۲ خودرو برقی چینی در راه بازار ایران + عکس و مشخصات

اگر چه خودروهای هیبریدی در بازار ایران در حال زیاد شدن هستند اما هنوز یک خودرو برقی کامل به بازار خودرو کشورمان راه نیافته است. در نمایشگاه خودرو تهران از دو خودرو شاسی بلند برقی رونمایی شد که شاید خط شکنان برقی در بازار باشند.

۲ خودرو برقی چینی در راه بازار ایران + عکس و مشخصات
به گزارش ۸دی به نقل از خودروکار: اگر چه خودروهای هیبریدی در بازار ایران در حال زیاد شدن هستند اما هنوز یک خودرو برقی کامل به بازار خودرو کشورمان راه نیافته است. در نمایشگاه خودرو تهران از دو خودرو شاسی بلند برقی رونمایی شد که شاید خط شکنان برقی در بازار باشند.

 

 

این دو خودرو به شرکت هاتای تعلق دارد که فعلا نامی ناشناخته در بازار خودرو ایران است. این دو مدل با نام های «iEV230» و «XEV260»  شناخته می شوند.

مدل سدان iEV230 از باتری لیتیومی ۴۰ کیلووات بر ساعتی بهره می برد و با یک بار شارژ کامل از میزان پیمایش عادی ۲۳۰ کیلومتری و  پیمایش ۲۷۰ کیلومتری با سرعت  ۶۰ کیلومتر بر ساعت برخوردار است.

52926_898

شاسی‎بلند برقی XEV260 نیز از  باتری ۵۰ کیلووات برساعتی بهره می برد و توان پیشمایشی آن به ازای هربار شارژ کامل، ۲۶۶ کیلومتر است که البته در صورت رانندگی با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت، به ۳۳۲ کیلومتر نیز می رسد.

52925_719

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه