در دروازه تیم میزبان نمایش خوبی داشت؛ اما در نهایت با تک گل علیپور از روی یک ضربه ایستگاهی موفق به پیروزی در این دیدار شدند.

 

شرح گل:

 

سپیدرود صفر – پرسپولیس یک (علی علیپور دقیقه ۸۱):  ضربه کاشته محسن مسلمان توپ را به محوطه ۶ قدم سپیدرود رساند و ضربه پای چپ علی علیپور توپ را به دروازه فرستاد.

 

بهترین بازیکن: علیرضا بیرانوند

 

در روزی که سپیدرود حملات زیادی را روی دروازه پرسپولیس داشت، دروازبان این تیم توانست با عکس العمل های پی در پی مانع از گلزنی تیم حریف شود. دو دروازبان روز خوبی را پشت سر گذاشتند؛ اما بیرانوند توانست یک ۳ امتیاز و یک کلین شیت دیگر را رقم بزند.

 

 

 

لحظات حساس

 

دقیقه ۸: پرتاب اوت وحید امیری نزدیک محوطه ۶ قدم پرسپولیس با ضربه سر شجاع خلیل زاده همراه بود که دروازبان سپیدرود با دست مخالف توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۱۰: حرکت وحید امیری توپ را به میانه های محوطه جریمه سپیدرود رساند و محسن مسلمان با ضربه پای راست توپ را از نزدیکی تیر عمودی به اوت فرستاد.

دقیقه ۱۵: ارسال از گوشه محوطه جریمه حسین ابراهیمی را در موقعیتی مناسب مقابل بیرانوند قرار داد، اما ضربه سر او توسط دروازبان پرسپولیس گرفته شد.

دقیقه ۲۵: ضربه پشت محوطه جریمه پویا نزهتی به مدافعان پرسپولیس برخورد کرد و تغییر مسیر داد، اما بیرانوند درازکش توانست توپ را مهار کند.

دقیقه ۲۷: سانتر از جناح چپ زمین سپیدرود توپ را در موقعیتی مناسب روی سر علی پور نشاند، اما ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۹: خطای هند منشا ضربه ای را برای سپیدرود مهیا کرد که با ضربه سر بسیار خطرناک از محوطه ۶ قدم همراه شد، اما واکنش عالی بیرانوند مانع از گل خوردن پرسپولیس شد.

دقیقه ۳۸: پاسکاری های پر شمار پرسپولیسی ها توپ را به پشت محوطه جریمه رساند که ضربه کمال کامیابی نیا از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۰: استارت ملکی تا نزدیکی خط کرنر ادامه داشت و ارسال او روی سر یزدانی فرصتی خوب را ایجاد کرد که از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۳: پاس کمال کامیابی نیا در داخل محوطه جریمه سپیدرود منشا را در موقعیت عالی گلزنی قرار داد که منشا نتوانست ضربه آخر را بزند و این موقعیت برای پرسپولیس از دست رفت.

دقیقه ۷۵: پاسکاری احمدزاده و وحید امیری توپ را تا نزدیکی محوطه جریمه سپیدرود برد، اما ضربه احمدزاده با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۴: ضربه کاشته ملکی توپ را روی سر نزهتی فرستاد، اما واکنش فوق العاده بیرانوند توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۸۹: ضربه ایستگاهی سپیدرود در حالیکه به نظر می رسید قرار است سانتر شود مستقیما به سمت دروازه پرسپولیس رفت که بیرانوند موفق به مهار توپ شد.

 

حواشی:

 

* در دقیقه ۵ خطای شدید روی احمید آهی این بازیکن را با مصدومیتی شدید رو به رو کرد تا جایی که او مجبور به ترک زمین شد.

* حسین کعبی با خطایی شدید وحید امیری را متوقف کرد، اما دو بازیکن پس از بلند شدن هم دیگر را در آغوش گرفتند.

* تکل سید جلال حسینی باعث واژگونی مهاجم سپیدرود در محوطه جریمه پرسپولیس شد که نیمکت تیم میزبان به شدت اعتراض داشتند.

 

منبع: ورزش سه

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه