اظهارات جدید جادوگر!

علی کریمی را جدا از تکنیک منحصربه‌فرد و افتخارات فوتبالی‌اش مردم ایران با صراحت کلامش می‌شناسند.

اظهارات جدید جادوگر!
به گزارش ۸دی به نقل از پارس نیوز، علی کریمی را جدا از تکنیک منحصربه‌فرد و افتخارات فوتبالی‌اش مردم ایران با صراحت کلامش می‌شناسند. کاپیتان سابق تیم‌ملی که یکی از محبوب‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ فوتبال ایران هم است با نقدهایی که در هفته‌های اخیر درباره مدیریت فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مطرح کرده است،‌ سروصدای زیادی راه انداخته و مردم و طرفداران خود را در جریان بسیاری از حقایق پنهان فوتبال کشور قرار داده است. در چنین فضایی، قرعه‌کشی جام‌جهانی و قرارگرفتن ایران در گروه مرگ،‌ باعث شد گفت‌و‌گویی با علی کریمی که این روزها بیرون از گود فوتبال قرار دارد، انجام بدهیم. نظرات جادوگر هم البته متفاوت است و باید حسابی روی آن فکر کرد!
اختلافات کارلوس کی‌روش با مدیران فدراسیون فوتبال بعد از مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی به اوج خود رسیده است؛ به همین ترتیب مردم نسبت به آینده تیم‌ملی نگرانی‌های زیادی دارند.
ما درگیر مشکلات و مسائل خنده‌داری هستیم که مدت‌ها قبل در کشورهای پیشرفته فوتبال و حتی همین کشورهای آسیایی حل شده است. شما ببینید سرمربی تیم‌ملی با فدراسیون فوتبال قراردادی امضا کرده و شرح وظایف هر طرف مشخص است. آقای کی‌روش باید از نظر فنی و تاکتیکی با تیم‌ملی کار کند و فدراسیون هم تمام تمهیدات و امکانات را در اختیار تیم‌ملی قرار بدهد. یک توافق مالی و رفاهی هم در قرارداد وجود دارد که بر اساس آن کار جلو می‌رود. یک بچه مدرسه‌ای هم می‌داند که اگر هر کسی وظایف خود را به‌درستی انجام بدهد، مشکل درست نمی‌شود.
حالا به نظر شما کی‌روش وظایف خود را به‌درستی انجام نداده است یا مدیران فدراسیون فوتبال؟
من الان کجای این فوتبال هستم که بخواهم قضاوتی در این زمینه داشته باشم. مردم که به آقایان دسترسی ندارند. رسانه‌ها به‌ عنوان نماینده‌های مردم باید این مسائل را مورد تحلیل و بررسی قرار بدهند. شما توجه کنید از روزی که کی‌روش وارد ایران شد، ما مشکل زمین تمرین داشتیم و الان نزدیک به ٧‌سال از حضور او می‌گذرد و هنوز این مشکل حل نشده است. مگر می‌شود در فوتبال و کشوری که اینقدر سرمایه در آن وجود دارد، تیم‌ملی یک زمین تمرین درست و استاندارد نداشته باشد؟ البته همین حالا هم امکاناتی که در اختیار تیم‌ملی قرار گرفته، نسبت به دوره‌های قبل از همه نظر بهتر بوده و قبلا خبری از پرواز چارتر و بهترین هتل‌ها و پاداش‌های دلاری و لباس آدیداس و این تعداد اردوهای خارجی برای تیم‌ملی نبود. البته این امکانات باید بیشتر و بیشتر شود و کی‌روش حق دارد بهترین‌ها را بخواهد. منتهی بروید بررسی کنید چرا مشکلات حل نشده است که سرمربی تیم‌ملی هنوز هم انتقاداتی را از شرایط و نداشتن حمایت مطرح می‌کند. نتایج تیم‌ملی و عملکرد مشخص و مشکلات هم برای همه روشن است. مردم از این بحث‌های تکراری و خنده‌دار واقعا خسته شده‌اند؛ واقعا برای بهترین فدراسیون ‌سال آسیا که لقب ۵ ستاره‌بودن را هم به خودش داده است، این اتفاقات و اختلافات زشت نیست؟
قرعه سخت ایران در جام‌جهانی هم آتش این اختلافات را بیشتر کرده است
فوتبال همین است. قرار نیست همیشه تیم‌ملی با قرعه راحت مواجه شود. ما برای مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی در یک گروه کاملا آسان قرار گرفتیم که کره‌جنوبی و ازبکستان افت عجیبی نسبت به سال‌های اخیر داشتند. در گروه دیگر اما ژاپن و استرالیا و عراق و امارات و عربستان گروه مرگ را تشکیل دادند. در آن مقطع قرعه ایران راحت بود و مقتدرانه صعود کردیم؛ حالا اما در جام‌جهانی با یک قرعه واقعا سخت رو‌به‌رو شده‌ایم. فوتبال همین است و تیمی که ادعا دارد مدت‌هاست باختی نداشته و به راحتی گل نمی‌خورد و سال‌ها رنکینگ اول آسیا را در اختیار دارد بالاخره یک جایی باید نشان بدهد که این نتایج و آمارها واقعی است!
ایران قدرت نتیجه‌گرفتن مقابل اسپانیا و پرتغال و حتی مراکش را دارد؟
با این تدارکات و بازی‌های دوستانه‌ای که تا الان برای تیم‌ملی در نظر گرفته‌اند، به هیچ جایی نمی‌رسیم. بازار بازی‌کردن با تیم‌هایی چون پاناما و توگو و ونزوئلا و مقدونیه و… باید تعطیل شود. ما الان باید با قهرمان فعلی و سابق اروپا بازی کنیم. تیم‌هایی که از دروازه‌ تا نوک حمله ستاره سرشناس دارند و نیمکتشان هم قدرتمند است. باید برای بچه‌های تیم‌ملی بازی‌های دوستانه با تیم‌های بزرگ دنیا بگذارند تا تجربه کسب کنند و ترسشان بریزد. فوتبال ایران پتانسیل ارایه یک فوتبال خوب و حتی شگفتی‌سازی را دارد؛ اما نباید خودمان را هم گول بزنیم.
همین الان شما بروید ببینید عربستان، استرالیا، ژاپن و کره‌جنوبی با چه تیم‌هایی بازی دوستانه برگزار کرده‌اند و تا جام‌جهانی چه مسابقات بزرگی را پشت سر خواهند گذاشت. آن وقت برنامه آنها را با تیم‌ملی ایران مقایسه کنید، متوجه عقب‌ماندگی و ضعف‌هایی که وجود دارد، می‌شوید. به‌هرحال اگر بازی‌کردن با تیم توگو خوب بود، شک نکنید سایر کشورهای آسیایی می‌رفتند با این تیم‌ها بازی می‌کردند. متاسفانه آقایان عادت ‌کرده‌اند بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های درجه چندم برگزار کنند. این‌طوری فکر می‌کنند که کار خود را هم به‌درستی انجام داده‌اند. منتهی ما کجا و عربستان و کره و ژاپن و استرالیا و حتی امارات و قطر کجا!
خیلی‌ها هم از حالا تیم‌ملی را در جام‌جهانی حذف‌شده می‌دانند
در همین جام ملت‌های اروپا با عملکردی که پرتغال در دور گروهی داشت، هیچ‌کسی فکر‌ نمی‌کرد در پایان آنها قهرمان شوند ولی شدند. فدراسیون فوتبال الان باید همان کاری را انجام بدهد که سایر کشورها انجام می‌دهند. به‌نظر من قرعه ایران در جام‌جهانی بسیار خوب بود و شخصا اصلا نمی‌خواستم به‌طور مثال در گروه روسیه قرار بگیریم. آقایان بگویند در جام‌جهانی دنبال چه چیزی هستیم؟! نتیجه گرفتن یا فوتبال خوب بازی کردن؟ هم‌گروهی با اسپانیا، پرتغال و مراکش اتفاق بزرگ و خوبی است و فوتبال‌های تماشایی برای تیم‌ملی خواهد بود که همیشه در ذهنشان می‌ماند. به فوتبال ایران هم کمک بیشتری می‌کند و باعث پیشرفت و بیشتر دیده شدن ما خواهد شد، چون تمام دنیا بازی‌های اسپانیا و پرتغال را دنبال می‌کنند. ضمن این‌که مگر قرار گرفتن در یک گروه آسان و صعود کردن از آن کار بزرگی است؟ ما در جام‌جهانی باید دنبال پیشرفت و دیده شدن بهتر باشیم. به نظرم عیار واقعی تیم‌ملی در همین مسابقات جام‌جهانی و بازی‌کردن با این حریفان قدرتمند مشخص خواهد شد! این‌جا مشخص می‌شود که حاصل کار کادرفنی و مدیریت فدراسیون فوتبال در سال‌های گذشته برای فوتبال ملی ایران چه بوده است. سطح پیشرفت فوتبال ایران در بازی با تیم‌های قدرتمند مشخص می‌شود، نه تیم‌های ضعیف‌تر! اگر بتوانیم آمارها و نتایج درخشانی که سال‌هاست از آن حرف زده می‌شود را در این گروه ادامه بدهیم آن وقت می‌فهمیم موفق بوده‌ایم یا نه!
شما اخیرا انتقادهای زیادی را علیه مدیریت فدراسیون فوتبال مطرح کرده‌اید، البته نه پاسخی به سوالات داده شده و نه درخواست مناظره را قبول کرده‌اند.
بارها در این مدت گفته‌ام، من علی کریمی که الان دارم حرف‌هایم را می‌زنم، رسانه‌ها و مردم باید از مدیران فدراسیون سوال کنند که پول‌ها چه می‌شد؟ چرا به اسپانسر تبلیغات محیطی ۶٩‌میلیارد تومان خسارت داده شده است؟ چرا قراردادهای مالی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ شفاف نیست؟ چرا افراد ناشناس در کنار تیم‌ملی حضور دارند؟ چرا سرمربی تیم‌ملی هنوز بعد از ٧‌سال معترض است و با تمام رسانه‌های دنیا مصاحبه می‌کند و می‌گوید نگاه درستی به فوتبال در ایران وجود ندارد و مسئولان، فوتبال را حمایت نمی‌کنند؟ من حرف‌های خودم را می‌زنم ولی باز هم رسانه‌ها دنبال علی کریمی هستند که حرف بزند. بروید از مدیران فدراسیون بخواهید که گزارش کار بدهند، ببینیم چه کار کرده‌اند. بپرسید اگر نمی‌توانید برای این فوتبال پول بیاورید، پس چرا مانده‌اید؟ بروید بپرسید آیا در قرارداد سرمربی تیم‌ملی قید شده که از معاون رئیس‌جمهوری بخواهد به تیم‌ملی پول بدهد؟ بپرسید احکام کمیته انضباطی صادرشده چرا سال‌ها بدون نتیجه باقی می‌ماند و برخلاف اساسنامه اجرایی نمی‌شود؟ بالاخره یک‌نفر در آن مجموعه و سیستم مدیریتی باید بیاید به این سوال‌ها جواب بدهد.
شما فکر می‌کنید چرا جوابی به این سوال‌ها داده نمی‌شود؟
قبلا هم گفتم، باز هم می‌گویم که حرف درباره این فوتبال بسیار زیاد است. همین مسائل اخیر برای تسویه‌حساب باشگاه‌ها هم از روی اجبار و خطر برخورد AFC انجام شد وگرنه باز هم کاری نمی‌کردند. من به‌عنوان یک طرفدار فوتبال و کسی که سال‌ها در این رشته فعالیت کرده‌ام، وظیفه خودم را انجام دادم و سوال‌هایی را مطرح کردم و باز هم اگر سوال داشته باشم بدون این‌که ترسی از کسی داشته باشم آن را می‌پرسم. شما بروید پاسخ آن را از فدراسیون بخواهید. اگر جواب نمی‌دهند تیتر بزنید که رئیس فدراسیون و دبیرکل و نایب‌رئیس به مردم جواب نمی‌دهند. این فوتبال وقتی درست می‌شود که مدیرانش شفاف‌بودن و پاسخگویی را وظیفه خودشان بدانند. تا وقتی که تمام فکر و ذکر آقایان حفظ صندلی و سکوت‌کردن برای فرار از پاسخگویی و مشکلات باشد، این فوتبال با همین مشکلات راه خود را ادامه خواهد داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه