رئیس شورای اسلامی شهر رشت:

نهضت جنگل نماد شجاعت و مقاومت مردم رشت است

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: نهضت جنگل نماد شجاعت، غیرت، مقاومت و استکبارستیزی مردم رشت است.

نهضت جنگل نماد شجاعت و مقاومت مردم رشت است

به گزارش ۸دی، سید امیرحسین علوی با تسلیت به مناسبت فرارسیدن یازدهم آذر مصادف با سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی اظهار داشت: یازدهم آذر مصادف با سالروز شهادت روحانی مبارز و آزادیخواه میرزا کوچک جنگلی است که در مقابل دولت‌های استعمارگر جهان و رضاخان مستکبر به مبارزه برخواست.
وی افزود: این روحانی مبارز در دفاع از حق و ظلم‌ستیزی علیه خیانت‌های رژیم شاهنشاهی قیام کرد و در همین راه نیز به شهادت رسید.
علوی با اشاره به اینکه دوران استبداد رضاخانی، دوران ترس و خفقان بود تصریح کرد: در دورانی که تمام کشور از ترس استبداد و اقدامات ظالمانه و دیکتاتور منشانه رضاخان در سکوت و خفقان فرورفته بود، روحانی مبارز میرزا کوچک جنگلی ندای حق‌طلبی، عدالت و مقابله با استبداد را سر داد و دلیرانه تا آخرین قطره خونش در راستای تحقق این اهداف مقدس تلاش کرد.
وی با بیان اینکه آوازه دلاوری‌های میرزا کوچک و یارانش تنها به رشت و گیلان ختم نمی‌شود گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص میرزا کوچک جنگلی و اهمیت نهضت جنگل می‌فرمایند: میرزا کوچک شجاع جنگلی، یک نمونه و یک اسطوره است.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اذعان به اینکه مردم رشت و گیلان همواره در دفاع از حق و مبارزه با ظالمان در صف نخست قرار دارند بیان کرد: امام خامنه‌ای در سخنانی در جمع مردم گیلان فرمودند: مردم گیلان همواره پرچم‌دار مبارزه با استعمار و استبداد بوده‌اند و میرزا کوچک خان جنگلی نمونه بارز آن است.
علوی با گرامیداشت یاد و خاطره میرزا کوچک و شهدای نهضت جنگل افزود: مردمان دیار میرزا همواره ندای حق‌طلبی‌شان بلند است و برای حفظ عزت و استقلال ایران اسلامی همواره آماده‌به‌خدمت هستند و این مهم در تمامی ادوار این کشور بالأخص پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌وضوح نمایان بوده و اهدای هشت هزار شهید دفاع مقدس تائیدی بر این ادعا است.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت در پایان گفت: امروزه هم مردمان رشت در راستای حفظ اسلام و انقلاب با تمام توان خود در مقابل ظلم و قلدری مستکبران دنیا تحت فرامین رهبر عظیم الشان انقلاب ایستاده‌اند و شهدای مدافع حرم مهر تائیدی بر این ادعا می‌باشند.
انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
شهروند
مگر قیام جنگل در زمان شاهنشاهی رضاخان میرپنج رخ داده؟! اگر فرصت مطالعه ندارید لااقل اندکی از اهل علم بپرسید بعد اظهار نظر کنید لطفا!
در حاشیه