برخی از آقایان به دنبال بهره برداری سیاسی از کنسرت های موسیقی در گیلان هستند/ فعالیت طیفی سکولار در کشور

­­ این فعال سیاسی فرهنگی استان با اشاره به حمایت برخی کانونهای فرهنگی، نهادهای اجرایی و افراد سیاسی از این طیف، گفت: گاهی اوقات هم برخی آقایان با حضور و سخنرانی در این کنسرت های موسیقی گیلان به دنبال بهره برداری سیاسی می باشند.

برخی از آقایان به دنبال بهره برداری سیاسی از کنسرت های موسیقی در گیلان هستند/ فعالیت طیفی سکولار در کشور

سردار نظرعلی علیزاده در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار ۸دی نیوز به موارد مختلفی از اوضاع سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و … گیلان اشاره نمود که قسمت اول این مصاحبه در زیر آمده است.

رئیس مجمع عالی بسیج استان گیلان در خصوص وضع نامطلوب فرهنگی استان با اشاره به افزایش کنسرتهای موسیقی در این استان، اظهار کرد: یک جریان سیاسی فرهنگی از گذشته در کشور فعالیت می کند که زیر بنای فکری و فرهنگی آن سکولار است.

وی با بیان اینکه در دولتهای سازندگی و اصلاحات این طیف فعالیتهای بسیاری انجام می دادند ولی در دولت اصولگرایان فعالیتشان کمتر شد، افزود: هم اکنون نیز در این دولت زمینه های فعالیت مجدد آنان در حال فراهم شدن است.

سردار علیزاده همچنین خاطرنشان کرد: این جریان معتقد است که باید فضای فرهنگی را با نشاط توأم کرد ولی متأسفانه این نشاط را با ابتذال مخلوط می کنند چون احساسشان بر این است که با این فضا می توانند خیلی از افراد جامعه را به دور خود جمع کنند.

این فعال سیاسی فرهنگی استان با اشاره به حمایت برخی کانونهای فرهنگی، نهادهای اجرایی و افراد سیاسی از این طیف، ابراز نمود: گاهی اوقات هم برخی آقایان با حضور و سخنرانی در این کنسرت های موسیقی گیلان به دنبال بهره برداری سیاسی می باشند.

وی با تأکید بر اینکه این کنسرتها هم جریان فکری جامعه را تحت الشعاع قرار می دهد و هم فضایی را برای رسیدن به خواسته های سیاسی فراهم می کند، تصریح کرد: افرادی که در این کنسرتها سخنرانی می کنند به گونه ای حرف می زنند تا مورد قبول جمع باشد و گفتمانهایشان نیز به جامعه منتقل شود تا بعدها اگر خواستند استفاده سیاسی از این مجموعه کنند دچار مشقت نشوند.

این فعال سیاسی فرهنگی گیلان در ادامه افزود: این طیف در زمان اصلاحات معتقد بودند که کنسرتهای موسیقی باعث می شود کسی به سمت مواد مخدر نرود در حالی که نمی فهمیدند این کار موجب می گردد تا افراد ابتدا مواد مخدر مصرف کنند و بعد از آن به سمت این کنسرتها رفته و خود را تخلیه نمایند.

علیزاده به تاریخچه این طیف سیاسی فرهنگی سکولار در دولت اصلاحات اشاره کرد و بیان نمود: در یکی از آن سالها که روز ۱۳ فروردین مصادف با شهادت یکی از ائمه(ع) بزرگوار شده بود آنان با جسارت تمام می گفتند درست است که این روز شهادت امام می باشد ولی ما بجای اینکه برای این امام مراسم شهادت بگیریم، برای به امامت رسیدن امام بعدی جشن می گیریم.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه “شنیده شده چند تن از نمایندگان فعلی گیلان به دلیل اینکه آراء قشر مذهبی آنان در حال کاهش است، از این کنسرتها حمایت می کنند تا در انتخابات مجلس به مشکل بر نخورند نظرتان در این خصوص چیست” تصریح کرد: شواهد موجود این قضیه را تأیید می کند؛ ولی آنان سعی می کنند با احتیاط بیشتری عمل نمایند واینکه آیا قطعا در این زمینه و فضا قرار می گیرند یا نه، باید بیشتر دقت کرد.

وی با بیان اینکه آنها زمانی با یک شعار وارد صحنه می شوند و به لحاظ بعضی حرکات سیاسی خود نمی توانند پاسخگوی آن طیف باشند، افزود: این افراد تلاش می کنند تا با گروه های دیگر نیز همراه شوند تا اگر روزی نتوانستند انتظارات یک طیف را عمل کنند، گروه های دیگری هم باشند تا آنان را همراهی نمایند.

این فعال سیاسی فرهنگی تأکید کرد: کسی که سیاستش عین دیانت و دیانتش عین سیاست باشد این نوع کارها را انجام نمی دهد.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان در ادامه با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: این قضیه به عنوان تکلیف بر ما واجب است و همه مدیران و مردم نیز باید بررسی همه جانبه در این خصوص داشته باشند.

سردار علیزاده با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند این را به یک گفتمان تبدیل کنید، خاطرنشان کرد: همه افرادی که دارای تریبون و رسانه هستند باید تلاش کنند تا این به گفتمان غالب جامعه تبدیل شود.

وی در پایان تصریح کرد: همانطور که در ۸ سال دفاع مقدس جهاد نظامی انجام دادیم، امروز هم باید بدانیم که طبق حکم ولی فقیه در جهاد اقتصادی هستیم و باید هرچه داریم برای این کار بگذاریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
این گفته معنی اش اینه که طرف مقابل از ابزاری که ما نمیتوانیم و یا نمی خواهیم استقاده کنیم نباید استقاده کنه , گرچه اون ابزار منع فانونی نداشته باشه!!! یعنی اینکه سبک زندگی مردم و سیاسی را ما تعیین میکنیم!!! در غیر این صورت ما به شیوه خودمان می زنیم زیر میز!!! حالا اگر طرف مقابل هم همین شیوه رو در پیش بگیره و بگه بعضی برنامه های ما اونارو ناراحت میکنه و حقوق شهروندیشونو پایمال میکنه چی بگیم بهشون؟ لابد می گیم بیخود میکنید!!!
علی
سلام سردار! [...] خوب که عمل نمیکنید و قدرت میشه هدف اصلی خیلی ها نتیجه اش گوشه نشینی و کنار کشیدن بچه های درست و حسابی ودارای اندیشه خواهد بود.
شهروند
شماها اگه حرف نزنین می گن [...]؟چرا دست از سر این ملت بر نمی دارین؟به خدا [...].
در حاشیه