کارهایی که باعث میشود وزن کم نکنید

کارهایی که شما با انجام آن ها٬ بطور ناآگاهانه باعث بر هم زدن روند کاهش وزن خود می شوید٬ ما این موارد را برای شما در این مقاله گردآوری کرده ایم .

کارهایی که باعث میشود وزن کم نکنید

 

به گزارش ۸دی، کارهایی که شما با انجام آن ها٬ بطور ناآگاهانه باعث بر هم زدن روند کاهش وزن خود می شوید٬ ما این موارد را برای شما در این مقاله گردآوری کرده ایم .

چرا وزن کم نمی کنم ؟

آیا شما نیز جزو افرادی هستید که برنامه کاهش وزن خود را به طور دقیق دنبال کرده اند، اما نتیجه ای نگرفته اند؟ ممکن است به طور ناخودآگاه از کاهش وزن خود جلوگیری کرده باشید. کارهای زیر را بررسی کنید تا ببینید کدام یک از این عادت ها که باعث بر هم زدن روند کاهش وزن می شوند، در مورد شما صدق می کند.

 همیشه به یک شکل ورزش می کنید.

وقتی در مورد کاهش وزن صحبت می کنیم، یکی از بدترین عادت ها انجام دادن تمرینات تکراری است. اگر برنامه تمرینی شما همیشه شامل ۳۰ دقیقه دویدن روی تردمیل و سپس کارکردن با دستگاه های کاهش وزن است، سعی کنید آن را با ورزشی مانند قایقرانی یا دوچرخه سواری که قلب را قویتر می کنند، جایگزین کنید و عضلات مختلف را در برنامه ورزش کردن خود هدف قرار دهید. همچنین اگر تمریناتی را که باعث درگیر شدن ماهیچه قلب می شوند با سرعت ثابت انجام می دهید، سعی کنید تمرینات اینتروال (تمرینات هوازی با شدت بالا) را نیز انجام دهید.

 سرسخت رژیم می گیرید.

در طولانی مدت رژیم های غذایی شامل خوردن همه چیز یا هیچ چیز واقعا کارایی ندارند. مطمئنا، کارخوبی است که به آنچه می خورید توجه کنید، اما خودداری از غذاهای مناسب فقط باعث می شود بیشتر به سمت آن ها بروید – و احتمالا بعدا تحریک می شوید که از غذایی که خود را از خوردن آن منع کرده اید، بیشتر بخورید.

به همین ترتیب، رژیم غذایی سخت و بدون تغییر، یک رژیم غذایی است، نه تغییری در شیوه زندگی؛ که واقعا برای کم کردن وزن و جلوگیری از اضافه وزن، به آن نیاز دارید.

 خوردن صبحانه را جدی نمی گیرید.

آیا حذف یک وعده غذایی به معنی حذف کالری است؟ بله، اما این کار در دراز مدت ضرر بیشتری به بدن می رساند. حذف کردن وعده صبحانه، باعث می شود گرسنگی بیشتری تحمل کنید و بعد از مدتی برای جبران کالری های از دست رفته شروع به خوردن میان وعده کنید.

به علاوه، چون میزان قند خون شما پایین می آید، به احتمال زیاد به جای میان وعده های سالمی مانند آجیل و سبزیجات، سراغ خوراکی های شیرین می روید تا شما را هوشیار و پر انرژی نگه دارد.

 به خوراکی های رژیمی تکیه می کنید.

غذاهای یخ زده که توسط شرکت های کاهش وزن به فروش می رسند، می توانند جایگزین های ساده تر و سالم تری برای جلوگیری شما از برگشتن به وزن سابق باشند، اما تکیه بر آنها می تواند به پیشرفت روند کاهش وزن شما آسیب بزند. غذاهای آماده و دیگر غذاهای فرآوری شده، خواه برچسب “رژیمی” روی آن ها باشد یا نه، همچنان میزان سدیم بالاتر و مواد مغذی کمتری نسبت به کل مواد غذایی فرآوری نشده دارند.

اگر برای مدتی تحت فشار هستید و نمی توانید خوردن این غذاها را ترک کنید، سعی کنید یک روز در هفته را به پخت غذاهای یخ زده که غنی از ترکیبات طبیعی مثل گوشت بدون چربی و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان هستند، اختصاص دهید.

 به اندازه کافی غذا نمی خورید.

در حالی که اصل مهم بسیاری از رژیم ها “خوردن کمتر” است، مراقب باشید که خیلی کم غذا نخورید. ما انسانها به طور کامل قادر به تشخیص کاهش وزن عمدی از قحطی واقعی نیستیم، بنابراین وقتی بدن شما کالری کافی دریافت نمی کند، روی “حالت زنده ماندن” قرار می گیرد.

نخوردن غذای کافی می تواند بدن شما را به سمت چربی بیشتر سوق دهد تا به شما کمک کند که از قحطی در امان بمانید و همچنین غذا نخوردن به اندازه کافی به این معنا است که شما مواد مغذی کافی برای تامین تمام ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای عملکرد سالم بدنتان را دریافت نمی کنید.

منبع: راستینه

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه