حسن عباسی:

علوم سیاسی یعنی اینکه پیرمردی در یک اتاق ساده بنشیند و ۴۵۰ بار سران دنیا به دیدار او بیایند

عباسی گفت: امروز پوتین به عنوان یکی از سیاستمداران قدرتمند دنیا همراه قرآن به خدمت امام خامنه ای می رسد. اقتدار امروز پوتین از گورباچوف و استالین بیشتر است اما با تواضع به خدمت امام خامنه ای می رسد.

علوم سیاسی یعنی اینکه پیرمردی در یک اتاق ساده بنشیند و ۴۵۰ بار سران دنیا به دیدار او بیایند

به گزارش ۸دی به نقل از جهان نیوز، حسن عباسی رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال در مراسم روز دانشجو که به همت بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد به بررسی مراحل پنج گانه حرکت جنبش دانشجویی در عمر ۳۹ سال گذشته جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: اول انقلاب ۱۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌ها داشتیم و امروز بیش از ۷۰ هزار استاد دانشگاه و در حدود ۴ و نیم میلیون دانشجو در دانشگاه‌ها داریم که این مورد جز در دوره صفویه تا به امروز بی سابقه بوده است.

وی افزود: جامعه علمی هم اکنون در کشور ما شکل گرفته، نقش دانشگاه در حرکت علمی کشور یک حرکت بی بدیل است. قلب تپنده این جامعه علمی، جنبش دانشجویی است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال تصریح کرد: عمر ۳۹ ساله جمهوری اسلامی در دوران هیچ کدام از انبیا تکرار نشده است. اهل حق در دوره انبیا و ائمه نمی‌توانستند حکومت تشکیل دهند چون مردمی هم چون مردم زمان ما نداشتند و ما باید قدردان چنین مردمی باشیم.

وی اضافه کرد: تنها دوره کوتاهی سلیمان نبی و بعد از آن پیامبر اسلام و دوره بسیار کوتاهی هم حضرت علی در کوفه حکومت داشتند که از درون جامعه دینی سه جنگ به حضرت علی تحمیل شد و نهایتا ایشان را شهید کردند. بنابراین اولین بار است که جریانی دینی در تراز جهانی فرصت حکومت پیدا کرده است. جنبش دانشجویی و دانش آموزی در حرکت ۳۹ ساله انقلاب اسلامی یکی از کلیدی ترین نقش ها را داشته است.

بر پایه گزارش فارس، عباسی گفت: بن مایه فکری و اعتقادی دانشگاهی به ویژه در علوم انسانی همان طور که رهبر انقلاب فرمودند با نگاه وحیانی و دینی در تعارض است لذا بستر دانشگاه، زمین فکر بیگانه است و در زمین بیگانه با قواعد خودی بازی کردن اقدام نامتقارن نام دارد ولی با چنین تعارضی ماهوی در طول این سال ها دانشگاه و مردم و انقلاب با هم همراهی داشته اند لذا اگر جنبش دانشجویی در دانشگاه حس تنهایی می کند به دلیل این تعارض ماهوی است.

وی ادامه داد: علوم انسانی غربی تجربه انسان سوسیالیست، مارکسیست و سکولار است انسانی که اصالت را به بشر می دهد نه به خدا.

عباسی در ادامه گفت: امام خمینی (ره) فرمودند التقاطی فکر کردن خیانتی به اسلام و مسلمین است التقاط یعنی این که اسلام را با غیراسلام مخلوط کنیم.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال افزود: امروز که سالگرد تصویب قانون اساسی در کشور ماست باید بگویم مبنای قوای سه گانه جمهوری اسلامی براساس تثلیث است. طراح قوای سه گانه منتسکیو بیان می کند که این تقسیم بندی را براساس تثلیث پدر، پسر و روح القدس اتخاذ کرده است.

وی ادامه داد: یعنی مبنای قوای سه گانه جمهوری اسلامی مال اسلام نیست لذا علت سقوط و مشکل پیدا کردن همه روسای جمهور و اغلب مسئولان چون روسای مجلس در ایران مربوط به اشکال افراد یا جمهوری اسلامی نیست بلکه مربوط به ساختار التقاطی حکومت جمهوری اسلامی است.

عباسی اظهار داشت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند علوم انسانی ما علوم انسانی غیرالهی است و مطلقا تثلیث در تمام رشته‌ها و نظریه‌هاست. بنابراین فقط این جنبش دانشجویی انقلابی ما نیست که حس مظلومیت و تنهایی دارد بلکه در چنین بستر غیرالهی علوم انسانی غربی، کل جریان انقلابی در کشور چنین حسی دارند.

وی ادامه داد: خروجی دانشگاه‌های ما در حوزه علوم فنی در حوزه صنعت و تکنولوژی خودش را نشان می‌دهد خروجی دانشگاه‌های علوم انسانی ما چون علامه باید در ساختار و مدیریت جامعه خودش را نشان دهد.

این استاد علوم استراتژیک افزود: اگر امروز اقتصاد ما دچار مشکل است مربوط به استادان حوزه علوم اقتصاد است چه طور ممکن است ما ژنرال هایی داریم که بدون یونیفرم نظامی ابر قدرت‌ها را در سوریه شکست می‌دهند چه طور ژنرال‌های ایرانی ژنرال‌های غربی از ناتو، رژیم صهیونیستی و… را شکست می‌دهند چون قاسم سلیمانی محصول دانشگاه نیست و با علم و تجربه انقلابی خودش می‌جنگد نه با علم و تجربه غربی‌ها.

وی افزود: اما در دانشکده‌های اقتصاد نمی‌توانیم علمی تولید کنیم که مشکل تورم و بیکاری را حل کند. علوم انسانی ما تا بالای ۷۰ درصد متون ترجمه شده علوم انسانی غربی است.

عباسی تاکید کرد: بالای ۹۰ درصد مشکلات جمهوری اسلامی مربوط به انحراف مبنایی قوای سه گانه است. در قرآن، خداوند دو بار تذکر می دهد که نگویید لا تقلوا ثلاثه چرا که این شرک است. پس چرا در فلسفه، زیست شناسی، علوم سیاسی، ارتباطات، تاریخ و حقوق تثلیث را می پذیریم لذا مشکل این دانشگاه این است که محتوایش غیردینی است و جنبش دانشجویی نیرویی بوده که سعی داشته این محتوا را دینی کند.

عباسی در ادامه افزود: نقش جنبش دانشجویی در عمر ۳۹ ساله انقلاب اسلامی در ۵ مرحله تعریف می‌شود. مرحله اول تسخیر سفارت امریکا یا همان لانه جاسوسی در سال ۵۸ است که برگ برنده جنبش دانشجویی انقلابی بود و امام آن را تا حد انقلاب دوم نامگذاری کردند.

وی اضافه کرد: دومین مرحله دانشجویان خط امام به فرماندهی شهید علم الهدی بودند که همان زمان عده‌ای وارد جهاد سازندگی و جبهه‌ها شدند اما بعدا برخی پشیمان شدند و به انقلابیون پشیمان پیوستند.

عباسی گفت: مرحله سوم دانشجویان مبارز با سه ایدئولوژی کمونیسم، صهیونیسم و کاپیتالیسم محسوب می‌شوند. سال ۶۷ که امام خمینی (ره) به گورباچوف رئیس جمهور شوروی نامه زد که به جنگ بیهوده با خدا پایان دهید توده‌ای‌ها و مارکسیست‌ها در ایران به این حرف امام خندیدند.

وی افزود: اما سه سال بعد شوروی پاشید در حالی که هیچ مارکسیست و کمونیستی فکر نمی کرد که شوروی به پایان خط برسد مثل همین بزرگی و ابهتی که امروز از امریکا در چشم مردم دنیاست. افقی که امام برای خودش در نظر گرفته بود را فقط جریان دانشجویی انقلابی باور داشت.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال افزود: امروز می بینیم که پوتین به عنوان یکی از سیاستمداران قدرتمند دنیا همراه قرآن به خدمت امام خامنه ای می رسد. اقتدار امروز پوتین از گورباچوف و استالین بیشتر است اما با تواضع به خدمت امام خامنه ای می رسد. چه کسی فکر می کرد روزی ژنرال های روسی در زیر دست فرماندهان سپاه در سوریه با امریکا و داعش بجنگند. استادان دانشگاه از گفتن این حقیقت وحشت دارند.

این استاد استراتژی ادامه داد: علوم سیاسی یعنی این که پیرمردی در یک اتاق ساده بنشیند و ۴۵۰ بار سران دنیا به دیدار او بیایند. قدرت نرم و علوم سیاسی این است نه آن چیزی که به عنوان شهریار نیکولو ماکیاولی و یا نظریات توماس هابز در دانشکده ها تدریس می شود.

وی گفت: ایدئولوژی بعدی که نابود شدنی است ایدئولوژی صهیونیسم است. ایران امروز به مرزهای اسرائیل رسیده است و این موضوع جریان صهیونیستی را نگران می کند.

عباسی افزود: همان طور که مارکسیسم کنار رفت صهیونیسم هم زدوده خواهد شد. ایدئولوژی دیگری که پس از صهیونیسم از صحنه روزگار محو می شود ایدئولوژی لیبرالیسم و کپیتالیسم است. پس از جمع شدن این سه ایدئولوژی، تازه فرصت برای اداره جهان با ایدئولوژی اسلام فراهم می شود.

عباسی اضافه کرد: در کاپیتالیسم همه چیز در عالم کالاست و هر چه کالاست قیمت دارد از این لیوان آب و صندلی گرفته تا محبت پدر و مادر، طبابت طبیب، تا عشق و ادب. جوهره علوم انسانی غربی این تفکر است که همه چیز کالاست.

وی گفت: امروز در جامعه امریکا و هم چنین در جامعه ما همه پدیده ها کالا انگاشته می شوند و این خیانت کاپیتالیسم به دنیا است. لذا کسی که همه چیز را کالا می انگارد نمی تواند باور کند که مدافع حرم در سوریه بدون پول گرفتن می‌جنگد و شهید می شود و تهمت به شهدای مدافع حرم از چنین تفکری آب می خورد.

عباسی تصریح کرد: خود علامه طباطبایی که نامش بر دانشگاه شماست گفت اسم اعظم خدا بهاست و مصداق اسم اعظم خدا امام حسین(ع) است او بها داشت نه قیمت. لذا کاری هم که در کربلا کرد بها داشت نه قیمت.

وی گفت: اما امروز می بینیم برای ورود به مجلس و شورای شهر و دولت باید چند میلیارد پول بدهند و وقتی این گونه فردی وارد قدرت شود برای جبران هزینه ای که پرداخت کرده به دنبال رانت و منابع مالی و بیت المال است بنابراین ذات علوم سیاسی غربی لابی است برای این که به رای گذاشته شویم باید میلیاردی پول بدهیم. مقصر این قضیه دانشکده های علوم انسانی ما هستند که دست به تولید علوم انسانی بومی نزده اند و نعل به نعل علوم انسانی غربی را پیاده کرده اند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال افزود: محسن حججی برخواسته از فرهنگ دینی است کسی که زن جوان و فرزند خردسالش را می گذارد و به جنگ در سوریه می رود و شهید می شود و آرزویش این است که مثل امام حسین(ع) بشود وقتی که پیکر او به ایران برمی گردد کل فضا را مثل امام حسین متاثر می کند.

وی گفت: یکی هم جوانی که الگویش امام حسین(ع) نبود بلکه مسی بود و سعی کرد که همه چیزش را شبیه مسی کند ولی وقتی به دیدار مسی رفت مسی حتی او را تحویل نگرفت اما در جامعه ما استادان علوم انسانی رفتار جوانانی که به مسی توهین کردند را نشانه سقوط اخلاقی در جامعه ایران تفسیر کردند اما این استاد نگفت ذات ورزش فوتبال بی اخلاقی است و کسی که به فرهنگ آن دامن می زند بی اخلاق می شود.

عباسی افزود: مسی نماد کاپیتالیسم است و انسان طراز جامعه کاپیتالیستی افرادی چون مسی هستند. این استاد فلسفه، مقصر چنین رفتارهایی را بسط فرهنگ غلط در جامعه نمی داند بلکه می گوید چون جوان ما دانسی و نایت کلاب ندارد می رود در صفحه مسی به او فحش می دهد چنین برداشتی خروجی جامعه شناسی و فلسفه لیبرالی است. آیا تفکر حججی پرور امروز در دانشگاه یا حوزه علمیه تدریس می‌شود؟ نه.

وی ادامه داد: چهارمین مرحله سیر دانشجویی انقلابی، مطالبه عدالت است. دانشجوی انقلابی امروز به مبارزه با جریان سرمایه داری و تامین الگوی جایگزین سیستم لیبرالی مشغول است. همین جریان جنبش دانشجویی انقلابی عدالت خواه افرادی چون رفسنجانی و احمدی نژاد را به مجلس و دولت آورد اما بعد از آن خودش منتقد همین افراد در حوزه عدالت می‌شد.

عباسی ادامه داد: یک وجهه عدالت خواهی جنبش دانشجویی انقلابی تحول در علوم انسانی است. تنها دانشجویان انقلابی در زمینه تحول در علوم عموما و تحول در علوم انسانی خصوصا فعالیت می کنند و هیچ وزیر علومی تاکنون دغدغه اش تحول در علوم انسانی نبوده است.

عباسی تصریح کرد: ۳۹ سال است که اقتصاد کشور به دست استادان اقتصاد است و آنها امروز باید جوابگوی وضعیت اقتصادی کشور باشند. یک تفکر به دنبال مکتب اقتصادی کینزی بوده که هم اکنون در دولت فعلی مستقر است و رسما در کتاب امنیت ملی و نظام های اقتصادی ایران عنوان کردند که الگوی اقتصادی مناسب جمهوری اسلامی مدل اقتصاد کینزی است بنابراین اسلام را پیاده نکرده اند.

وی ادامه داد: دولت قبلی هم با تیم اقتصادی دانشگاه علامه نظریه های فریدمن را پیاده کردند بنابراین هیچ کدام از دو جریان اسلام را پیاده نکرده اند اما همه ناکامی ها در اقتصاد را به گردن اسلام انداختند.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال اضافه کرد: مرحله پنجم حرکت جنبش دانشجویی انقلابی طرحی بود که امام خمینی (ره) به جوانان دادند و از آنها خواستند که خودشان را برای تمدن نوین اسلامی آماده کنند البته لیبرال ها به این حرف جریان انقلابی بسیار خندیدند.

وی گفت: اما انسان آرمانی جریان انقلابی انسانی است که حاضر است سرش را بدهد تا اسلام پیاده شود هم چنان در مراحل تحقق این ایده امام خمینی است.

وی تاکید کرد: این تنها جریان دانشجویی انقلابی است که می تواند سه قوه را در مطالبه عدالت زیر سوال ببرد و بگوید قانون اساسی ایران باید از ساختار تثلیثی به ساختار قرآنی در بیاید.

عباسی ادامه داد: وقتی ادعای تمدن نوین اسلامی می کنند و می گویند کاخ سفید را حسینیه می کنند غربی ها این را باور می کنند اما جریان غرب گرا در ایران باور نمی کند. مجله ویک عکس قاسم سلیمانی را در تخت خواب عمو سام در کاخ سفید به شکل طعنه گونه ای ترسیم می کند.

وی گفت: امروز اقتصاد لیبرالی در کشورهای غربی به بن بست رسیده است و ۶۲ تریلیون دلار بدهی روی دست جهان مانده است و کشورها با بدهی بالا که در صدر آنها امریکاست در مرحله فروپاشی اقتصادی قرار دارند اما استادان اقتصاد در دانشگاه‌های ایران از اظهار چنین مطالبی سر باز می‌زنند.

عباسی افزود: بیشترین بدهی مربوط به کدخدایی است که توسط لیبرال ها و دانشگاهیان در ایران عظیم شمرده می‌شود. «مایک ملونی» کارشناس اقتصادی در ایالات متحده عنوان می‌کند که تورم امریکا ۴۰۰ درصد است و هر کشوری که مبنای پولش دلار امریکا باشد تورم امریکا را جذب می‌کند و تورم در امریکا صفر می شود.

وی تصریح کرد: در طول سال‌ها و ماه های گذشته رهبر انقلاب به جدایی پول کشورها از دلار امریکا بارها و بارها تاکید کرده اند هم اکنون چین و روسیه بزرگترین قرارداد نفتی شان را مبتنی بر طلا بسته اند و از این مبادله کنار گذاشتند. اگر دلار امریکا حذف شود امریکا می‌پاشد.

این استاد علوم استراتژیک اضافه کرد: بنابراین تمدن نوین اسلامی ادعای تنها جریان انقلابی در ایران نیست، ریچارد واتسون آینده شناس امریکایی در ترند گذاری ۲۰۵۰ می گوید که در سال ۲۰۳۵ قدرت از غرب به شرق می رود و ایران جزو قدرت های برتر جهانی است چرا که تنها ایران است که می تواند الگوی جایگزین برای جهان ارایه کند.

وی گفت: هم چنین می‌گوید یکی از مصیبت های جهان امروز بدهی است و تنها راه چاره اش مدل مالی اسلامی است این حرف را تنها دانشجوی مومن انقلابی باور دارد کسی که در سوریه می جنگد، در اردوی جهادی به محرومان جامعه رسیدگی می‌کند و در رشته‌های دانشگاهی به تولید علم توحیدی می‌پردازد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
نور
امام خمینی مثل شما مدیران جمهوری اسلامی ایران بعد از جنگ چند فیش حقوقی و چند منزل مسکونی نداشت
در حاشیه