مراسم قرعه‌کشی جام جهانی 2018 روسیه؛

ایران با هموطنان کی‌روش به گروه مرگ رفت/ همگروهی ایران با اسپانیا، پرتغال و مراکش

با حضور بزرگان فوتبال جهان ، مراسم قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال در کاخل کرملین آغاز شد و ایران با تیم‌های ملی اسپانیا، پرتغال و مراکش همگروه شد.

ایران با هموطنان کی‌روش به گروه مرگ رفت/ همگروهی ایران با اسپانیا، پرتغال و مراکش

به گزارش ۸دی، مراسم قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دقایقی پیش با سخنرانی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در کاخ کرملین مسکو آغاز شد. در این مراسم ۳۲ تیم حاضر حریفان خود را خواهند شناخت.

ویلادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی که در کاخ کرملین مسکو در حال برگزاری است، گفت: به ۳۲ تیمی که در اینجا حضور دارند و همچنین به تمام حضار خوش‌آمد می‌گویم.

* مردم جهان با خاطره‌ای خوش روسیه را ترک خواهند کرد

پوتین در شروع مراسم گفت:  این جا میزبان جام جهانی خواهیم بود و ۳۲ تیم برتر جهان در اینجا با هم رقابت خواهند کرد. تمام تیم‌هایی که اینجا حضور دارند جزو بهترین‌ها هستند و ما از میزبانی آنها بسیار خرسندیم. بدون شک حضور تیم‌ها و هوادارانشان باعث می‌شود که از فرهنگ روسیه دیدن کنند و با آن آشنا شوند. امیدواریم از حضور در اینجا لذت ببرند.

پوتین افزود: مناطق مختلف کشورمان جاهای دیدنی بسیاری دارند و مطمئنم جذابیت‌های فراوان اینجا باعث خواهد شد تا تمام کسانی که به اینجا می‌آیند راضی و خوشحال اینجا را ترک کنند. تمام نسل‌هایی که برای اعتبار و معروفیت فوتبال تلاش کرده‌اند و فوتبال را به اینجا کشانده‌اند جای تشکر از آنها وجود دارد.

وی اظهار داشت: البته تمام دنیا و میلیون‌ها انسان که فوتبال را دنبال می‌کنند به خصوص جوانان از این جام جهانی الگو می‌گیرند و امیدواریم این اتفاق در روسیه به نحو احسنت انجام شود. خرسندیم قسمتی از جام جهانی هستیم تا قلب‌های مردم جهان را و به خصوص اهالی فوتبال را به هم نزدیک کنیم.

پوتین در پایان گفت: دقایقی بعد قرعه‌کشی انجام می‌شود و برای ۳۲ تیم حاضر آرزوی موفقیت می‌کنم و همه هواداران را دعوت می‌کنم که در این جا تیم خود را تشویق کنند.

*تشکر اینفانتینو از رئیس جمهور روسیه

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال فیفا گفت: به نظر من همه چیز آماده است تا همه با هم فوتبال را جشن بگیریم.
اینفانتینو در ابتدای سخنرانی خود پیش از آغاز مراسم انتخابی جام جهانی اظهار داشت: باعث افتخار است در خدمت شما میهمانان هستم و از رئیس جمهور روسیه(پوتین) تشکر می‌کنم که برای همه صحبت کرد.

وی افزود: جا دارد از کمیته برگزار کننده مسابقات نیز ممنونم و باید از داوطلبان بسیاری که در این ۷ سال گذشته به ما کمک کرده‌اند تشکر کنم البته یک قدم دیگر یعنی برگزاری خود جام جهانی باقی مانده و این داوطلبان واقعا به ما کمک می‌کنند.

وی در ادامه تاکید کرد:از هر ۱۱ شهر میزبان جام جهانی ممنونم.شما می‌دانید که ۱/۵ میلیون نفر طرفدار فوتبال در فاصله چند ماه آینده به عنوان گردشگر و هوادار به روسیه سفر می‌کنند. این کشور پذیرای گردشگران است و روسیه را یک کشور فوتبالی می‌دانند. مردم روسیه منتظر شروع جام جهانی هستند و بی صبرانه در انتظار آغاز این اتفاق بزرگ خواهند بود.

رئیس فدراسیون جهانی افزود: تا دقایقی دیگر تکلیف ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی روشن می‌شود و هر تیمی حریفان خود را در مرحله گروهی می‌شناسد. میروسلاو کلوزه جام جهانی را روی استیج خواهد آورد و ۸ نفر از اسطوره‌های دوست داشتنی برای بیرون کشیدن گوی‌ها از گلدان‌ها در کنار ما خواهند بود. در این سالن مرد بزرگی به نام پله حضور دارد و به نظر من همه چیز آماده است تا همه با هم فوتبال را جشن بگیریم.

*آس اسپانیا: بغض پله در قبال تشویق شدید در سالن کرملین

اسطوره فوتبال جهان توقعغ نداشت اینگونه مورد تشویق مردم و حضار قرار بگیرد، او به سختی جلوی گریه خود را گرفت
کار اینفانتینو در اشاره به حضور پله بسیار ارزشمند بود.

*کلوزه: جام جهانی وصف ناپذیر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، در ابتدای مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی که هم اکنون در کاخ کرملین مسکو در حال برگزاری است میروسلاو کلوزه گلزن آلمانی با کاپ جام جهانی روی سن آمد.

وی در مورد جام جهانی گفت: حس خوب قهرمانی در جام جهانی را با قهرمانی با تیم ملی آلمان تجربه کرده‌ام و این یک حس وصف‌ناپذیر است و هر فوتبالیستی دوست دارد روزی این عنوان و افتخار را کسب کند.

کلوزه افزود: کسب کاپ قهرمانی به صورت انفرادی بسیار وصف‌ناپذیر است و من این شانس را داشته‌ام که جام را بالای سر ببرم اما از تمام کسانی که کمک کرده‌اند تا موفق شوم این جام را بالای سر ببرم بسیار تشکر می‌کنم.

وی در پایان، گفت: امیدوارم تیم ملی آلمان در این جام موفق باشد و بتواند فوتبال‌دوستان جهان را با نمایش بازی‌های زیبا خشنود کنند.

کلوزه در ۲۴ بازی جام جهانی موفق شده ۱۶ گل به ثمر برساند و برترین گلزن تاریخ جام جهانی است.

* سامپائولی نگران قرعه‌کشی نیست

خورخه سامپائولی سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین با تاخر زیاد وارد سالن زد و در هنگام ورود به سالن به خبرنگار RT کشور روسیه گفت: نگران نتیجه قرعه کشی نیستم و تنها به احترام مقامات فیفا اینجا هستم، در غیر اینصورت از تلویزیون هم می‌توانستم مراسم را تماشا کنم، ما به حضور در جمع ۴ تیم برتر فکر می‌کنم، آنجا مهم است که حریف ما چه تیمی باشد.

در این مراسم که نمایندگان کلیه  تیم‌ها از ۲، ۳ روز قبل در مسکو حضور دارند،‌ تا به این لحظه چنین اتفاقاتی رخ داده است:

گروه A: روسیه، عربستان، مصر ،اروگوئه

گروه B: پرتغال، اسپانیا،  مراکش ،ایران

گروه C:فرانسه، استرالیا ،پرو، دانمارک

گروه D: آرژانتین، ایسلند،کروواسی، نیجریه

گروه  E :  برزیل، سوئیس، کاستاریکا،  صربستان

گروه  F:  آلمان ، مکزیک، سوئد، کره‌جنوبی

گروه  G:  بلژیک،  پاناما  ،تونس  ،انگلیس

گروه  H: لهستان، سنگال ،کلمبیا، ژاپن

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه