از نزدیک با آیفون ۱۰؛ منحصر بفردترین آیفون دنیا

ایده اصلی تولید نمایشگرهای رتینا، گنجاندن تعداد فراوانی از پیکسل ها در فضای بسیار کمی بود تا دستگاه قادر به نمایش جزییات بسیاری بالایی باشد و به هیچ وجه پیکسل ها با چشم غیر مسلح قابل تفکیک پذیری نباشند.

از نزدیک با آیفون ۱۰؛ منحصر بفردترین آیفون دنیا

شایعات در مورد آیفون ۱۰ از سال گذشته و از زمان معرفی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس شروع به انتشار شدن کردند. در آن زمان بسیاری از شایعات ادعا می‌کردند که اپل در تلاش است تا در سال ۲۰۱۷ و پس از ده ساله شدن سری گوشی های هوشمند آیفون، یک محصول ویژه با قابلیت هایی کاملا منحصر به فرد را تولید کند.

در آن زمان، شایعات نام آیفون سالگرد ده سالگی تلفن های هوشمند اپل را آیفون ۸ گذاشته بودند اما با فاش شدن نسخه Golden Master سیستم عامل iOS 11، آن هم تنها چند روز پیش از تاریخ رونمایی این تلفن هوشمند، نام واقعی آن با عنوان iPhone X مشخص شد.

به هر حال، آیفون ۱۰ با نمایشگر بدون حاشیه مجهز به پنل سفارشی OLED سامسونگ تولید شد و بسیاری از قابلیت هایی که تا پیش از این در آیفون های قبلی دیده بودیم حذف شدند و مواردی دیگر جایگزین آنها شدند.

در حقیقت شرکت بزرگ کوپرتینو محصولی که قرار بود با عنوان ویژه ترین آیفون دنیا شناخته شود را با سنت شکنی کامل طراحی و تولید کرد. اپل برای این کار حتی از کنار گذاشتن سنت های اساسی خودش هم هراسی نداشت.

آیفون ۱۰ توسط شرکت مدیاپردازش برای بررسی در اختیار رسانه کلیک قرار گرفته است. محصولات آیفون مدیا پردازش با ضمانت خدمات ۱۸ ماهه که در یکسال اول شامل ضمانت تعویض است، در بازار به فروش می رسد.

در این مطلب به بررسی موشکافانه جدیدترین تلفن هوشمند اپل و خصوصیات منحصر به فرد آن خواهیم پرداخت.

مشخصات آیفون ۱۰

تعداد سیم کارت یک
فناوری LTE-A, HSPA, HSUPA, UMTS
وزن ۱۷۴ گرم
ابعاد ۱۴۳.۶ x 70.9 x 7.7 میلیمیتر
جنس بدنه شیشه و دور آلومینیوم
ویژگی بدنه گواهینامه IP67 – ضد گرد خاک و آب
پردازنده A11 Bionic
نوع صفحه نمایش OLED
سایز صفحه نمایش ۵.۸ inch
رزولوشن ۱۱۲۵ در ۲۴۳۶ پیکسل
سیستم عامل iOS 11.X
دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۷ مگاپیکسل
باتری ۲۷۱۶ میلی آمپری

طراحی ظاهری

اولین نکته ای که پس از در دست گرفتن آیفون ۱۰ متوجه آن خواهید شد، طراحی منحصر به فرد و خاص آن است. آیفون ۱۰ شبیه به هیچ یک از آیفون های دیگر نیست.  در بخش جلویی آیفون ۱۰ تنها چیزی که به چشم می‌خورد، یک نمایشگر بزرگ است که تنها یک حاشیه انحنادار مشکی رنگ و براق در اطراف آن قرار گرفته است.

آیفون ۱۰ اولین تلفن هوشمند اپل است که با طراحی نمایشگر بدون حاشیه تولید می‌شود. همین مسئله باعث شد تا اپل از پنل OLED سفارشی برای تلفن هوشمند جدید خود استفاده کند. البته باید گفت که نمایشگر بدون حاشیه آنچنان هم برای اپل بدون دردسر نبوده است.

بدون هیچ شکی اپل نمی‌توانست دکمه هوم و متعلقات آن نظیر سنسور تاچ آیدی را در پشت نمایشگر تمام صفحه قرار دهد. این مسئله باعث شد تا اپل در ساخت آیفون ۱۰ ایده تعبیه سنسور اثر انگشت را فراموش کند و به دنبال سیستم های امنیتی دیگری باشد.

طراحی بدون حاشیه البته یک دردسر دیگر نیز برای اپل در پی داشت. اپل برای تعبیه سنسور دوربین جلویی و اسپیکر مکالمه، مجبور شد تا یک فرورفتگی کاملا محسوس را در دل این نمایشگر بزرگ جای دهد.

ایده به کار بردن این فرو رفتگی که امروز آن را با عنوان Notch می‌شناسیم، شاید آنچنان هم هوشمندانه به نظر نیاید. تا پیش از معرفی آیفون ۱۰ و تلاش اپل برای استفاده از نمایشگر بدون حاشیه، کمپانی های دیگر ایده های هوشمندانه تری را برای کنار آمدن با چالش های مربوط به این نوع طراحی به کار گرفته بودند.

برای مثال شیائومی در طراحی می میکس دوربین جلویی را در حاشیه ای نازک در قسمت پایین قرار داده بود و یا تیم تحت رهبری اندی رابین از یک فرو رفتگی بسیار کوچک تر و جمع و جور تر برای ساخت اسنشال فون استفاده کرده بودند.

البته اپل عادت دارد که حتی به عیب و ایرادهای خودش هم افتخار کند؛ این مسئله را تا پیش از این به وضوح در حذف پورت های کاربردی در مک بوک پرو های معرفی شده در سال ۲۰۱۶ به بعد دیده‌ایم.

Notch باعث شده تا دوربین جلویی آیفون ۱۰ مجهز به مجموعه ای فراوان از سنسورهای متفاوت شود. کمپانی کوپرتینونشین به این مجموعه سنسورها «دوربین Truedepth» می‌گوید که بر اساس ادعای بسیاری از تحلیل گران همان تکنولوژی به کار رفته در کینکت های ایکس باکس است که به صورت کاملا مینیاتوری و فشرده در بالای فرورفتگی نمایشگر بدون حاشیه آیفون ۱۰ قرار گرفته است.

اولین چیزی که در بخش پشتی آیفون ۱۰ به چشم می‌خورد، پنل تمام شیشه ای براق است که سراسر بخش پشتی این دستگاه را فرا گرفته است. اپل به دلیل تلاش برای ارائه امکان شارژ بدون سیم با استاندارد Qi، مجبور به استفاده از پوشش تماما شیشه ای در قسمت پشتی هر سه مدل آیفون های ۲۰۱۷ شده است.

پنل فلزی و رسانا باعث می‌شد تا میدان مغناطیسی ایجاد شده برای شارژ بدون سیم در آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰ دچار اختلال شود.

از طرفی پنل شیشه ای در قسمت پشت آیفون ۱۰ باعث می‌شود تا ظاهر این تلفن هوشمند در نگاه اول بسیار جذاب به نظر بیاید، اما اگر کمی با آیفون ۱۰ کار کنید، متوجه خواهید شد که این طراحی شیشه ای آنچنان هم جذاب نیست و اثر انگشت به راحتی در گلس پشتی آیفون ۱۰ باقی می‌ماند.

همچنین اگر ویدیوهای تست سقوط آیفون های جدید را دیده باشید، حتما به عنوان یکی از صاحبان آیفون باید نگرانی سقوط، ضربه های احتمالی و حتی افتادن خط و خش روی تلفن هوشمند گران قیمت خود را در ذهن داشته باشید.

استفاده از گلس در پشت آیفون ۱۰ یک مشکل دیگر نیز دارد و آن هم انعکاس نور روی پشت این تلفن هوشمند است. اگر حتی هر روز برای چند نوبت هم آیفون خود را برق بی اندازید و با دقت فراوان از آیفون ۱۰۰۰ دلاری خود مراقبت کنید باز هم مشکل انعکاس نور روی پنل پشتی باقی می‌ماند.

آیفون ۱۰ دیگر آن طراحی مات و خیره کننده آیفون ۷ و آیفون های قبل تر از آن را ندارد و حتی اگر آن را به پشت روی میز خود قرار دهید، لوگوی زیبای اپل آن جلوه سابق که تا پیش از این روی تمامی محصولات اپل دیده می‌شد، را ندارد.

در کنار گلس، تنها نشانه ای که تشخیص این تلفن هوشمند را از پشت آسان می‌کند، دوربین با چینش عمودی سنسورهای دوگانه آن است. دوربین پشتی آیفون ۱۰ با سنسورهای دوگانه و با چینشی غیر معمول طراحی شده است. چینش عمودی جفت سنسورهای پشتی به همراه فلاش و لیزر در مجموع ترکیبی بیضی شکل را ایجاد کرده اند که به طرز محسوسی از بدنه آیفون بیرون زده است.

اپل ادعا می‌کند که سنسورها و قطعات دوربین پشتی آیفون ۱۰ به این دلیل بیضی شکل چیده شده‌اند تا این تلفن هوشمند توان تشخیص عمق برای اپلیکیشن های مبتنی بر واقعیت افزوده در بستر نرم افزاری ARKit را داشته باشد.

اگر اخبار مربوط به محصولات اپل و مصاحبه مدیران این شرکت را دنبال کرده باشید، حتما به خاطر دارید که جاناتان آیو، مدیر ارشد بخش طراحی اپل، زمانی ادعا کرده بود که از طراحی دوربین پشتی آیفون ۶ اس خوشش نمی‌آید.

جانی آیو به عنوان کسی که تمامی طراحی صنعتی محصولات اپل را نظارت میکند؛ اذعان کرده بود که برآمدگی دوربین پشتی آیفون ۶ اس، یک اشتباه بزرگ در طراحی صنعتی به حساب می‌آید. برخی ادعاها حاکی از آن است که آیو باور داشت که اپل باید پشت آیفون ۶ اس را به طور کاملا مسطح تولید می‌کرد و از برآمدگی سنسور دوربین به بیرون جلوگیری می‌کرد. البته وی در نهایت تایید کرده بود که کمپانی اپل برای تعبیه سنسور باکیفیت تر، چاره ای جز این طراحی نداشت.

اما حالا پس از گذشت دو سال، اپل برای بار دیگر این طراحی به گفته خودش معیوب را تکرار کرده است. برآمدگی دوربین پشتی آیفون ۱۰ کاملا محسوس است و پشت آیفون ۱۰ را کاملا غیر مسطح کرده است.

اگر آیفون ۱۰ را از بخش پشتی رو سطحی صاف قرار دهید به طور کامل متوجه این برآمدگی و تاب خوردن گوشی روی سطح صاف خواهید شد. البته این مشکل و حتی دیگر مشکلات طراحی آیفون ۱۰۰۰ دلاری اپل شاید با خریدن یک قاب استاندارد حل شود و دیگر نه تنها سطح ناصاف ناشی از دوربین، بلکه باقی ماندن اثر انگشت و انعکاس نور آن دلتان را نزند.

نمایشگر

بدون هیچ شکی تمامی خصوصیات منحصر به فرد آیفون ۱۰، به جز بدنه تمام گلس پشتی و دوربین بیضی شکل آن در نمایشگر بدون حاشیه مجهز به پنل سفارشی OLED خلاصه می‌شود.

ایده اصلی تولید نمایشگرهای رتینا، گنجاندن تعداد فراوانی از پیکسل ها در فضای بسیار کمی بود تا دستگاه قادر به نمایش جزییات بسیاری بالایی باشد و به هیچ وجه پیکسل ها با چشم غیر مسلح قابل تفکیک پذیری نباشند.

آیفون ۱۰ اولین محصول از کمپانی اپل است که با نمایشگر «سوپر رتینا» تولید شده است. سوپر رتینا در حقیقت نام تجاری سازی شده اپل برای نمایشگر باکیفیت به کار رفته در آیفون ۱۰ است.

تست ها نشان داده که نمایشگر سوپر رتینای به کار رفته در آیفون ۱۰ از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. به جرات می‌توان گفت که تصاویر با کیفیت ۴K در نمایشگر ۵.۸ اینچی آیفون هزار دلاری به طرزی خیره کننده نمایش داده می‌شوند.  جزییات نشان داده در نمایشگر آیفون ۱۰ به قدری بالا است که کاربر در زمان تماشای ویدیوهای ۴K در تصویر غرق می‌شود.

از لحاظ نرم افزاری پخش کننده ویدیو در آیفون ۱۰ به گونه ای طراحی شده که در زمان تماشای تصاویر به طور تمام صفحه وجود فرورفتگی یا همان Notch احساس نشود.

تنها مسئله نسبتا آزار دهنده در نمایشگر آیفون ۱۰ را می‌توان تغییر رنگ ها در زوایای کناری دانست. البته این مسئله بخشی از خاصیت نمایشگرهای OLED به حساب می‌آید. با این حال این خصوصیت آنچنان در نمایشگر آیفون ۱۰ محسوس نیست و تنها در رنگ‌های سفید و آبی، آن هم به مقدار بسیار کم قابل درک است.

اپل در زمان معرفی آیفون ۱۰، آن را نمایشگری بزرگ خواند که در میان تجربه کاربری محو می‌شود. در حقیقت صحت این مسئله را می‌توان به راحتی در کیفیت بسیار بالای نمایشگر سوپر رتینا و سرعت پاسخگویی فوق العاده نمایشگر لمسی آن حس کرد.

وقتی که با آیفون ۱۰ کار می‌کنید هیچ چیز جز یک نمایشگر بزرگ روبرویتان نخواهد بود. این نمایشگر پاسخگویی بسیار بالایی در برابر حرکات لمسی و حتی ۳D Touch دارد.

لایه بیرونی نمایشگر آیفون ۱۰ براق است. اما جالب اینجاست که کمترین انعکاس نور محیط را دارد و با خیال راحت می‌توان با آن زیر نور آفتاب کار کرد.

به طور کل، نمایشگر سوپر رتینای به کار رفته در آیفون ۱۰ مهم ترین برگ برنده این تلفن هوشمند به حساب میاید. اپل در تولید آیفون ۱۰ بسیاری از قابلیت ها نظیر دکمه هوم و تاچ آیدی را فدای حضور پنل OLED کرده که به نظر ارزشش را داشته است.

 

مقاومت در برابر آب و گرد و غبار

طراحی فشرده آیفون ۱۰ با استاندارد IP67 ساخته شده تا قدرتمندترین تلفن هوشمند اپل در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم باشد. تجهیز آیفون ۱۰ به استاندارد IP67 به این معنا است که این تلفن هوشمند مقاومت قابل قبولی در برابر قطرات آب و همچنین گرد و غبار دارد.

در توضیح این استاندارد کافی است بگوییم که استاندارد IP6x بالاترین رتبه ممکن برای مقابله با نفوذ گرد و غبار است و IPx7 به معنای این است که دستگاه تا عمق سه متری می‌تواند تا ۳۰ دقیقه زیر آب دوام بیاورد. البته باید گفت که مسئولیت امتحان چنین قابلیتی آن هم در آیفون ۱۰۰۰ دلاری، با خودتان خواهد بود.

تا جایی که تست های ما نشان داده است، آیفون ۱۰ در برابر قطرات جزئی آب و محیط های دارای رطوبت بالا، مقاومت قابل قبولی دارد.

 

رابط کاربری

حذف دکمه هوم و تعریف حرکات جایگزین باعث شده تا رابط کاربری آیفون ۱۰ تا حدودی با دیگر دستگاه های مبتنی بر سیستم عامل iOS متفاوت شود.

حرکات و اشاره های جایگزین آیفون ۱۰ به گونه ای طراحی شده اند که در کوتاه ترین زمان ممکن می‌توان آنها را یاد گرفت. با این حال چند دقیقه یا چند ساعت ابتدایی کار با آیفون ۱۰ حتی برای کاربران حرفه ای گوشی های آیفون هم سردرگم کننده خواهد بود.

خبر خوب اینجاست که کمتر از چند ساعت به تمام اشاره ها و حرکت های جایگزین در آیفون ۱۰ عادت می‌کنید و دیگر حتی جای خالی دکمه هوم را احساس نمی‌کنید.

حذف دکمه هوم نه تنها کارها را سخت تر نکرده، بلکه آنها را سریع‌تر و آسان‌تر نیز کرده است. شما به راحتی می‌توانید با چند اشاره ساده تمامی کارهای مهم را انجام دهید. در این میان شاید تنها کار دشوار در رابط کاربری آیفون ۱۰، نحوه بستن کامل اپلیکیشن ها باشد که شاید برای چند دقیقه وقتتان را برای جست و جو در اینترنت بگیرد.

شاید تنها ضعف رابط کاربری جدید، کارکرد آیفون با استفاده از یک دست باشد. برخی از کارها با آیفون ۱۰ حتما باید با استفاده از دو دست انجام شود که این مسئله اصلا خوشایند نیست.

سخت افزار

مهم ترین خصوصیت سخت افزاری آیفون جدید، حضور پردازنده A11 Bionic به حساب می آید. اپل در زمان معرفی این پردازنده اعلام کرد که تراشه به کار رفته در پرچمدار آیفون های ۲۰۱۷ برای پردازش های مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی شده است و مجهز به شبکه عصبی است.

اصلی ترین کاربرد پردازنده مبتنی بر هوش مصنوعی آیفون ۱۰ در پردازش های مربوط به فیس آیدی و Animoji ها خلاصه می‌شود. شبکه عصبی به کار رفته می‌تواند صورت صاحبش را تشخیص دهد و در هر لحظه آماده پاسخگویی به او باشد.

A11 Bionic یک کاربرد مهم دیگر نیز دارد! این پردازنده به آیفون جدید کمک می‌کند تا برنامه ها و بازی های واقعیت افزوده مبتنی بر ARKit را سریعتر و دقیقتر اجرا کند.

علاوه بر این؛ آیفون ۱۰ همانند آیفون ۷ پلاس مجهز به ۳ گیگابایت حافظه اجرایی رم است و می‌توانید با سرعتی کاملا قابل قبول کارهای مختلف را انجام دهد.

بازدهی و عملکرد

تست بنچ مارک ها نشان می‌دهند که آیفون ۱۰ قدرتی بسیار فوق العاده دارد. همانطور که انتظار می‌رود Antutu قدرت آیفون ۱۰ را بالاتر از تمامی آیفون های دیگر نشان می‌دهد.

تست های Antutu همچنین امتیاز ۲۲۸۳۴۷ را به آیفون ۱۰ می‌دهند. بر همین اساس؛ تست بنچ مارک یاد شده امتیاز ۵۳۹۶۲ را به پردازنده این دستگاه و همچنین ۱۵۱۱۸ را به بازدهی رم ۳ گیگابایت به کار رفته در آن می‌دهد.

بنچ مارک Antutu  در تست HTML5  نیز امتیاز ۴۰۲۳۹ را به آیفون ۱۰ داده و جایگاه این تلفن هوشمند را قدرتمندتر از پرچمداران دیگر برندها قرار می‌دهد.

۳D Mark در تست Sling Shot Extreme نیز امتیاز ۲۵۷۸ را پردازش گرافیک این تلفن هوشمند داده است که جالب اینجاست که جایگاه آیفون ۱۰ پایین تر از آیفون ۸ پلاس قرار گرفته است. این مسئله حتما یک مسئله عجیب و قابل تامل به حساب میاید.

با این حال به طور کل میتوان آیفون ۱۰ را یکی از پربازده ترین تلفن های هوشمند عصر حاضر دانست. به جرات میتوان گفت که آیفون ۱۰ حتی از لپ تاپ و کامپیوترهای دسکتاپ بسیاری از افراد نیز قدرتمند تر است.

فیس آیدی

حذف تاچ آیدی به دلیل وجود نمایشگر تمام صفحه باعث شد تا اپل به دنبال استفاده از یک سیستم احراز هویت جایگزین برای دستگاه خود باشد. به همین دلیل فیس آیدی با عنوان سیستم تشخیص هویت بیومتریک جدید به پرچمدار آیفون های ۲۰۱۷ راه پیدا کرد.

اپل در زمان معرفی آیفون ۱۰، قابلیت فیس آیدی را اینطور عنوان کرد:

«فیس آیدی از طریق دوربین ترودپت به کار رفته در Noch باعث می‌شود تا در هر لحظه چندین هزار نقطه مادون قرمز روی صورت تابانده شود و در نهایت انعکاس این نقاط از طریق تراشه هوشمند A11 Biometric پردازش می‌شود و هویت صاحب دستگاه احراز می‌شود.»

اپل ادعا می‌کند که آیفون ۱۰ دقت بالایی دارد و در طول زمان صورت صاحبش را یاد می‌گیرد تا با تغییرات فیزیکی صورت در طول زمان نیز سازگاری کامل پیدا کند.

در حقیقت هر باری که قفل آیفون ۱۰ باز می‌شود، صورت کسی که آیفون را در دست گرفته اسکن می‌شود و به اطلاعات ذخیره شده فیس آیدی اضافه می‌شود.

این خصوصیت فیس آیدی، همچنین می‌تواند با هر شرایطی صاحبش را تشخیص دهد، یک بخش تاریک هم دارد. اگر رمز عبور آیفون خود را به دوستان و اعضای خانواده بدهید، ممکن است فیس آیدی پس از مدتی آنها را نیز به عنوان صاحب دستگاه بشناسد.

پس حواستان باشد که به هیچ وجه رمز عبور خود را به کسی ندهید. چرا که ممکن است آنها حتی پس از اینکه رمز عبور را عوض کردید نیز قادر به بازکردن قفل آیفون شما باشند.

صدا و اسپیکر

  • اسپیکر مکالمه

اگر یادتان باشد، در اوایل  عرضه آیفون های ۲۰۱۷ مشکلاتی مربوط به ایجاد نویز در حین مکالمه با آیفون های جدید به وجود آمده بود. اما اپل توانست در مدت کوتاهی و تنها با عرضه یک آپدیت کوچک این مشکل را حل کند. در تست هایی که ما انجام دادیم، وجود چنین مشکلی حس نشد و مکالمه با آیفون ۱۰ تجربه صدایی کاملا شفاف و قابل توجه را به همراه داشت.

از طرف دیگر، مکالمه با آیفون به لطف میکروفون های قدرتمند به کار رفته در آن و سیستم حذف نویز بسیار عالی است و افراد در حین مکالمه، صدای شما را با وضوح کامل می‌شنوند.

  • اسپیکر موسیقی

آیفون ۱۰ همانند آیفون ۸، آیفون ۷ و نسخه های پلاس این دو مدل دارای دو اسپیکر در لبه پایینی خود است. صدای پخش شده از آیفون ۱۰ در سطحی قابل قبول برای پخش موسیقی قرار دارد و اسپیکر های استریو باعث شده اند تا صدای آیفون ۱۰ کاملا رسا و مناسب باشد.

با این حال شدت صدای پخش شده از اسپیکر های آیفون ۱۰ محدود به دنیای تلفن های هوشمند خواهد بود و برای صدای بیشتر باید از اسپیکر های جانبی استفاده کرد.

دوربین

شاید مهم ترین بخش آیفون ۱۰ دوربین آن باشد. دوربینی با امکانات بی نظیر که هر علاقه مند به دنیای عکاسی را از داشتن یک دوربین مجزا بی نیاز می کند. دوربین آیفون ۱۰ از نوع دوگانه دارای دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم  f1.8 برای لنز عریض و f2.4 برای لنز تله فوتو است که در شرایط نوری کم هم، پاسخگوی نیاز کاربران است.

در وصف دوربین آیفون ۱۰ نقدهای مثبت زیادی منتشر شده اما شاید همین نکته که امتیاز ۹۷ را از DxOmark دریافت کرده برای بسیاری کافی باشد. این گوشی تنها با یک امتیاز اختلاف با گوگل پیکسل ۲، با هواوی میت ۱۰ پرو در یک جایگاه نشسته است.

کار با دوربین آیفون ۱۰ یکی از لذت بخش ترین تجربه های کاربری را به دنبال داشت. رابط کاربری ساده و از طرف دیگر ثبت تصاویر با کیفیت بالا، جزئیات دقیق و رنگ‌های شفاف کاربر را شگفت زده می کند. آیفون ۱۰ با افزودن ویژگی های جدیدی همچون انتخاب مدل نورپردازی به بخش هایی همچون عکاسی پرتره، تصاویر جالب توجهی را به ثبت می رساند.

دسترسی به حالت تله فوتو تنها با فشردن گزینه ۲X امکان پذیر است. دوربین دوگانه موجب شده تا خروجی تصاویر با زوم دوبرابر هیچ افت کیفیتی نداشته باشد. تنها مشکلی که در مدت کار با دوربین آیفون ۱۰ ناخوشایند بود، ثبت تصاویر مات از اجسام در حال حرکت، در محیط هایی با شرایط نوری متوسط بود.

اما شاید برایتان جالب باشد با وجود کیفیت تصاویر بسیار بالا، فیلمبرداری آیفون ۱۰، حرف تازه ای برای گفتن ندارد. با این وجود اگر دوربین یک گوشی، یکی از شرایط اصلی شما برای خریداری یک تلفن هوشمند است، بدون شک آیفون ۱۰ بهترین گزینه موجود در بازار است.

از شما دعوت می کنیم، گزارش تصویری نمایشگاه ایران کلاسیکا که تمامی تصاویر آن با دوربین آیفون ۱۰ به ثبت رسیده را نیز مشاهده کنید.

علاوه بر قدرت عکاسی بالا، دوربین آیفون ۱۰ یک خصوصیت منحصر به فرد دیگر نیز دارد. این تلفن هوشمند مجهز به سیستم تشخیص عمق برای اجرای نرم افزارهای مبتنی بر ARKit است. لیزر تعبیه شده در دوربین بیضی شکل می‌تواند با پرتاب پرتوی فروسرخ به اشیای مختلف و دریافت انعکاس آنها، فواصل را تشخیص دهد.

این قابلیت به درک صحیح تر محیط اطراف توسط دوربین کمک زیادی می‌کند و می‌تواند موارد مختلف مربوط به واقعیت افزوده را به طور دقیق تر در محیط به صورت مجازی قرار دهد. به طور کل می‌توان دوربین آیفون ۱۰ را به لطف بستر نرم افزاری ARKit و دوربین تشخیص عمق، بهترین تلفن هوشمند حال حاضر برای اجرای برنامه های مبتنی بر این فناوری دانست.

بررسی

آیفون ۱۰

۸۷% امتیاز

تلفن هوشمند جدید و پرسر و صدای اپل را می‌توان به عنوان یکی از بهترین تلفن های هوشمند دنیای امروز دانست. آیفون ۱۰ با بازدهی بسیار فوق العاده می‌تواند برای اجرای کارهای روزمره و همچنین بازی و اپلیکیشن های سنگین مناسب باشد. از طرفی، دقت فیس آیدی عالی است، اما نگرانی هایی در مورد احتمال نفوذ به آن مطرح شده است. مهمترین برگ برنده این تلفن هوشمند در نمایشگر فوق العاده باکیفیت و دوربین با قابلیت ضبط تصاویر ۴K آن خلاصه می‌شود. آیفون ۱۰ هم تصاویر را خوب می‌بینید و هم آنها را خوب پخش می‌کند. نمایشگر OLED تمام صفحه، همه معادله های بازی را به هم ریخته و خصوصیات آیفون جدید را تغییر داده است. همین مسئله باعث شده تا بتوان تا حدودی به طراحی عجیب و غیر مرسوم آیفون ۱۰ ایراد گرفت. فرو رفتگی با بسیاری از اپلیکیشن های امروزی سازگار نیست و جای خالی دکمه هوم در چند ساعت اولیه استفاده از آیفون ۱۰ به شدت حس می‌شود. پنل شیشه ای پشتی آیفون زیبایی طراحی مات پشت آیفون ۷ را ندارد و بسیار شکننده است با این حال شاید این طراحی برای برخی از افراد جالب به نظر بیاید. بدون شک بسیاری از خصوصیات نرم افزاری و سخت افزاری آیفون جدید تاثیری در کاربری روزمره آن ندارد. با این حال صاحب این دستگاه می‌تواند به داشتن یک تلفن هوشمند ۱۰۰۰ دلاری افتخار کند. به طور کل آیفون ۱۰ یک تلفن هوشمند با سنت شکنی های فراوان و ظاهری زیبا است و محصولی لوکس برای طرفداران اپل به حساب می‌آید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه