اجتماع بزرگ فاطمی، ۱۴ فروردین ۹۳ در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار می شود

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های گیلان از برگزاری اجتماع بزرگ فاطمی، ۱۴ فروردین ۹۳ در میدان شهدای ذهاب رشت خبر داد.

اجتماع بزرگ فاطمی، ۱۴ فروردین ۹۳ در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار می شود

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های گیلان از برگزاری اجتماع بزرگ فاطمی، ۱۴ فروردین ۹۳ در میدان شهدای ذهاب رشت خبر داد.

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از  تسنیم ، حجت‌الاسلام سعید مهدوی عصر دیروز در نشست هماهنگی تجمع عزاداران فاطمی رشت با اشاره به اینکه تعظیم شعائر دینی، بالاترین درجه تقوای انسان است، اظهار کرد: ‌یکی از مهمترین درجه‌های تقوا اظهار محبت به اهل بیت (ع) در ایام ولادت و شهادت آنها است.

وی افزود:‌ حرمت‌ها در ایام فاطمیه نباید شکسته شود و باید زمینه برای جلوگیری از هرگونه حرمت‌شکنی ایجاد شود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های گیلان با بیان اینکه مردم استان گیلان ولایت‌مدار و پیرو رهبری هستند، تصریح کرد: مسئولین در فضاسازی‌های عمومی ایام فاطمیه خواسته این مردم را پاسخگو باشند.

مهدوی با اشاره به اینکه مسئولین فرهنگی باید فضاسازی محیطی خوبی را در ایام فاطمیه در سطح شهر ایجاد کنند، تاکید کرد:‌ این فضاسازی باید ضمن پاسداشت مقام حضرت فاطمه زهرا(س) با نشاط شهری نیز همراه باشد.

وی به تقارن شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با روز طبیعت اشاره و خاطرنشان کرد:‌ فضای عزاداری و ماتم شهادت حضرت زهرا(س) را می‌توان با استفاده از بنرها و پوسترهای حاوی احادیث و روایات معصومین (ع) در سطح شهر تداعی کرد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های گیلان بیان کرد: اظهار ادب به حضرت زهرا (س)، امنیت، برکت و عزت را برای جامعه به همراه دارد.

مهدوی پیشنهاد تشکیل کارگروهی از هیات‌های مذهبی گیلان برای برگزاری تجمع عزاداران فاطمی را داد و افزود: فضاسازی محیطی از مواردی است که مسئولین فرهنگی استان باید به آن دقت نظر داشته باشند.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت نیز در این نشست با اشاره به اینکه دشمن سپاه هراسی را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: با همه امکانات در برگزاری پرشور مراسم‌های فاطمیه تلاش می‌کنیم.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه