به گزارش ۸دی به نقل از پیک دانشجو  هرساله مراسم ۱۶ آذر یک روز بخصوص برای دانشجویان،اساتید و دیگر کارکنان مرتبط با دانشگاه محسوب می شود،اغلب در این روز بزرگداشت مقام دانشجو و روحیه عدالت طلبی و و استکبار ستیزی و دوری از ذلت برای دانشجویان روحی تازه گرفته و صیقل پیدا می کند.

از طرفی این مراسم ارزشمند خود به تنهایی ظرفیت عظیمی در فرهنگ سازی دانشجویان و نقش عمیق آنان در جامعه سازی را دارا است که اگر از همه ظرفیت های این روز استفاده شود مستقیما بر داشتن جامعه ای روشن تر و پیشرفته تر تاثیر گذار خواهد بود چرا که نقش پررنگ دانشجویان در صحنه های سیاسی،اجتماعی و اقتصادی بر کسی پوشیده نیست.

از سویی دیگر اگر بخواهیم ماهیت دانشگاه را مورد بررسی قرار بدهیم در می یابیم که حقیقت روشنی جز تعلیم و تربیت دانشجویان که نتیجه آن ختم به توسعه و پیشرفت کشور است نمی باشد و این مهم نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا به همین منوال است و این مسئله غرب و شرق ندارد.

اما متاسفانه آنچه که این روزها ساحت مقدس علم و دانش و فرهنگ را خدشه دار می کند حرکات جلف و لودگی هایی است که به اسم شاد کردن دانشجویان  رخ می دهد! تبدیل فضای مقدس دانشگاه به سالن رقص خود به تنهایی جای بسی ناراحتی و تاسف دارد و البته نبود مسئول و یا حتی عدم ارائه پاسخ منطقی و قابل قبول از سوی مسئولین در این خصوص تاسف برای رخ دادن این چنین مراسمات بی محتوایی را دو چندان می کند.

در انتها باید گفت:پدیدار شدن این دست از لودگی ها در فضای دانشگاه  نه تنها مغایر با فرهنگ ایرانی-اسلامی است بلکه مغایر با شان دانشگاه و  دانشجو است چراکه اگر دانشجویان را از مهم ترین و تاثیر گذار ترین اقشار جامعه در عرصه های داخلی و بین المللی بدانیم قطعا اینگونه حرکات، دور از شان ساحت دانشجو بسیار زننده خواهد بود.

در ادامه پیک دانشجو کلیپی از رقص و آهنگ دانشجویان دانشکده منابع طبیعی صومعه سرا به مناسبت روز دانشجو در یک همایش مختلط در سالن فارابی این شهر را منتشر می کند:

نمایشگر ویدیو