امام رضا(ع) برای تقویت استخوان چه میوه هایی توصیه می کنند؟

امام رضا(ع)در حدیثی از پدران خود فرمودند: روزی رسول خدا (ص) بر پدرم علی بن ابیطالب‏(ع) وارد شد، در حالی که پدر تب داشت، دستور داد تا پدرم سنجد تناول کند.

امام رضا(ع) برای تقویت استخوان چه میوه هایی توصیه می کنند؟

 

 

 

به گزارش ۸دی به نقل از بهداشت نیوز،رعایت صحیح سبک زندگی اسلامی که بر اساس دستورات دین مبین اسلام تبیین شده است در زندگی روزمره با اهمیت است و معصومین و بزرگان دین اسلام نیز بر راعایت صحیح سبک زندگی اسلامی تأکید ویژه داشته‌اند و آن را راهگشای حل بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها دانسته‌اند.

 

متأسفانه امروزه در اکثر کشورهای اسلامی، سبک زندگی افراد و جوانب زندگی آن‌ها مطابق دستورات دین مبین اسلام نیست و تمام شئون زندگی از جمله تغذیه، خواب، رعایت پاکیزگی و … بر اساس سبک زندگی غربی است.

 

در دین مبین اسلام خواص بسیاری از میوه‌ها در درمان بیماری‌ها ذکر شده است؛ سنجد از آن دسته میوه‌هایی است که در روایات اسلامی برای آن خواص مختلف درمانی ذکر شده و آن را برای کلیه‌ها و معده مفید دانسته‌اند.

 

سنجد استخوان را محکم و دستگاه گوارش را تقویت می‌کند همچنین سرشار از فیبر است و گرسنگی را کاهش می‌دهد و خاصیت سیرکنندگی بالایی دارد.سنجد منبع غنی از کلسیم است و برای افرادی که دچار پوکی استخوان هستند، بسیار مفید است؛ افرادی که رژیم‌های لاغری دارند می‌توانند سنجد را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

 

به طور کلی در سفارشات امام رضا (ع) تمامی موادی که در خون‌سازی بدن تأثیر دارند در تقویت استخوان و افزایش نیرومندی بدن هم تأثیرگذارند.

 

میوه‌هایی همچون انار، زیتون، آلو و سنجد را امام رضا(ع)در این زمینه توصیه کرده‌اند.سنجد سرشار از فیبر است و گرسنگی را کاهش می‌دهد زیرا خاصیت سیرکنندگی بالایی دارد و در افرادی که مشکلات دستگاه گوارشی دارند، مفید است. یکی از خواص سنجد ضد تب بودن آن است.

 

امام رضا(ع)در حدیثی از پدران خود فرمودند: روزی رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم بر پدرم علی بن ابیطالب‏(ع) وارد شد، در حالی که پدر تب داشت، دستور داد تا پدرم سنجد تناول کند.

 

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه