نماینده مردم تهران در رشت:

برخی بانک‌ها سود ۳۵ درصدی می‌گیرند

نماینده مردم تهران صبح امروز در گردهمایی دانشجویان گیلان در رشت گفت: متأسفانه بانک‌ها سودهایی با کارمزد ۳۵ درصد دریافت می‌کنند که باید این روند تغییر کند.

برخی بانک‌ها سود ۳۵ درصدی می‌گیرند

به گزاش ۸دی، محمود صادقی صبح امروز در گردهمایی «دانشجو، دانشگاه، جامعه و مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی» که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد با اشاره به ۱۱ آذر و شهادت میرزا کوچک جنگلی اظهار داشت: شهادت میرزا کوچک خان در ارتفاعات تالش نمادی از استقلال در کشور را رقم‌ زده است.

وی با بیان اینکه دانشجو نقش مؤذن را در جمهوری اسلامی ایران دارد افزود:  در روز دانشجو سه دانشجو در راه مبارزه با استبداد و استکبار به شهادت رسیده اند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برخی از مقاطع فعلی بعضی‌ها در تلاش بودند تا روز دانشجو را به بازی و مخدر تبدیل کنند گفت: خوشبختانه مسیر و فضای دانشگاه و متعاقب آن به همت دانشجویان و دانشگاهیان فضای جامعه تغییر کرده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مناسبت ۱۱ آذر و روز قانون اساسی، اظهار کرد: در ۱۲ آذر سال ۵۸ ما دارای قانون اساسی شدیم و این قانون همه رویدادها را در دل خود نهفته دارد و آرمان‌های مذهبی، سیاسی و اجتماعی را در خود رشد و نمو داده است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فقر پنهان‌شده گیلان زیر سرسبزی استان بیان کرد: زیبنده استان نیست که مشکلات این استان در زیر چتر سبز پنهان باشد.

صادقی نگاه قانون اساسی جمهوری اسلامی را یک نگاهی گذار و پویا برشمرد و گفت: در مقدمه قانون اساسی تأکید شده که قوانین در جمهوری اسلامی باید از خط استبداد خارج شود و سرنوشت مردم به دست خودشان باشد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: راه تحقق قانون اساسی راه دوری نیست اما نیاز به فداکاری جان، حیثیت و آبرو دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نباید در فرازوفرودها دچار یأس شد افزود: مسیری که ملت ایران حرکت کرده در راستای تحقق قانون اساسی است و نباید از وضعیت موجود نگران بود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصل امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر یک رفتار تک جانبه نیست بلکه دولت و ملت باید همگام با یکدیگر به این واجب دینی اهتمام بورزند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با تأکید بر اینکه دانشگاه همیشه در مسیر رهایی از استبداد و دیکتاتوری بوده است ادامه داد: در هویت تاریخی دانشگاه‌ها همیشه با استبداد ستیزی همراه بوده‌ایم و رسالت دانشجو هم این است که استبداد و خفقان را نپذیرد.

وی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ استبداد ستیزی در مقاطع تحصیلی پایین برنامه‌ریزی شود، گفت: باید در راستای رعایت حقوق فکری و اشاعه آن در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

صادقی با بیان اینکه جامعه ما اشکالات ساختاری در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله اقتصاد دارد گفت: تا سال ۱۳۹۰ ساختار اقتصادی در توزیع و تخصیص منابع به ترتیب در اقتصاد، کشاورزی و خدمات زیاد بوده است.

نماینده مردم تهران در خانه ملت با اشاره به فرهنگ ناقض دموکراسی در کشور گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی یک ابزار قدرت است اما باید نگریسته شود آیا انتخابات توانسته از خط استبداد و گسستن از تک‌بعدی عقل‌ها باشد یا خیر؟

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تأکید بر اینکه باید انتخابات توأم با رقابت داشته باشیم، گفت: ما در قرن بیستم شاهد رژیم‌هایی بودیم که مشارکت در آن‌ها صد درصد بوده اما رقابتی نبوده که ما تأکید می‌کنیم انتخاباتی با مشارکت ۴۰ درصد داشته باشیم اما رقابت نیز در کنار آن دیده شود.

وی ضرورت رکن شفافیت را یکی از محاسن حکومت خوب برشمرد و افزود: بهترین سلاح دیکتاتوری‌ها، پنهان‌کاری و بهترین سلاح حکومت خوب، شفافیت و حق دسترسی مردم به اطلاعات‌ و رویدادها برحسب ارتباط افراد و ذی‌نفع بودن آن‌ها است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به قانون مصوب در کشور و تشکیل گروه‌های مردم‌نهاد در راستای شفاف‌سازی اظهار کرد: همه باید با توجه به تخصص‌هایی که دارند با تاباندن نور بر تاریخ‌ها و مفاسد در جهت شفافیت بکوشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در کشور گفت: در حال حاضر برخی از بانک‌ها وام‌های آن‌چنانی به افرادی می‌دهند که بدون اینکه حتی یک سفته و یا وثیقه‌ای درگرو بانک باشد که به‌وقت آن در شفاف‌سازی آن اقدام خواهیم کرد.

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ساز و کارهای ایجاد بانک‌ها در کشور، افزود: متأسفانه اکنون با مجوزهایی که برای ایجاد بانک‌ها ازجمله خصوصی‌ها صادرشده، شرایطی فراهم کرده‌ایم که بانک‌ها به به‌جای پرداختن به تولید، به سمت بانکداری ربا، دلالی و سوداگری حرکت کرده‌اند.

صادقی بابیان اینکه در قبل از انقلاب کارمزد بانک‌ها با بهره ۱۲ درصدی بود و در پی آن بانک تکلیفی عمل می‌کرد، افزود: متأسفانه اکنون با اسلامی کردن بانک‌ها سودهایی با کارمزد ۳۵ درصد دریافت می‌کنند که باید این روند تغییر کند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
پس شما چه کاره ای؟ فقط وظیفه داری به مرجع تقلیدی که حضور زنان در ورزشگاههای مختلط را باعث فساد دانسته اند اتهام بزنی و بعد بگی گفته اند که صحت ندارد؟! اول سخن دروغ و اتهام را بیان کنی و بعد بگویی«گفته اند صحت ندارد»؟! آقای نماینده اصلاح طلب! اول خودت را اصلاح کن.
در حاشیه